• Peand

Gbp=Gastric bypass

mikalala skrev 2008-12-21 13:40:18 följande:
    Hallåhar nu märkt av min viktminskning på ett lite underligt sätt jag kan inte göra minva vanligaste grimas längre. Brukade trycka ner hakan mot halsen och spänna ut munnen till ett smalt streck så jag såg ut som en sköldpadda men jag har inte tillräckligt mycket fett runt kinderna och halsen så det går inte alls längre vad ska jag nu hitta på när jag vill fula mig....
    Hahaha den effekten av operationen har jag inte tänkt på Skrattande Du får hitta någon annan grimars. Själv tycker jag det är ganska häftigt/skrämmande att dra fram hakan samtdigt som man gapar på munnen och drar fram underkäken så långt det går då ser man bra äcklig ut på halsen, kommer fram en massa ådror och annat som gör att jag känner mig som en ödla Flört Svårt att beskriva, men detta går iallafall inte att göra med för mycket fett i ansiktet....
    Min chans till en omstart i livet började den 29/9 2008!
  • Peand
    Trinity78 skrev 2008-12-21 16:59:03 följande:
    Beslutet var allt annat än enkelt! Men jag visste att det var rätt sak att göra om jag skulle få ett liv igen och inte bara existera. Jag har inga barn, hur mycket jag än vill det, men det betyder inte att jag inte kan göra svåra val ändå.
    Självklart kan man göra svåra val oavsett om man har barn eller inte, hoppas verkligen inte att du inte har tolkat mig på något annat sätt.
    Meduziz skrev 2008-12-21 18:32:24 följande:
    Svar på #124Enkelt val? Inte alls.Men ett bra val none the less!
    Japp, helt klart är det en av de bästa val vi har kunnat gjort Skrattande Ångrar inte min op en enda sekund och hoppas verkligen att jag aldrig ska göra det heller. Men idag kan jag inte se vad det är som ska kunna få mig att ångra det jag har gjort.
  • Peand
    jenny jens skrev 2008-12-22 14:19:59 följande:
    nu har jag fått ett operations datum!!! är trotts allt väldigt glad över detta trotts att jag många gånger undrar .....jag ska opereras den 19 januari !!!!nice !! kram på er alla!!!
    Grattis Skrattande Nu blev det verkligt! Det är skönt när datumet är satt, då behöver man inte längre gå runt och klura på det iallafall.
  • Peand
    Anna Paulita skrev 2008-12-23 16:30:20 följande:
    Jag vill bara önska alla en;GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!!!!
    Tack det samma och jag vill även passa på att önska alla andra en riktigt GOD JUL också. Bara några timmar kvar tills den "riktigt julafton". Vi tjuvstartade med firandet redan i dag och kommer så göra i dagarna tre.
    NussNuss skrev 2008-12-23 21:03:20 följande:
    har lite frågor om:hur är de med de där att börja bära, jag gjorde op 10decoch har inte ont als... kan jag börja bära då?? och när kan man bärja smacka lite på alkohol???
    Jag fick samma svar som Pillson, alltså, inga order om vad jag fick eller inte fick bära. Kroppen säger till om den inte vill vara med längre om du bär fel eller för tungt. Han sa även åt mig att det finns INGET som kan gå sönder inuti för att jag bär för tungt.  Jag levde på ganska som vanligt direkt efter open, inkl bärandet.

Idag har jag ätit julbord. Tog både några bitar sill och en sked Jansson och det funkade utan dumpning Skrattande och nu har jag precis ätit fyra bitar av den hemmagjorda Rocky Road godiset som jag har gjort och som ska ges bort i morgon. Känner mig fullständigt nöjd....
  • Peand

God jul på er alla

Till alla opererade - hoppas att ni får njuta av maten och slipper dumpningar
    Till alla ni som väntar på tid - tänk att nästa år vid den här tiden kan ni vara opererade
    Till alla er som flyter under jul - ni springer på målsträckan nu, det är en gång i livet ni behöver flyta och ni kommer att klara det!

God Jul på er alla

• Peand

Vad skönt att läsa att det verkar ha gått bra med maten för de flesta Skrattande

Här har det också funkat bra, även om det nästan var så jag kände att nu får jag "gärna"dumpa som en liten varning!
    Käkade både gravad lax och sill utan problem, min släkt hade också missat detta med light musten så jag smuttade på ett glas "riktigt must" men även det gick bra. På eftermiddagen blev det även några bitar av mitt hemgjorda godis (det som jag gav bort i julklapp) som råkat bli kvar. Och inte ens då dumpade jag.
    Men idag är det tillbaks till vardagen, ska inte utmana ödet mer. Men på det hela taget känner jag mig väldigt nöjd.

• Peand
    Zolen1 skrev 2008-12-25 16:36:09 följande:
    Ni som opat er- Drack ni nutralett eller naturdiet?? Det står ju att man kan ta frukt eller sallad MEN HUR mycket??? Är ssåå sugen på MAT! Har bara druckit flytande sen den 22/ 12 men det känns som 1 år
    Jag drack en kombination av modifast och Cambridge. Och enligt dessa två "fick" man inte äta något utöver påsarna per dag, ja förutom en massa vatten.
    Suget efter mat försvinner nog snart ska du se, dessutom är det ju en grym tid att börja sitt flyt i. Skickar styrkes kramar till dig - det kommer att funka och snart är det op som gäller!
  • Peand
    solhumlan skrev 2008-12-25 21:52:23 följande:
    God Fortsättning till er alla Snäckor!!
    Tack det samma
    minlillabebis skrev 2008-12-25 22:01:07 följande:
    God fortsättning alla!har en fråga ang. bad/´bastu....har nu varit opad i 3 veckor....när kan man hoppa i poolen? bada bastu?
    Har du bara läkt på utsidan så ska det inte vara några problem, så sa de iallafall åt mig. fast det är klart, två veckor hade jag agrafferna och sedan tog det nog någon vecka till innan jag mentalt kände mig hel på utsidan igen. Hade några "hål" som inte läkte lika snabbt som de andra och som jag tejpade en stund efteråt. Men det är ju individuellt!
  • Peand

God morgon på er!

Tänkte höra med er som är opade och som tappat en massa kilon, kan ni känna av vissa skavanker som kommit fram nu? Jag kan på något sätt känna att jag får ont när jag ligger i sängen i samma ställning för länge. Och sen har jag som sockerdricka i min vänstra höft om jag ligger för länge på den. Känns som om det bubblar inne i höftbenet, som om kolsyra åker fram och tillbaks. Hel skumt men något jag känner igen från tidigigare viktminskningar.

Provade en jacka i natt som jag hade när jag gick gymnasiet och den kan jag nu knäppa. Kunde jag knappt ens då!Jättekul! Sen kanske jag inte vill gå runt med en jacka där det står "Turisthotellskolan i Malung" på ryggen, men i pulkabacken är den kanon bra Skrattande

• Peand

Anna Sol & Felicia - Tolka mig rätt nu, men vad skönt att höra att fler än jag har märkt skvanker som dyker upp när kilona försvinner. De går ju att leva med samtidigt som det är lite häftigt märkligt att det blir så. Tänker på min mormor som ständigt har gnällt över att jag måste gå ner i vikt för min stackars kropp, tänk om hon förstod att jag har mer ont i kroppen nu än innan. Innan var alla skvanker inbakade i fett, men de hade ju kommit fram förr eller senare i allafall....

Anna Sol - Strl 42!!! Vilken känsla! Det är ju liksom en normalstorlek det! Grattis Skrattande

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass