Inlägg från: Meduziz |Visa alla inlägg
  • Meduziz

Gbp=Gastric bypass

Hahaha. Jag sitter och retar mig på att jag, trots att jag har ett stycke bebis i magen som spänner ut huden, har häng längst ner.
    Kan ju bara gissa på hur mycket jag kommer reta mig på hänget sen då.

Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
  • Meduziz
    Sannaa skrev 2008-12-30 16:52:30 följande:
    Hej på er tjejer. Här är det bra men guuuuud vad jag äter. Konstant. Smörgåsar, choklad, päronsplitt, mat allt jag kommer över. Men så är det tydligen att vara gravid och GBP-opad. Jag var nere och nosade påå 68 kilo, alltså -49 kilo. DOck kände jag mig inte bekväm utan är numera uppe på 72 kilo och mår toppen. Tror att det är min vikt. Men som vid graviditeter kommer jag gå upp mera. Vilket mig inte stör. Gott nytt slut och välkommen det nya året med massa spännande händelser.
    Haha, känner igen det där.
    Här är det allt jag kommer över som slinker ner.
    Speciellt clementiner. Oj va många kilon jag ätit!
    Isglass och lussebullar är också en favorit här. Konstigt nog.

Just nu sitter jag och är sugen på semlor! Det är inte säsong för dem så jag lider lite.. *dramatisk*
  • Meduziz
    Sannaa skrev 2008-12-30 20:39:26 följande:
    Meduziz skrev 2008-12-30 18:16:44 följande: Åh jag längtar oxå efter semlor. Efter nyår börjar de sälja såna tror jag om jag inte minns fel. Ikväll är det 2 hårda smörgåsar, ena med makrill i tomatsås och den andra brie/salami och en kopp té. Imorgon är det säkert äckligt. Tyvärr. Men imorgon bjuds det på hummer, kräftor och räkor. Vet inte hur magen reagerar på det. Hårdsmält och jag har redan probs med den biten. Blev illamående som tusan av Niferex kom jag på efter ett tag med konstant icke gravidillamående så nu blir det Blutsaft. Urk. Mandariner mmmmmmmmmmmmm...smaka på vindruvor.....mmmmmmmmmmmm... Hihih....
    Uj, Brie är ju inte bra att äta som gravid. Inte salami heller så vitt jag vet. Fast du kanske inte följer kostråden? Inte alla som gör. Jag följer dem jättenoga.

Jag har just nu noja på kokt potatis med sill, gräddfil och gräslök.
    Vaknar av att jag känner doften av kokt potatis och sill. Finns inget sånt i lägenheten ö.h.t. men doften känner jag!
    Är dessutom gryyyymt sugen på Brie och vitt vin. Vill ha! *gråter en skvätt*
  • Meduziz

Sitta med benen i kors är underbart men fasiken vad det sliter i fogarna!
    Inte bra för kroppen att göra
    Men man känner sig lite hetare när man gör det

• Meduziz

Mitt nya favoritmellis just nu är naturell yoghurt med hackade nötter, solrosfrön, hackad aprikos och skivad banan på.
    Fett, proteiner och mjölkprodukt på en och samma gång
    Och det håller igång magen bra.

Är jag konstig som kan äta tre stycken knäckemackor på en gång? Det funkar ju inte alltid och jag skulle inte pressa i mig dem om jag känner att det tar stopp, men jag KAN äta tre när jag är riktigt hungrig. Jag kan inte ha mycket pålägg på då utan bara ett tunt lager med typ kaviar eller någon mjuk/bredbar ost.

Apropå det där med att dumpa på socker:
    Jag kan vissa dagar bli dumpig på isbergssallad men äta tre-fyra godisbitar utan problem.
    Nästa gång kan jag äta en halv godisbit och sen mår jag skit.
    Yoghurt ska man tydligen kunna äta utan problem men jag får dumping av det nästan varje gång jag äter. Äter det i alla fall för att få i mig mjölkprodukter och för att det är förbannat gott *S*
    Ibland är man lite dum

Magen växer och växer och jag är hungrig HELA tiden. Medan jag äter så sitter jag och knorrar efter nästa sak. Skitfjantigt.
    Samtidigt mår jag jätteilla för att minimonstret ska sparka på magsäcken hela tiden.
    Magsäcken och revbenen is the shit!
    Hoppas h*n kommer ut snart

• Meduziz

Hej alla.
    Har inte orkat logga in här eller ö.h.t de senaste dagarna då jag varit så otroligt trött.

Har haft så mycket värkar och kroppen är slut just nu.
    Men än är det inte dags för förlossningen. Bah.
    Vill ha ut sötnosen nu. Vad jag än äter (utom morotsstavar) ger mig magont just nu för det är så trångt.
    Får dumping av typ allt nyttigt men inte så mycket av det som är onyttigt. Asmysko.

Var på spec-MVC igår och hade då värkar var tredje minut men eftersom jag inte öppnat mig något så fick jag åka hem.
    Läkaren sa dock att det kan sätta igång när som helst så jag hoppas att jag får klämma bebis till helgen.
    MEN, det skulle inte förvåna mig om jag får vänta några veckor till heller. Fundersam

Är konstant hungrig och sugen just nu.
    Vet dock inte VAD jag vill ha. Morotsstavar med vitlöksdip är aldrig fel men lite väl fett kanske? Just nu orkar jag inte ens bry mig, bara jag får i mig nåt.
    Allt luktar illa/fel och allt smakar illa/fel.

*gnisslar lite* Åååh va det är synd om mig

• Meduziz
    Anna Paulita skrev 2009-01-10 09:09:54 följande:
    Vitlöksdipp på gräddfil kan väl inte vara så farligt? Speciellt i relation till andra snacks som finns där ute....
    Jag som är fjantig antagligen. Dricker ju bara lättmjölk och blir smånojig över fett fast jag samtidigt äter normal yoghurt med vanlig fetthalt.

Hur som haver så glider en och annan morotsstav ner här hemma
    Mums mums!
    Trinity78 skrev 2009-01-10 09:10:45 följande:
    Jag tänker på dig
    Dito pluttan
  • Meduziz
    Anna Paulita skrev 2009-01-10 09:24:07 följande:
    Ja, liiiiite fjantig är du nog. ;) Men om du ändå tycker att gräddfilen är för fet kan du ju spä ut den med lite filmjölk. Men jag nojjar också över mat så jag förstår dig också, jag kan tänka mig hur jag skulle bli om jag blev gravid. SKitnojjig och djävligt orolig att lägga på mig. Om jag får fråga, hur mycket har du gått upp?
    Jag tror att det är för att man alltid fått höra att "Ät inte grädde!" och så sammankopplar jag grädde och gräddfil.
    Även grädde är ju ok men allas kommentarer genom alla år har satt sina spår.

Jag har gått upp 6 kilo nu.. eller kanske 7? Ska väga mig på måndag och se. Hoppas att jag inte rasat iväg. Har redan noja över de kilon som kommit tillbaka.
  • Meduziz
    Anna Paulita skrev 2009-01-10 09:32:36 följande:
    Du har ju i princip gått upp bebisen och allt där till. Moderkakan och fostervatten väger ju också sin del. Så det är ju skitbra helt enkelt.
    Jo jag vet.  En av mina allra närmaste vänner är sjuksköterska och hon är jättestolt över hur bra jag håller min vikt. "Även GBP-patienter brukar kunna gå upp rejält så du är faktiskt JÄTTEDUKTIG!"
    Men ändå så har man elaka tjockistankar i huvudet som tycker "Det stod faktiskt i lilla boken om GBP-opade att de flesta går ner under graviditeten! Sluta mumsa tjockis". Typ.

Måste sluta vara så elak med mig själv men det är svårt att bara vända.

Men jag är stolt ändå över att jag håller mig på mattan.
    Försöker peppa mig själv varje dag och påminner mig själv om att det ÄR bra. Speciellt med tanken på att jag inte kan vara ute och traska då det ger mig sammandragningar.
    NU kan jag ju iofs gå ur och gå för nu kan bebis födas om h*n vill men då har jag ju foglossning istället *asg*
    Ska ut och promenera som en tok sen när liten är ute. Barnvagnen ska ha rullat många mil innan sommaren är här.

Hur går allt för dig då?
  • Meduziz
    Anna Paulita skrev 2009-01-10 10:24:56 följande:
    Åh, nu får jag redan ångest. Vi planerar ju att ta ut spiralen så fort vi får ok från läkaren typ och jag kommer nojja sjukt mycket. När jag var gravid med min dotter gick jag upp 12 kg vilket kändes helt ok, men om jag kommer hitta en text där det står att gbp opererade brukar gå ner kommer jag helt klart ha hjärnspöken hela min graviditet. Jo, jag har gått ner typ 32 kg och det är ju bra, har 12-14 kg kvar till mitt mål. :) Men jag har också stått på en platå i säkert 2 månader så jag börjar känna mig lite desperat och vet inte vad jag ska ta mig för. Funderar på att skriva in mig på Viktväktarna. Har även funderat (och försökte) flyta men höll på att kräkas av smaken. :( Sedan har jag haft tankar om att detoxa mig men så läste jag att det är helt verkningslöst.... Och sedan nojjar jag äver att jag börjar komma in i mina gamla tankemönster som jag hade innan....som i princip gjorde mig så djävla fet. Man kan säga att det är lite jobbigt nu. ;)
    Nu minns jag inte vart det var jag läste om det men jag tror att det var om man blev gravid innan man gått ner sin värsta övervikt (Jag har sådan teflonhjärna just nu så att be mig om info om vart man kan hitta informationen är praktiskt taget som att be en armlös om en applåd).
    Jag blev ju gravid efter 6 månader så jag hann ju inte bli klar med min viktnedgång alls.
    Tror inte att du behöver oroa dig

Jag ska fortsätta med nyttig mat, långpromenader och bebisgymnastik sen när liten är ute. Amningen kommer nog hjälpa till med viktminskningen också.
    D.v.s. OM jag kan amma.
    Men nyttig och kalorifattig mat är nog allra bäst för att gå ner sedan. (Dock inte så att det påverkar bebis och bröstmjölken).
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass