Inlägg från: Trinity78 |Visa alla inlägg
  • Trinity78

Gbp=Gastric bypass

HelenN skrev 2008-12-21 17:44:12 följande:
    Ok, tack för den infon. Trist att ingen upplyste dej om det! Men hur upplever du det annars, cystorna kommer som förut? Alltså inte oftare eller så?
    Jag har bara gjort en titthålsop så jag vet inte riktigt. Endon har helt klart blivit bättre under det här året som jag har varit opad men det beror nog mest på att jag har ätit p-piller.
    Reproductively challenged
  • Trinity78

På tal om skavanker så hade jag jätteont i lederna i mer än ett halvår efter operationen. Det är tydligen vanligt eftersom även "led-fettet" försvinner. Nu är det bättre dock

• Trinity78
    Lil W skrev 2008-12-28 15:02:18 följande:
    Ingen som har svar på min fråga?????
    Precis som MelvinMeja säger så är viktnedgången väldigt individuell och det går inte att säga hur mycket man går ner eller på hur lång tid.
  • Trinity78
    Maddisen80 skrev 2008-12-30 13:31:09 följande:
    jag har värdens buksmärtor och illamående, mellanblödningar vägrar att ha så här ont ,de kan ju bero på övervikten ,men jag vet inte säkert
    Mellanblödningar är inte bra. När i menscykeln har du buksmärtor och illamående?
  • Trinity78

Herrejä....! Jag vägde mig nyss och vågen visade 69,4 kg!!

*chockad*

• Trinity78
    Zizter skrev 2009-01-06 23:50:57 följande:
    hjälp hjälp nu behöver jag er hjälp! nu e jag bjuden på FEST! ja.. alkoholfest såklart.. och nu e det ju lite mer än 2 månader sen min operation.. vågar jag dricka???? alltså innan op så drack jag alltid många många starka starköl.. alltså då snackar vi 7,2% ig öl.. å många.. ja.. man tålde endel på den tiden men nu står jag här och vet varken ut eller in VAD man vågar testa eller dricka! iiiiiih... så.. tips mottages gärna!
    Jag hade tagit det väldigt lugnt. Kan du inte gå på festen nykter? Om du absolut MÅSTE dricka så drick något utan så hög alkoholhalt och mycket vatten mellan. Man blir mycket fullare mycket snabbare som opererad. Det viktigaste är dock att komma ihåg att alkohol innehåller väldigt mycket kalorier så risken är att du får i dig för många kalorier.

Ärligt talat, att gå på "spritfest" 2 månader efter en så stor operation låter inte bra. Ett litet glas vin hade jag kunnat tycka vara okej men inte supande.
  • Trinity78

Eftersom det faktiskt är STOR skillnad för många att dricka alkohol (och söta drycker i allmänhet) efter en viktoperation så tycker jag att våra kommentarer var mer än befogade. Jag instämmer i Anna Sols inlägg att det är orättvist att säga att vi kommer med pekpinnar! Fundersam

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass