Inlägg från: Mollsan06 |Visa alla inlägg
  • Mollsan06

Gbp=Gastric bypass

Nästa vecka ska jag börja äta puré kost, några bra tips på vad jag ska äta??

ska ju göra det i 3 veckor o då är det bra o ha lite variationer.

• Mollsan06

måste bara fråga varför man inte ska dricka kolsyrade drycker efter op? kanske är en dum fråga.

• Mollsan06

måste fråga, kan man äta makrill i tomatsås o fiskbullar under purétiden??

va brukar/brukade ni äta under purétiden?

• Mollsan06

nudelbumsan skrev 2009-02-08 14:14:05 följande:

Här har ni mej, snart snart snart färdig=) e hon inte lite söt?? =)=)=)
    Du är inte lite söt, du är jätte söt

vilken resa du gjort, måste kännas helt otroligt. Jag har precis börjat min o vägen blir lång. Har du motionerat mycket? I morron är det tre veckor sen jag opades o nu har vågen stått still i en vecka. Ska de va så?? I morron börjar jag med purékost o tre veckor fram.

Alla ni som gör såna framsteg gör att man blir ännu mer motiverad.
  • Mollsan06

Betty Boop skrev 2009-02-08 12:37:13 följande:

Det mesta går bara det mosas/mixas!Tips:Färdig fiskgratäng med potatismos. Bara att mosa fisken på tallriken.
    Köttfärssås och potatismos. Det mesta med köttfärs funkar. Mosa köttbullar/pannbiff på tallriken.Paté av olika slag.
    tack för tipsen. Jag har så dålig fantasi vad det gäller matlagning nu. Har ju levt på flytande kost sen innan jul
  • Mollsan06

Mrs Kaffelatte skrev 2009-02-09 19:08:35 följande:

Okej.. Nu finna det bilder på mig i mitt album. Dock är jag en fegis och suddar ansiktet... De riktiga kommer att finnas på Viktdropp sen..
    vilken skillnad, måste kännas underbart, grattis
  • Mollsan06

grattis till er alla som bara har några kilo kvar nu, härlig känsla det måste vara.

Jag har en fråga, jag har börjat äta puré mat nu men jag vet inte riktigt hur jag ska få i mej protein, är lite dålig på det.

Finns det nåt proteinpulver man kan köpa? Vilket rek ni i så fall??

• Mollsan06

jag frågade igår men fick ej nåt svar så jag provar igen.

Denna veckan har jag börjat med purémat men har lite problem o få i mej proteiner.

Nån som har nåt tips? Kanske proteinpulver men vilket i så fall??

snöiga hälsningar blekinge

• Mollsan06

vänat skrev 2009-02-28 18:13:59 följande:

Mollsan06 skrev 2009-02-27 22:59:06 följande:
    Vad ater du mot gallsten da? Ar de nagot som ska forbygga fgal sten eller?jag ater jarn,calsipos D,betolvx,familjeviatmineral ar de som jag blivigt ordinera.
    ska förebygga gallsten, de heter Ursofalk
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass