Inlägg från: myskatt |Visa alla inlägg
  • myskatt

Gbp=Gastric bypass

Sitter här i Sälen och har inga bra förebilder. Hittade dock denna:

Det får iaf plats två av mig i den svarta skoteroverallen och vid maxvikt va det på håret att den gick igen.

Mamma till ~ Tilde ~ 051202 ~ myskatt.com
  • myskatt
    Mrs Kaffelatte skrev 2009-02-15 20:07:56 följande:
    Luttan01 skrev 2009-02-15 18:14:43 följande: Oj ja jag fick vänta i 3 år från at remissen skickades till själva op så. Och det var snabbt här i Falun. Myskatt som åxå opades i Falun fick vänta ca 3½ år om jag inte missminner mig...
    Nu ska vi se här.

Remiss - gruppmöte: 27 månader
    Gruppmöte - kirurgmöte: 17 månader
    Kirurgmöte - op: knappt 2 månader

3,8 år
  • myskatt

Men, då va jag seg och startade inte mitt prövoår direkt efter gruppmötet i maj 2006 utan i nov 2006. Hade kunnat fått op sex månader tidigare om jag gjort det, var inte motiverad dock.

• myskatt
    nudelbumsan skrev 2009-02-17 00:47:02 följande:
    japp d ska jag göra tack för att du sa det, kanske jag slipper tappa mina tänder 25 år gammal=)
    Borsta inte direkt efter, ta en flourtablett tex. Emaljen blir skör av syran och då nöter du mer på tänderna än gör nytta.
  • myskatt
    MissFörstånd skrev 2009-02-17 21:23:20 följande:
    Mrs - Ja de där förstår jag inte alls faktiskt! De är ungefär fem månaders väntelista för att komma till skönvikt, men egentligen ska man vara där inom 90 dagar. Jag tycker de här med vårdgarantin också är lite knepigt. om man vill åberopa vårdgarantin, vart vänder man sig då? Skulle ni så här i efterhand varit villiga att betala open om ni haft möjlighet till de?
    Jag hade betalat den 2004 om jag hade 100 000 på fickan.

Nu har jag lite slantar och satsar på en bukplastik nästa vinter .
  • myskatt

Prövoåret var det verkligen värt! Rent krasst tror jag att jag var bättre förberedd med ändrade vanor både när det gällde mat och motion än vad många andra. Jag gick trotts allt ner 16 kg på de nio månaderna.

• myskatt
    Lil W skrev 2009-02-23 21:01:19 följande:
    Är det ingen här inne som kan svara på min fråga eller??
    Kontakta din kirurg! De kanske behöver titta efter hur det ser ut nere i magen.
  • myskatt
    Liljan77 skrev 2009-02-23 23:52:02 följande:
    Vad händer vid första kirurgmötet?
    Beror på var du ska opereras. I Falun får du iprincip en tid för op första gången du träffar läkaren.
  • myskatt

Multivitamin, kalk, B12 var tredje månad, omega-3 samt Selica försöker jag komma ihåg att ta. Går bra på jobbet med fikarutinerna.

Järn blir det också vid mens för jag blöder så mycket.

• myskatt
    Nuttans Mamma skrev 2009-02-28 10:32:34 följande:
    Äter "mitt val kvinna", sen tar jag en b-12 injektion var tredje månad (behepan). Men inget kalk eller järn som många av er tar Varför tar ni det och inte jag typ?
    Järn tar jag för att jag typ störtblöder de två första dagarna vid mens. Kalk för att deitisten tyckte jag fick i mig lite lite mjölkprodukter.

Jag är dock usel på att komma ihåg så jag är nöjd om jag få i mig multivitaminen och kommer ihåg att boka tid hos dss var tredje månad .
    '
  • myskatt
    Sannaa skrev 2009-02-28 16:07:23 följande:
    Tänk på att inte ha för högt järnvärde bara. Det är inte så bra för kroppen som många säger.Jag som är gravid ska enligt BM ha ett hb på 130 vilket visat sig kan ge proppar i moderkakan. Mitt ligger just nu på 110 vilket anses vara normalt för en gravid kvinna.
    Nja, 130 är inte så högt, 120 är normalt för en icke gravid kvinna.

Jag hade 148 på inskrivningen och fick inte äta tabletter. Hade jag haft över 150 hade jag fått börja med järnreducerande kost.
  • myskatt

Anna Sol
    INGEN glor. Det har jag insett och är nu mer bosatt på gymet två-tre ggr i veckan . Man ser fånig ut, speciellt om man tar i och gör övningarna rätt. Skit i det säger jag bara!

• myskatt
    Svar på #2564
    I mitt fall tog kirrurgen en genväg ut i skallen när han fixade magsäcken . Har blivit mer eller mindre koko. Till min fördel är dock att det är jag som sitter på pengarna till en bukplastik och min man har inte så mycket att säga till om i den frågan. Då jag har 10 cm häng och världens "hängmus" har han inte tjafsat emot heller .

Brösten tänker jag däremot aldrig i helskotta röra.
  • myskatt

I Falun är det 3, 6, 12, 18 och 24 månaders koll. Jag va på min tremånaderskoll när det gått fem månader sen har jag inte hört ett pip.

Gick själv till VC för att ta prov på B12 och folsyra.

Visst ta, måste ta min spruta nästa vecka!

• myskatt

Ang köttbullar så äter jag fem stycken, en potatis, 1 dl grönsker (minst) samt sås.

Cider kan jag inte svara på, dricker inte alkohol. Men jag vet iaf en här i tråden som kan dra i sig både en och fem stycken . Hon mår finfint.

• myskatt
    Mrs Kaffelatte skrev 2009-03-08 07:40:52 följande:
    Hm... Hon mår inte så där finfint dagen efter kan jag avslöja från en säker källa....
    Det har jag aldrig märkt :-O.
  • myskatt
    MissFörstånd skrev 2009-03-09 15:13:36 följande:
    Idag fick jag för första gången den hemska frågan: Ska du ha barn???Blir såå ledsen...
    Den frågan fick jag av en tant på min mors begravning. Vecken efter knatade jag ner till VC...
  • myskatt
    mikalala skrev 2009-03-17 00:28:41 följande:
    Tackar för alla grattis hjärnan har ju inte hängt med direkt mest för att jag inte kan ha byxor alls längre vilket gör att jag känner mig större nu än förr (konstiga hjärna). Väger nu drygt 95 kilo och har ett bmi på 33,6 så jag skulle inte ens få göra en op i dagens läge (och detta på 3,5 månader) men eftersom all egentliga kvarvarande övervikt hänger på magen så blir det svårt att se hur mycket jag egentligen gått ner, swärskilt då jag oftast tittar på migsjälv uppifrån och ner på magen. En rolig anekdot är dock att en jobbarkompis sambo inte kände igen mig förra veckan trots att han ser mig kanske en gång i månaden då han hämtar henne från jobbet.
    Jag väger 76 kg och de sista kilona sitter alla på magen. Väldigt kul när byxorna sitter prefekt över rumpan och låren men inte ens är i närheten av att gå att knäppa!
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass