• vänat

Gbp=Gastric bypass

Fraga en gang till om nagon har har en meijl adress till kirugmittagningen pa kss eller dietsten?

har forsokt ringa nu i 4 vaeckor ar inne pa den 5 veckan men stort omojligt ar de dels pa grund av tids skilande som fornaravnde ar 4 timmar sen ocksa pa grund av att de inte alltid gar at komma ut pa linjen da man ringer fran telefon atoumat.

Sa som sagt om nagon har har en meijl adress inboxa mig gran den.Behver verklieg koma i kontakt med kss.

• vänat

Maddisen80 skrev 2009-02-24 16:11:57 följande:

vänat har du kollat på www.google.se du kanske hitta den mailadress där ?
    jo de har jag kollat men inte lyckats anntingen finns den inte dar eller sa ar jag daligt pa att leta ja de senare kanner jag till att jag inte ar sa bra pa leta pa googel.
  • vänat

jenn06 skrev 2009-02-24 16:06:45 följande:

vänat-tyvärr hittar jag ingen mail adress bland mina papper :(Bara tele. nr.
    OK Trist! for val vanat da till jafg ar hemma i sverige i gen och kan ringa aven om de nu drojer anda till 4 maj och da kanske jag har missat min ettarkoll menmen bara gilla laget inget annat gora at saken.
  • vänat

Maddisen80 skrev 2009-02-24 16:16:56 följande:

vänat var är hela meningen på kss är de karolinska sjukhuset ?
    kss ar karnsjukhuset skovde.
  • vänat

Sparkle skrev 2009-02-24 19:13:37 följande:

vänat skrev 2009-02-24 18:59:04 följande:
    Detta stod på deras hemsida. Så du kan ju välja o skicka dit.E-postMeddelanden som sänds till oss via webbplatsens e-postadressen diariet.skas@vgregion.se kommer att tas om hand dagligen (vardagar). All post, såväl traditionell som i elektronisk form, är att betrakta som allmän handling och kommer därför att diarieföras. Det innebär bland annat att materialet blir offentligt och att allmänheten och massmedia kan få rätt att ta del av innehållet. Diariet kommer att vidarebefordra e-postmeddelandet till den som ansvarar för det aktuella ärendet. Skaraborgs Sjukhus använder för närvarande inte e-post för att skicka medicinsk information till dig som är patient/vårdsökande - detta oavsett om du själv kontaktat sjukhuset och begärt att få svar via e-post.
    Tack!!! Denna information har jag missat trots att jag letade pa deras hemsida sag dock meijl adressen men ingen information som du just skrivigt.
  • vänat

Nu har jag fatt i vag et meijl sa hopas ocksa jag far ett svar! Bad om att fa senar lagga ett ar kolen sa hoppas nu de ska fungar.

• vänat

faster fia skrev 2009-02-24 20:12:49 följande:

hej hej har en fråga. hur mycket gick ni ner den första månaden efter operationen. jag har bara gått ner 10kg och fick veta av kirurgen att jag skulle ha gått ner 5kg till alltså 15kg sammanlagt. är litte besviken och har tagit de till mig jag gör som det står att jag ska göra.
    Jag gick ner 5-6 kg forst manden efter opratione ingen sa nagot om at de var for lite. tycker de later korkat att de krav pa att man ska ga ner vist mycket forsta manden.
  • vänat

faster fia skrev 2009-02-24 22:21:05 följande:

okej de var häller inget som dem sa när man blev opererad utan i dag på återbesöket. men okej då behöver jag inte vara ledsen att jag bara har gått ner 10kg efter open. jag tycker vartända kg är bra.
    Kan ju dessutom till lagga att jag staod pa en plata i tva veckor direkt efter oprtaionen. Sa jag sjalv varaorlolig o ringde sjukhuset for att kolla om de verkligen opat mig. Men de sa att alt var i sin ordning. Vist ar vart enda kilo bra!! tycker personligen att om jag sa bara ga ner 100g gar ar bra. Menra dock inte 100g tolt utan om de blir de pa exvis 2 veckor sa blir mer en ann gang.
  • vänat

FH Mamma skrev 2009-02-25 19:45:14 följande:

jag dumpade som tusan på 2 våfflor idag men jag har ätit våfflor tidigare och även pannkakor.. men det gör inte så mycket.
    Kanske at du for snabbt och darfor dumapde du? sa har de v art for mig tva ganeger jag hitils dumapsedan jag blev opad att jag atigt for snabb.
  • vänat

väntar i Kina kön skrev 2009-02-25 22:52:47 följande:

Måste bra fråga eftersom jag är livrädd för operationen och vet inte om jag törs göra den. Har provat allt i minst 10 år, gått ner i bland och upp dubbelt.Operationen var den hemskt jobbig?Hur upplevde du själv operatione(dygnen efter)?Vad var det värsta efter operatione?Hur klara man av att äta som man ska?Ångrat dig?Kan ni ge mig lite svar så jag hoppas få motivationen att göra operationen. Många vänner säger att det klarar du själv, bara att börja promenera och äte minde gosaker. Känner att jag klarar inte av, många tycker att det är en genväg MEN det tycker inte jag. Så trist att behöva höra sådant. Hade motivation efter nyår och var utan socker i 1 månad men sen gick det inte längre. Behövdes bara en kaka så var det kört igenSLuta med medeciner efter viknedgång(typ blodtryck m.m)
    Nej angara inte opartaionen
    har gat bar att ata de j=man ska tycker jag.
    dyngen fetroprationen var helt ok lite trott var jag dock ont nje inte specillt gick pa lavedon sa de var ok.
    Blodtrycks medicin har jag halverat kanske skule de kunna satt ut helt vet inte vagar int da jag nu ar i Brasilien dar av bara halv medicenering.
    Svrt att klar ade pa egenhand vist de finns dom som lyckas men de flesta misslyckas utan oprtione specillt da de handlar om mycket over vikt 10kg-15kg overvikt kanske man klara de man gronsoker och prommneder etc utan att tappamotivationen men med 40kilo overvikt eller mer tror kag de kan vara svart dock inte omojligt men mycket svart.
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass