väntar i Kina kön skrev 2009-02-25 22:52:47 följande:
Måste bra fråga eftersom jag är livrädd för operationen och vet inte om jag törs göra den. Har provat allt i minst 10 år, gått ner i bland och upp dubbelt.Operationen var den hemskt jobbig?Hur upplevde du själv operatione(dygnen efter)?Vad var det värsta efter operatione?Hur klara man av att äta som man ska?Ångrat dig?Kan ni ge mig lite svar så jag hoppas få motivationen att göra operationen. Många vänner säger att det klarar du själv, bara att börja promenera och äte minde gosaker. Känner att jag klarar inte av, många tycker att det är en genväg MEN det tycker inte jag. Så trist att behöva höra sådant. Hade motivation efter nyår och var utan socker i 1 månad men sen gick det inte längre. Behövdes bara en kaka så var det kört igenSLuta med medeciner efter viknedgång(typ blodtryck m.m)
Nej angara inte opartaionen
har gat bar att ata de j=man ska tycker jag.
dyngen fetroprationen var helt ok lite trott var jag dock ont nje inte specillt gick pa lavedon sa de var ok.
Blodtrycks medicin har jag halverat kanske skule de kunna satt ut helt vet inte vagar int da jag nu ar i Brasilien dar av bara halv medicenering.
Svrt att klar ade pa egenhand vist de finns dom som lyckas men de flesta misslyckas utan oprtione specillt da de handlar om mycket over vikt 10kg-15kg overvikt kanske man klara de man gronsoker och prommneder etc utan att tappamotivationen men med 40kilo overvikt eller mer tror kag de kan vara svart dock inte omojligt men mycket svart.