Inlägg från: Meduziz |Visa alla inlägg
  • Meduziz

Gbp=Gastric bypass

Svar på #935
    Jag skulle aldrig våga dricka så stark sprit med tanke på att magen nu är helt annorlunda.
    Blir ju full på några munnar med cider/mjöd/vin.

En kork med Bailey's och sen låg jag och sov på soffan.

Är dessutom diabetiker och blodsockret kan sjunka riktigt fort då man får i sig alkohol (vilket kan misstolkas som rejäl fylla) och det är rent livsfarligt.
    Tror att det även gäller för andra opade, att blodsockret kan sjunka fort alltså.
    Mitt hjärta bubblar som poprocks i cola!
  • Meduziz
    Felicia6 skrev 2009-01-11 21:06:34 följande:
    Meduziz, det är nog olika från person till person. Nån kork med baileys och jag skulle inte märka av det öht. Jag tar det ju lugnt. Inte så att jag tokhäller i mig ren sprit precis men som sagt, nu var det en shot och det blev sådär och jag brukar aldrig ta shotar, så därför undrade jag om nån annan varit med om det
    Jag är väldigt lättpåverkad sedan innan men nu är jag fjantigt lättpåverkad.
    Alla kompisar retar mig för det och säger att jag blir full av att lukta på korken till en lättöl *s*.
    Tror att det är för att mitt nya liv har förändrat mina blodsockervärden också. Får lätt lågt blodsocker nu och då blir man ju "fullare".

Shotar innehåller ju stark sprit så det kan ju ha med det att göra?
    Att du mår skräp alltså.
    Kroppen mår ju faktiskt inte bra av alkohol.
    Det skulle nog inte vara lagligt om det inte vore för att staten tjänar en massa på det.
    Samma sak med cigaretter/nikotin ö.h.t.
  • Meduziz
    sussiesnus skrev 2009-01-13 22:26:46 följande:
    trollsanna: Som du sa så är det väl mest för att krympa lever och fetterna i buken. Speciellt vid titthålsoperation tror jag det är viktigt. På en vecka till går du säkert ner 3-4 kg till och då är summan ganska bra - 7-8 kg. De kommer nog inte neka dig iaf. nej nu måste jag sova. Ska lämna in bilen imorgon. Måste GÅ till bussen sen.. NÄR blev jag så laaaat??? Det är nåt som inte får hända igen iaf. När jag är opad ska jag gå hit och dit hela tiden. Så det så!
    Jag blev mindre lat efter operationen. Gick gärna upp för trappor och långa sträckor. Nu går jag knappt alls men det är snart ändring på det.
  • Meduziz
    Anna Paulita skrev 2009-01-14 07:57:48 följande:
    Så är det för mig med, jag drar mig liksom inte för att röra mig på samma sätt som innan. Saker och ting känns liksom inte så jobbigt.
    Man kände/känner riktigt hur kroppen hurrade när man rörde/rör på sig
    Det gjorde den inte när man vägde 100+.
    Då var det mer protestlistor och protesttåg i kroppen *S*
  • Meduziz

ett tips när man ska ta laktulos är att ha någon starksmakande dryck precis bredvid.
    Man tar ett djupt andetag, håller andan, sveper laktulosen och tar sedan den starksmakande drycken direkt efter. Skölj munnen med den starka drycken så slipper ni bismaken av laktulosen.
    Andas med munnen först innan ni sköljt munnen med det starkt smakande. När det är klartkan ni andas med näsan igen.

(efter att ha ätit laktulos tre ggr per dag i flera års tid så lär man sig några knep i alla fall )

• Meduziz
    justmystica skrev 2009-01-15 12:22:05 följande:
    Meduziz, oj, tre ggr per dag i flera års tid? Hur kommer det sig? Jag slipper det där. Magen kom igång efter en skönt natts sömn hemma.
    Har Ulcerös Colit och av någon konstig anledning så funkar min tarm bara halvhjärtat vilket resulterade i konstanta förstoppningar/kraftiga diarréer när jag var yngre.
    Det avhjälptes med laktulos som fick magen att fungera mera normalt.
  • Meduziz

Istället för mitt val kan ni ju köpa Dulcivit som innehåller alla vitaminer och järnet som man behöver för en hel dag.
    Finns receptfritt på Apoteket.

• Meduziz
    Zolen1 skrev 2009-01-15 14:54:28 följande:
    Hej! opades i måndags kom hem igår,mår bra men magen lever om en massa när man ätit, lycka till alla som ska opas. nu börjar mitt Nya liv /camilla
    Grattis

Jag har varit opererad sedan 4/9 2007 och magen låter fortfarande när jag äter.
    Man får se det som trevligt sällskapssnack till middagen
  • Meduziz

Jag fick ta mina sprutor i 10 dagar. För mig var det inte alls läskigt. Bara hugg in den i fläsket och så är det klart

• Meduziz

Jag känner igen det där med hjärnspöken.
    Är höggravid (BF om 12 dagar) och köper kläder i strl 42 men det känns som om jag inte gör annat än sväller och blir fetare och äckligare för var dag som går.
    Jag ser bara en massa valkar och fett och sånt äckel. Valkar på hela ryggen, fett som hänger över byxorna, sladdriga fettlår, hängiga fläskiga armar... listan kan göras lång.

Vet inte vad man ska göra åt dom tankarna men jag hoppas att jag blir av med dem snart för jag vill inte föra vidare den dåliga vanan till mitt barn. "Jaha.. mamma duger inte? Då gör nog inte jag heller det."

• Meduziz

Nu är hon här

28 timmars värkar som slutade i akutsnitt.
    Resultatet av 9 månaders bebisbakning var min fina Ninja

• Meduziz
    Moj Katile skrev 2009-02-08 17:49:25 följande:
    GRATTIS!!!! Oh vad roligt!!! Hopas allt gick bra trots snitt?!
    Tack så mycket
    Både ja och nej. Berättelse finns i min blogg.
    Men nu mår vi bra. Jag är trött och öm men mår rätt bra ändå.

Hinner dock inte äta som jag ska (har tappat aptiten) så jag har gått ner 13 kilo.
    Gick upp 7 med Ninja i magen så jaghar loosat några kilon till efter det.
    Mrs Kaffelatte skrev 2009-02-08 17:52:13 följande:
    Meduziz skrev 2009-02-08 17:42:55 följande: Grattis!!! Åhh va kul.. Ninja? Vilket mysigt namn... Grattis igen..
    Tack
    Jajamen.
    Ninja Kaelyn Maj Simone ska hon heta
  • Meduziz

Hej alla.
    Hinner inte vara inne mycket längre så det blir inga långa inlägg här.
    Mitt liv består av att sova små stunder, mata barn, mata barn, byta blöjor, mata barn, sova en kvart, mata barn, bytablöjor, mata barn och repetera.

Hänget efter en GBP + en graviditet är fasiken inte skoj!
    Ser inte riktigt klok ut. Tur man är i ett fast och lyckligt förhållande

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass