Inlägg från: caropia |Visa alla inlägg
  • caropia
    Svar på #1288
    Aftonbladet är ju inte speciellt seriösa... Hon hade dött oavsett om hon fått op eller inte...
  • caropia
    Anna Paulita skrev 2009-01-23 09:02:49 följande:
    Ja, det var trisst. Jag såg på Generation fett istället och blev väldigt illa till mods. SÅ hemskt. :(
    Ja fy vad otäckt det var, tyckte så synd om hennes barn! Fundersam
  • caropia
    Svar på #1493
    Hej och välkommen! Har inte gjort min operation ännu så jag kan inte svara på några frågor men vet precis hur det känns! Fick veta i november att jag skulle få operation februari/mars, det är helt overkligt!Glad
    Vilket sjukhus ska du opereras på?
  • caropia
    FruHH skrev 2009-01-28 15:05:42 följande:
    Skrev detta inlägg för ett par dagar sedan. I det frågade jag ett par frågor, men de föll kanske bort i mitt extremt lång inlägg .Så jag tar helt enkelt frågorna igen:Man ska ju flyta innan op, hur länge är det? Med vad flyter man, valfritt eller måste det vara t.ex. nutrilett?Tack på förhand!
    Hej jag ska opereras på sös och ska flyta minst  2veckor innan, till oss sa dietisten att det endast var modifast eller nutrilett som gäller (tror det var dom som dom kollat näringsinnehållet på och tyckte dom var bäst) men jag kommer fuska och ta till lite cambridge och naturdiet, det jag provat av nutrilett är vidrigt och modifast är ju inget vidare heller. Huvudsaken är att man går ner och mår hyfsat känner jag.
  • caropia
    Diza81 skrev 2009-01-28 19:43:21 följande:
    caropia skrev 2009-01-27 23:23:59 följande: Tack så mycket :) Har inte riktigt lärt mig hur man svarar..Det kommer att bli på Danderyd. Har fått en tid att träffa dietisten den 19 februari så det skall bli spännande. Vart skall du göra din?
    Hej! jag ska opereras på sös troligen i mitten på mars Glad
  • caropia
    FruHH skrev 2009-01-28 21:16:09 följande:
    Tack för svaret! ok, det kanske är lite olika från sjukhus till sjukhus... Men nä, jag klarar inte av Nutrilett heller. Såååå vidrigt! Fuskar nog jag med, om jag blir "godkänd".
    Såg att vi har samma bmi förresten
    Jag tänker att cambridge är så pass dyrt och känt märke så då måste det vara bra näringsmässigt, så inte kan det vara farligt, ner kommer man ju gå om man bara lever på soppa 2 veckor
  • caropia
    FruHH skrev 2009-01-28 22:55:10 följande:
    Ah, en till eller... kanske inte är så mycket att åt egentligen... men man är inte ensam i allafall...Mmmm, verkligen... tappar man inte vikt då... då vete f*n
    Man kan ju inte gråta över sitt höga bmi hela dagarna, så då får man le åt eländet
    Jag får lite tvångstankar om att det inte ska funka och att det är nåt allvarligt fel på mig så jag går upp av att flyta Flört Men det ska nog gå bra längtar bara tills det är dags att börja!
  • caropia
    Diza81 skrev 2009-01-28 23:55:13 följande:
    Svar på #1525Å vad spännande! Har dom sagt hur länge dom tror du kommer att vara sjukskriven? På Danderyd sa dom 3 veckor om allting går bra. Behövs det så lång tid?? Vad har ni andra behövt som redan är "på andra sidan" :)??
    Nej men jag tror det beror lite på vad man arbetar med och hur man mår efteråt, en del kanske återhämta sig väldigt fort och om man inte har nåt fysiskt krävande arbete så kan man nog börja arbeta rätt snabbt, jag är undersköterska med massa tunga lyft så då får det nog bli lite längre tid...
  • caropia
    Maddisen80 skrev 2009-02-01 16:43:39 följande:
    Diza för jag har bara bmi på 34 därför får jag ingen operation
    Har du gått ner?
    Grattis för sist så jag läste om ditt bmi så var det på 37!
    Finns det ingen annan hjälp du kan få?
    Prata med vc och se om dom kan erbjuda nåt annat!
  • caropia
    nudelbumsan skrev 2009-02-08 14:14:05 följande:
    Här har ni mej, snart snart snart färdig=) e hon inte lite söt?? =)=)=)
    Shit vad snygg du är! Förvånad
    Du är ju dundersmal!
  • caropia

27:e mars blir det operation!
    Nervös som attans är jag!

• caropia
    Svar på #2062
    Vad trevligt att se dig igen! Var länge sen! Glad
  • caropia
    Svar på #2813
    Men det låter ju helt sjukt! Nu blir jag nervös på riktigt! Jobbar ju också på timmar inom vården och stämplar!
  • caropia
    Svar på #2813
    Har du nån sgi? Blev så nervös så jag ringde fk och frågade och hon verkade vara rätt säker på att jag skulle få sjukpenning eftersom jag hade sgi (flyter så jag är lite seg i huvudet just nu) man kan ju bli utesluten från a-kassan om tackar nej till arbete och det måste man ju göra om man är opererad!
    Låter ju hel sjukt!
  • caropia
    Svar på #2827
    Fryser just nu nåt enormt har flytit sen i torsdags, mår rätt pissigt men hoppaas det släpper, har bara 13 dagar kvar!
  • caropia
    LykkesMamma skrev 2009-03-14 16:25:27 följande:
    ja, det har jag, men den skulle dom räkna om, jag hade ett vikariat från augusti 2007 till augusti 2008 på 90% va arbetssökande från den 25 augusti till den 15 december 2008 och började på min timanställning den 16/12-08.....men dock i en annan kommun, men med 25kr mer i timmen.....
    Men har du fått avslag? Eller krånglar dom med att räkna ut din nya dagersättning?
  • caropia
    L i n n skrev 2009-03-17 07:18:44 följande:
    Men ni som flyter - hur ser en dag ut för er?Jag skulle vilja flyta helt men har noll fantasi på vad jag skulle kunna äta...Att bara dricka pulverdrycker känns inte som ett alternativ då jag inte gillar dem.Och äter jag inget matigare ploppar huvudvärken upp på två sekunder.Äter ni frukt och grönt under flytet?
    Idag började jag dagen med en flaska vatten 7,5 dl vatten sen en kopp kaffe med lättmjölk och suketter en halvtimma efter kaffet vid halv 10 typ tog jag en påse cambridge sen vid halv 2 ytterligare en påsa cambridge och en tredjedel nutrilett måltidsersättning vid halv 6 gjorde jag en påse naturdiet kommer senare äta upp min nutrilett och sen en påse cambridge till 
    Om pulverpåsar inte funkar så får du prata med dietisten om det så kan hon hjälpa dig! Lycka till!
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass