Inlägg från: Jennnie |Visa alla inlägg
  • Jennnie

Gbp=Gastric bypass

HardrockGoddess skrev 2009-01-06 17:21:32 följande:

Tack!Jag bor i Stenungsund så det blir väl i så fall tal om någonstans i Västra Götalands-regionen någonstans, kanske Göteborg.Jag skall testa och ringa runt lite imorgon i länet och se vad som gäller.
    Fråga annars på viktop.se där finns det alltid någon från ditt län som vet vad som gäller.
  • Jennnie

medow skrev 2009-01-06 22:31:57 följande:

Jennnie skrev 2009-01-06 22:29:34 följande:
    weeeeeeee tack ...ja vist har jag ...Nu har jag fåt problem med gapande jeans i midjan hahaha.Minskat 3 stl i byxor och 4 stl i tröjor hua kommer bli dyrt.
    Hehehe köp inte på dig för mycket bara, för mer kommer du att minska. Det är jobbigt det där, för det blir dyrt om man ska köpa nytt för varje storlek man tappar Själv köpte jag inte så mycket utan försökte köpa varannan storlek ungefär, och inte så mycket utan tvättade ofta Dock har jag ju inte kunnat låta bli nu.... Men då har jag varit viktstabil i ett halvår och använt samma storlek nu sedan i somras
  • Jennnie

misanishere skrev 2009-01-06 22:35:04 följande:

hej hej ni som har gjort operationen förendrades erat liv mycket efter den? min läkare har skickat iväg remiss så jag går å väntar är både förväntansfull men oxå nervös å lite rädd.
    SJälvklart förändras livet efter en sådan här stor operation, men igentligen inte mer än vad det är värt. Mitt liv har förändrats på det här sättet:
    * Att äta sig igenom livet går inte längre
    * Att tröst äta går fet bort
    * Jag kan få enorma magsmärtor om jag äter fel/för mycket
    * Jag kan dumpa och känna mig helsjuk om jag äter fel/för mycket
    * Om jag dricker samtidigt som jag äter får jag också jätteont.
    * Jag kan inte dricka samtidigt som jag äter
    * Jag är inte lika sötsugen längre
    * Sött och fett är inte lika gott längre
    * Jag kan numera gå i trappor utan att bli andfådd
    * Jag kan numera böja mig ner och hämta saker under soffan utan att tro att jag ska dö
    * Jag har inga problem med att knyta mina skor eller andras
    * Jag kan sitta med ena foten över den andra
    * Mina knäproblem är nästan helt borta
    * Jag kan numera köpa kläder i ALLA affärer och är inte förvisad till "tjockishörnan"
    * Jag får rum på ett säte i bussen/tunnelbanan/pendeltåget
    * Jag kan sitta i en plaststol utan att klämma rumpan
    * Jag får inga äckelblickar om jag mot förmodan går och äter på McDonalds
    * Folk ser mig som "normal", aldrig någon som säger något kränkande om min kropp/vikt
    * Jag är mer attraktiv nu när jag är ute på krogen
    * Jag har fått bättre självförtroende

Jag kan nog göra listan ännu längre men orkar inte Ångrar jag då operationen? Nej, trots komplikationer!
  • Jennnie

medow skrev 2009-01-06 22:37:02 följande:

Jennnie skrev 2009-01-06 22:35:48 följande:
    Jag har handlat lite party toppar asg jag som aldrig går ut i stl 46 ??? helt galet ..
    Man måste ju få unna sig lite, men ta det lugnt köp inte för mycket det är så synd när man sedan inte kan ha det längre Även om det är en skön känsla också
  • Jennnie

Peand skrev 2009-01-06 22:40:56 följande:

Hej på er!Idag har jag varit inne och jobbat extra, pluggar ju i vanliga fall, men lite kontakt med verkligeheten är inte fel!Jobbar som undersköterska på ett äldreboende och idag blev det ett rent katastrofalt pass om man ser matmässigt!. Började 13:50 och slutade 21:30 vilket innebar att mellan 13 - 22 åt jag en gång! Men humöret funkade iallafall. Dock kändes det bra att åta när jag kom hem - även om jag inte var hungrig!Roligt var det dessutom att träffa kollegorna som jag inte har sett på ett tag, är ju inte alla jobbar samtidigt så några har jag faktiskt inte sett sen open. Vilka kommentarer det blev! Kul när det kommer spontant och kärleksfullt!Mina snart -35 kilo både syns och känns!Och vet ni vad, sedan den 1 januari har jag stått på min djävulsmaskin - crosstrainern - varje dag i 20-30 minuter. Känns så bra och jag känner hur ett beroende börjar växa fram!
    Härligt, det är alltid roligt att få lite bekräftelse
  • Jennnie

Jennnie skrev 2009-01-06 22:42:31 följande:

* Jag kan sitta med ena foten över den andra
    Menade så klart ena benet över det andra
  • Jennnie

nudelbumsan skrev 2009-01-06 22:46:53 följande:

min kompis tyckte d var kul när jag köpte mycket kläder, hon fick ju allt d hon tyckte var synd var att jag kunde ha stannat på 48 ett längre tag så jag köpte lite till haha
    Hoppas du har någon som kan ärva storlek 46 sedan då

Själv har jag skänt mycket till UFF och Erikshjälpen
  • Jennnie

Peand skrev 2009-01-06 22:48:02 följande:

Ja, ibland vill man få det och ibland vill man mest låta allt vara och inte få då mycket uppmärksamhet. Men idag kändes det väldigt bra och jag växte - dock ej kroppsligt
    Nej kroppsligt vill vi ju inte växa om det inte är på längden förståss Eller att taxöronen ställer sig rätt ut i stället
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass