Inlägg från: MelvinMeja |Visa alla inlägg
  • MelvinMeja

Gbp=Gastric bypass

justmystica skrev 2009-01-14 20:25:55 följande:
    MelvinMeja, aha okej! Lactulos? Det är laxeringsmedel eller? Jag ska ringa carlanderska om det inte vill ge med sig snart. Jag dricker massa vatten och rör på mig. När jag vilar, har jag en varm handduk på magen.
    Ja det är ett väldigt snällt laxermedel som är flytande. Smakar pecka men det funkade för mig
    Livet leker
  • MelvinMeja

Åh vad tråkigt det är när man hamnar på en platå. Visserligen bara 1 vecka än så länge men jag rubbar mig inte. Det är bara 4 månader sen jag opades. Ja ja, får hoppas att det inte blir allt för långvarigt. När fick ni er första platå?

• MelvinMeja
    Felicia6 skrev 2009-01-16 16:33:19 följande:
    Några som har magkatarr efter open? Alltså inte direkt efter utan då ni börjat vara läkta osv i magen? Jag har fått nya tabletter och har lite bekymmer som gör att min magkatarr återkommit igen. (trots att ingen magsyra finns i nya magen...hmm) iaf så bränner det och svider hela tiden i magen och ibland får jag lite lätt illamående. Men nu har det gått "överstyr" känns det lite som. Idag har jag "kräkts" 3gånger och varje gång kommer det ju bara lite vattnigt slem, men i morse och nyss är det lite rödstrimmigt i slemmet. Ska jag uppmärksamma o ta det på allvar eller är det "bara" för att det är så jobbigt för halsen att spy då det inte "kan" komma upp något? Att det blir småsårigt av hulkandet? Förstår nån något av mitt svammel?
    Jag har fått tillbaka min magkatarr som jag hade innan op. Började må konstant illa, det brännde och smärtade. Jag började ta omeprazol 10mg och nu mår jag bra igen. Innan op åt kag 40mg varje dag. Prova att ta en sån kur. De är receptfria. Det är ju alltid värt att prova.
    Hatar platåer
  • MelvinMeja
    Zolen1 skrev 2009-01-19 18:34:03 följande:
    Ni som har opats fick ni ta sprutor hemma efter open? Så risken för proppar blir mindre.. Men jag har sååå svårt att sticka mig själv , det GÅR inte!! Min mamma eller sambo får göra det. SKa ta dom i 20 dagar.. Bara 14 kvar
    Jag fick ta i 10 dagar. Det är blodförtunnande. Min man är spruträdd så det var bara att göra det själv. Men det gick faktiskt bra
    Hatar platåer
  • MelvinMeja
    Zolen1 skrev 2009-01-19 19:57:15 följande:
    Peand- Du är så välkommnen!! Imorgon ska jag ta bort agrafferna (heter de så?) (stygnen) GÖr de ont????
    Ont tyckte jag inte att det gjorde men det nöp till i huden. Men det är snabbt överstökat. Det kommer att gå bra ska du se.
    Hatar platåer
  • MelvinMeja

Är det någon mer här av er som är opade som har problem med hårbotten. Jag blir galen det kliar så in i bänken. Jag blir tokig. Det har gjort det nu till och från i 2½månad.

• MelvinMeja
    CeciliaB skrev 2009-01-20 21:57:16 följande:
    justmystica skrev 2009-01-20 20:39:53 följande: När opades du?? Jag gjorde min 16 sep och äter en knäcke, och har jag ägg på får jag inte ens i mig de.... Har nångång ätit nästan två med skinka.... Blir ju lite orolig att jag skulle äta för lite om du får i dig tre....
    Jag äter en och är nöjd sen. (Opades 9/9)Det är inte alltid jag känner mättnadskänsla men huvudsaken är ju att man är nöjd.
    Kan tyvärr inte äta ägg då jag har gallsten. Jag längtar verkliegn efter det men vågar inte prova än.
  • MelvinMeja

Jag hatar det här med platåer. Jag blir galen. Jag visste ju att det skulle komma förr eller senare och att det är bra för kroppen. Men det är så tråkigt att stå still. Det är ju bara 4½ månade sen jag opades. Men men, det ger väl med sig. Blir så frustrerad bara. Och då har det bara hållt i sig 2 veckor än så länge. Jag både tränar och promenerar. Försöker verkligen att tänka på vad jag äter.
    Behövde bara ventilera lite

Hatar platåer
  • MelvinMeja
    Diza81 skrev 2009-01-28 23:55:13 följande:
    Svar på #1525Å vad spännande! Har dom sagt hur länge dom tror du kommer att vara sjukskriven? På Danderyd sa dom 3 veckor om allting går bra. Behövs det så lång tid?? Vad har ni andra behövt som redan är "på andra sidan" :)??
    JAg var sjukskriven i 6 veckor. Jobbar som undersköterska på ett äldreboende så det är rätt så tungt jobb.
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass