Inlägg från: Mrs Kaffelatte |Visa alla inlägg
  • Mrs Kaffelatte

Gbp=Gastric bypass

Jag har inga före och efterbilder här.
    Mina finns på viktdropp...

• Mrs Kaffelatte

Vill ha den där jackan ju...
    Inte skinn utan den andra...
    Vart har du hittat den??

Byxorna var skitfina de med men jag föredrar tajtare byxor.. För alla har rätt till ett 'snaskarsle'...

Vill liksom inte 'gömma' mig nu utan visa mer..

Va sjutton jag har ju fått tillbaka mina former...

• Mrs Kaffelatte

jeatea skrev 2009-02-02 19:33:05 följande:

Hur räknar man ut sitt BMI?Har total hjärnsläpp...Tack på förhand
    www.markazits.com/diet/bmi.php

Annars så gör man så att man tar vikten delat med den summan man får efter att ha räknat ut längden *längden.

Som jag tex:
    1,68*1,68= 2,8224

71/2,8224/= 25,16

Sen ska man ligga mellan 20-25 ca för att kallas normalviktig.
  • Mrs Kaffelatte

CeciliaB skrev 2009-02-03 21:00:58 följande:

Betty Boop skrev 2009-02-03 11:10:23 följande:
    Vet att de e många som dumpar på wasa knäcke....dom färdiga....
    Jag har bara hört dig säga detta med dumpningarna på dem..
    Inte en enda av mina opade vänenr som jag har IRL dumpar på dem..

Ja ja med det är olika. Jag har alltid en med mig i väska.

Kolsyran i läsk är dryg, den tar liksom upp hela magsäcken. Men jag vispar ur ganska mycket så funkar det fint.
    Funkar även med cider..
  • Mrs Kaffelatte

Betty Boop skrev 2009-02-04 21:36:53 följande:

Hur har det gått med alkoholintag för ni andra som är Bypass-opade? Jag opades för en dryg vecka sen så jag har inte hunnit prova än. Dietisten sa att det är ett glas vin eller en drink (med sockerfri drinkblandning) som gäller på en kväll. Tar jag mer så däckar jag. Nu festar inte jag så ofta men det kan vara bra att veta när jag väl gör det. Hur går det för er andra?
    En till fråga... Nån som har provat mörk 70% choklad? Dumpar ni på det? 
    Alltså jag drack inte en droppe förrens efter 6 månader.
    Då provade jag lite vin.
    Sen under höstan började jag som vanligt festa igen.
    Skillnaden är att nu dricker jag 2 glas vin eller 2 cider och blir jävligt snygg...
  • Mrs Kaffelatte

MissFörstånd skrev 2009-02-06 21:23:45 följande:

Är de någon här som blivit op i Dalarna (Falun?)?Måga frågor, sorry, men jag måste nästan bara fråga. Är så less på mig själv och hur jag ser ut. Har blivit så mobbad genom mitt liv och de känns verkligen inte som att de här är jag. Har nu för femte (?) gången gått med i viktväktarna. känns ganska meningslöst faktikst. Jag vet hur man ska äta och jag vet att man måste röra på sig, men varför blir de inte av och varför händer ingenting? Ska träffa min läkare ang. min sköldkörtel om ngefär 10 dagar, kanske jag skulle ha pratat med honom om de.... Sorry, fick bara lov att skriva av mig lite. Hoppas de är ok.
    Vi är tre stycken här inne som blivit opade i Falun.
    Myskatt, Laluna och jag själv.
    Det tar tid att få op om man bor i Dalarna.
    Jag och Myskatt väntade mellan 3-4 år innan det blev av.

Fråga på du jag kan lova dig att vi ska svara på dina frågor..
    Eller hur flickor???

• Mrs Kaffelatte
    Anna Paulita skrev 2009-02-07 10:07:51 följande:
    Tänker jag hel fel eller är det min svägerska som är ute och cyklar?Hon gjorde an gbp typ 6 månader efter mig. Nu börjar hon be att FÅ alla mina för stora kläder. Vissa kläder känns det som att det kvittar de kan hon få, men jag köpte en del lite dyare och nästan oanvända kläder när vi var i New York i höstas som har blivit för stora nu och de vill jag inte ge bort. Hon menar på att jag inte kommer använda dem igen ändå så det spelar väl ingen roll om jag ger bort dem eller om hon köper dem. De är ju ändå för stora.Är det jag som är snål eller tänker hon konstigt?
    Anna:

Jag skulle vänligt men bestämt säga så åt svägerskan att du inte vill ge henn kläderan.
    Säg att du har tänkt att sälja dem på tradera för att kunnan få in lite pengar för att kunna köpa nya kläder.
    Fan kan hon väl begära att FÅ kläderna?
    Visst vissa saker har jag gett bort men annars har jag sagt så åt mina vänner att vill de ha mina kläder, de som jag vet att jag kan få bra betalt på tradera, så får de köpa dem av mig.

Herre gud i sanna takt som de kläderna blir för stora så lär du ju köpa nya eller hur??
    Och det är inte gratis.
    Äh skit i henne..
  • Mrs Kaffelatte

Meduziz skrev 2009-02-08 17:42:55 följande:

Nu är hon här 28 timmars värkar som slutade i akutsnitt.Resultatet av 9 månaders bebisbakning var min fina Ninja
    Grattis!!!
    Åhh va kul..
    Ninja? Vilket mysigt namn...

Grattis igen..
  • Mrs Kaffelatte

Jahaja..
    I går hade jag varit opad i 13 månader.
    i dag vägde jag in mig på 70 blankt.
    Vilket resulterar i att jag plockat bort 70 kilo
    Jag har halverat mig själv och att jag "är i mål".
    BMI 24,8 alltså 'normalviktig'

Jubel jubel!!!!

• Mrs Kaffelatte

Moj Katile skrev 2009-02-09 18:13:42 följande:

Ska du inte ta och fira med att lägga in en ny före och efterbild så vi kan få se!
    Ja jo funderade på det..
    Ska se om maken orkar ta ett kort..
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass