Inlägg från: Jennnie |Visa alla inlägg
  • Jennnie

Gbp=Gastric bypass

medow skrev 2009-01-06 22:53:10 följande:

Jennnie skrev 2009-01-06 22:42:31 följande:
    ÄLSKAR DIN LISTA skriver under på den.
  • Jennnie
    Anna Paulita skrev 2009-01-06 22:54:39 följande:
    Jag tycker också att det är kul att få den positiva uppmärksamheten men ibland blir det jobbigt, vi hadefest här för ett gäng veckor sedan och då har det mycket focus på mig och min man då det var en försenad bröllopsfest. I vilket fall gick alla på så mycket om hur fin, vacker och smal jag hade blivit och till slut blev det för mycket. Jag kan inte säga mer än tack men när folk går på så blir jag obekväm och generad. Tycker i det stora hela det är jobbigt med så mycket focus på mitt utseende, tidigare gömde jag mig ju gärna och nu ska jag visa upp mig för folk. Jag tycker iallafall att det är skitjobbigt.Men visst är det kul när ngn tycker jag är fin, bara det inte blir för mycket bara.
    Jag kan tycka att det blir jobbigt om det helt uppenbart visar att jag inte var fin förut, ibland kan man ju höra på deras kommentarer att förut var man inte mycket värd.... Och tyvärr är det väl så många ser på "tjockisar", att man inte är så mycket värd.

Dock har jag slutat nu, om man går förbi någon som inte känner igen mig, jag orkar inte äns hälsa längre (om det är någon man inte känner väl alltså), för jag orkar verkligen inte stå och förklara att jag är Jennie typ... Om ni förstår vad jag menar, för de som träffar mig och kanske kännde mig från öppna förskolan och inte har sett mig sedan dess, de känner inte igen mig längre...
  • Jennnie

medow skrev 2009-01-06 22:56:46 följande:

Jennnie skrev 2009-01-06 22:54:53 följande:
    wow inte bara en pingla men ett läckert kök har hon med .hihihi villken skilldnad på kvinnsen..
    Tack
  • Jennnie

Peand skrev 2009-01-06 22:55:50 följande:

Haha, det som numera verkligen är taxöron skulle gärna få växa lite. Min 3 åring tittade på min BH häromdagen och undrade vad det var. Sa att det var för att hålla i tuttarna. Då tittade han med stora ögon på mig och utbrast- Är de lösa?????Bävar liiiiite för vad dagis ska få höra i morgon, fast som det känns nu är det inte såååå långt från sanningen då de känns väldigt lösa och sladdriga
    Hahahaha, barn är för roliga
  • Jennnie

Näe imorgon ska jag jobba efter att ha varit ledig i 2 1/2 vecka, fort har det gått.... Så det är väl dags för mig att gå och sussa. God natt.

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

• Jennnie

Zizter skrev 2009-01-07 18:57:07 följande:

jomen jag tänker testa lite vin här hemma kvällen innan och se hur det funkar..men var du lättpåverkad innan op åxå eller har det blivit efter??alltså nå förstår jag att man inte kan eller ska supa skallen av sig så snart efter op.. vill bara känna mig som en människa nu när jag fått LIVSLUSTEN tillbaka! så.. några klunkar vin kan väl inte skada lixom.. aja.. pekpinnar finns ju överallt tyvärr.. å oftast på FL..
    Det man ska tänka på när det gäller alkoholintag vid en sådan här operation, är att skarvarna inte är färdigläkta, du har alltså lättare att få magsår. Dessutom är inte alkohol bra för viktnedgången, fettförbränningen går ner och man har ofta lättare att äta fel både under intaget och efter. Dessutom innehåller alkohol mycket kalorier, vilket verkligen tenderar i dumpingvarning.

Själv skulle jag aldrig ha vågat dricka så tidigt efter operationen på grund av dumpingvarningen och magsårsrisken, känns inte som om det skulle vara värt det. Jag dumpade på nästan allt och alkohol är ju något som verkligen kan vara kaloririkt, vem vet du kanske somnar stående? Att testa och dricka dagen innan tror jag inte kommer att hjälpa eftersom iallafall jag fungerar så att jag kan dumpa på något som jag aldrig har dumpat på förut.

Dock ska sägas att jag kan dricka alkohol idag, i ganska stora mängder utan att bli jättefull, tål ungefär samma mängder som innan operationen. Dock innebär ju operationen en viss livstilsförändring som jag hoppas att man är medveten om när man väljer operationen, men självklart kan man festa några gånger men det är ju inte bra att göra varje dag, då dels för magsårsrisken, och även på grund av att det inte är bra för viktnedgången...
  • Jennnie

Kan bli lite trött på folk som kommer med att de får pekpinnar osv, varför äns fråga här om man inte vill höra? Då behöver man ju inte äns fråga utan det är bara att göra... Jag menar här samlas vi som har gjort eller ska göra en viktoperation, vi är inga läkare på något sätt utan kan bara svara efter det vi har fått veta och egna erfarenheter. Det är klart att vi skulle kunna svara sup skallen av dig, det spelar ingen roll, eller ät upp en stor daimtårta osv. Men sanningen är ju att vi alla har varit/är överviktiga, och det finns en anledning, väljer man att göra en viktoperation så finns det en anledning till att man behöver göra det, och då kan man inte räkna med att leva precis som förut. Och att vi då säger att man ska vara rädd om sig, betyder det att vi kommer med pekpinnar.

/Jennie som säkert isådanafall kommer med mest pekpinnar här.

• Jennnie

HardrockGoddess skrev 2009-01-07 19:23:05 följande:

Är ju nybörjare på allt med GBP, sedan jag precis fattat beslutet att jag vill göra operationen. Läste här i tråden och det framkom att om man dricker kolsyrade drycker kan man få obehag? Hur känns det och varför får man det?Är flitig sodastream-användare och ääälskar kolsyrat vatten
    Det tar ett tag, iallafall tog det det för mig innan jag kunnde dricka kolsyrade drycker. Nu kan jag dricka kolsyrade drycker utan problem, dock kan jag inte halsa dom Men gissar att du inte har tänkt göra det heller
  • Jennnie

Jag hade som målvikt 68 kg och är 1 m 66,5 cm lång. Tog den eftersom jag då skulle vara under bmi 25. Dock nådde jag aldrig dit, näe jag tror inte att jag når dit, har varit opererad i snart två år nu och har varit viktstabil (dvs varken gått upp eller ner i cirka 6 månader nu). Dock är jag nöjd ändå, väger idag 70 kg har bmi 25,3 och använder kläder i storlek M (40), skulle helst ha velat använda storlek 38, men men... Får vara glad för de kläder som är stora i storleken och är i storlek 38

Näe summan av kardemumman är att jag är MER än nöjd

Angående när jag lades in inför operationen så var det samma dag, var på sjukhuset strax innan sjuk på morgonen

• Jennnie

sussiesnus skrev 2009-01-08 18:29:53 följande:

Jag ska opas mån och skrivs in samma morgon, även om det blir 06.00 som op är. Ingen övernattning.Såg nu att jag inte alls dricker Nutrilett... Naturdiet står det på förpackningen. What was I thinking??? Men det kanske inte gör nåt? Är det likvärdigt?idag gjorde jag kyckling till resten av familjen i ugnen. Och den blev så där alldeles perfekt i konsistensen... Jag älskar kyckling! Och det luktade så där ljuvligt... mmmm.... Nu vill jag inte flyta mer... *less*
    Be din man att laga mat om du har någon... Utsätt dig inte för sådana frestelser är bara så plågsamt. SJälv slutade jag äta med min familj under modifastperioden, kunde inte med att se det. När de andra åt eller lagade mat satt jag framför datorn. Ni kommer ändå kunna äta så många gånger i framtiden tillsammans ju
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass