Gbp=Gastric bypass
medow skrev 2009-01-06 22:53:10 följande:
medow skrev 2009-01-06 22:53:10 följande:
medow skrev 2009-01-06 22:56:46 följande:
Peand skrev 2009-01-06 22:55:50 följande:
Näe imorgon ska jag jobba efter att ha varit ledig i 2 1/2 vecka, fort har det gått.... Så det är väl dags för mig att gå och sussa. God natt.
Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Zizter skrev 2009-01-07 18:57:07 följande:
Kan bli lite trött på folk som kommer med att de får pekpinnar osv, varför äns fråga här om man inte vill höra? Då behöver man ju inte äns fråga utan det är bara att göra... Jag menar här samlas vi som har gjort eller ska göra en viktoperation, vi är inga läkare på något sätt utan kan bara svara efter det vi har fått veta och egna erfarenheter. Det är klart att vi skulle kunna svara sup skallen av dig, det spelar ingen roll, eller ät upp en stor daimtårta osv. Men sanningen är ju att vi alla har varit/är överviktiga, och det finns en anledning, väljer man att göra en viktoperation så finns det en anledning till att man behöver göra det, och då kan man inte räkna med att leva precis som förut. Och att vi då säger att man ska vara rädd om sig, betyder det att vi kommer med pekpinnar.
/Jennie som säkert isådanafall kommer med mest pekpinnar här.
HardrockGoddess skrev 2009-01-07 19:23:05 följande:
Jag hade som målvikt 68 kg och är 1 m 66,5 cm lång. Tog den eftersom jag då skulle vara under bmi 25. Dock nådde jag aldrig dit, näe jag tror inte att jag når dit, har varit opererad i snart två år nu och har varit viktstabil (dvs varken gått upp eller ner i cirka 6 månader nu). Dock är jag nöjd ändå, väger idag 70 kg har bmi 25,3 och använder kläder i storlek M (40), skulle helst ha velat använda storlek 38, men men... Får vara glad för de kläder som är stora i storleken och är i storlek 38
Näe summan av kardemumman är att jag är MER än nöjd
Angående när jag lades in inför operationen så var det samma dag, var på sjukhuset strax innan sjuk på morgonen
sussiesnus skrev 2009-01-08 18:29:53 följande: