Inlägg från: faster fia |Visa alla inlägg
  • faster fia

Gbp=Gastric bypass

okej behöver du och hadde du velat göra en om du fått?

• faster fia

okej men tästa med att få din husläkare att skicka en remis till kirurgen. var bor du villket landting hör du till?

Maddisen80 skrev 2009-01-29 19:47:53 följande:
    fasterfia ,jag tycker att jag behöver ha bmi på 36
  • faster fia

kan tilläga att jag opererades den 14januari så går det att ta fiskburgaren på mc donalds. jag ska ta med mig litte hemmifrån och så äter jag frukost på hotelet.

KajsaLiza skrev 2009-01-29 19:49:23 följande:
    Jag skulle ta med en tub med mjukost(klarar sig i rumstemp ett tag), grovt mjukt bröd, frukt och grönsaker jag gillar(bananer, äpplen,päron och en bit gurka, minitomater osv)hårt bröd,kex, keso och yoghurt. Juice,massor av vatten, kaffe/te och nötter/torkad frukt.När jag är ute på bussresor äter jag lite nästan hela tiden..Vi stannar ofta på mc donalds och numer tar jag ett stort meal och äter 5-10 strips, hela hamburgaren och kanske 25 procent av brödet. Plus lite dricka. Ibland tar jag med mig halva burgaren och äter efter en halvtimme-ungefär.Men ta med mycket mat som du gillar och ät lite och ofta.Trevlig resa!
  • faster fia

okej

Maddisen80 skrev 2009-01-29 19:53:45 följande:
    Faster fia jag bor i skåne bor i landskrona
  • faster fia

de ska jag försöka. jag brukar inte äta de men tängte de är nog de snällaste mot magen just nu. när gjorde du din op?

KajsaLiza skrev 2009-01-29 20:02:15 följande:
    Ta med mycket mat! Ät fiskburgaren om du gillar det.
  • faster fia

Skrotis77 grattis

myskatt. jisses villken skilnad grattis.

Jag själv är besviken på mig själv har inte gått ner så mycket. står still just nu och gjorde min ope den 14januari. jag tror jag har gått upp 1kg när vi va i tyskland. kan de stäma? jag var ju bara borta från fredamorgon till sönda kväll. men visst jag åt ju inte så många gånger jag ska. jag har för första gången kräkt då vi var i vägg jag åt ett ägg för fort så de satte sig och sen åt jag förfort jag kräktes på vägen hem med. så nu har jag lärt mig en läxsa att äta långsammt. men jag hadde de trevligt i tyskland faktist blev mycket åkande ca 200mil denna helgen.

• faster fia

jag äter bara frukt som mellanmål. de är de jag ficxk reda på av min diatist att jag skulle ta. så de tror jag inte blir för litte om du tar en frukt.

Anna Paulita skrev 2009-02-02 17:40:11 följande:
    Please ge mig tips på mellanmål att ta med!? Jag kan bara komma på mackor men det känns både tråkigt och jag vill inte äta för mycket bröd. Eller kan man ta en frukt som ett mellanmål, någon har någon gång sagt att det är för lite...
  • faster fia

är det några speciela nötter man ska ta då?

mikalala skrev 2009-02-02 18:01:55 följande:
    anna sol: jag har fått höra att en frukt ger för lite näring för att vara ett helt mellanmål kan du äta wasasandwich kan man ta den halv sådan och en frukt, själv kör jag på corny free sockerfria müslibars som finns på icakvantum och maxi i 6 pack och en frukt när jag är på språng. Annars kan du komplettera frukten med en näve nötter som visserligen är kaloririka men innhåller flera nyttiga fetter som gör kroppen gott och proteiner.Hoppas du hittar något som passar dig!
  • faster fia

der är okej att dricka kolsyrat vatten det är bara coca cola liht man inte skulle dricka sa diatisten till mig. de kunde vist töja tarmen eller va de nu va kommer inte i håg faktist. kolsyrat vatten med smaker är okej.

Mollsan06 skrev 2009-02-03 21:53:12 följande:
    jo dom sa att man inte skulle dricka med kolsyra i början efter op.
  • faster fia

grattis till open.
    Lil W skrev 2009-02-04 11:02:02 följande:

Hej jag opades i fredags 30/1.Tyckte ni att det va svårt att få i er all den vätska som man ska och jag tycker att jag äter långsamt och lagom mkt häller upp ca 1,5 dl soppa men det går inte att få ner allt hur lång tid jag än tar på mig och sedan dricka vatten mellan jag kommer ju knappt upp i 8-10 dl om dagen.Någon som har tips på hur man ska äta utan att få ont i magen..
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass