Inlägg från: nudelbumsan |Visa alla inlägg
  • nudelbumsan

Gbp=Gastric bypass

Jag har blivit väldigt egenkär efter viktnedgången så här kommer ytterliare nya bilder=)

Lina i badrummet.JPGLina i soffan.JPGLina i soffan 2.JPG

Mamma till världens finaste barn Theodor
  • nudelbumsan
    sussiesnus skrev 2009-02-09 22:56:53 följande:
    Missförstånd: Tror absolut du kan få en op! Och du behöver nog bara säga som det är... Tycker du borde få en op...Men som sagt - ställ dig i kö först och främst. Husläkaren har ingen rätt att neka dig remiss till en överviktsenhet eller annan spec på området. Så inför husläkaren behöver du inte "hålla tal".Lycka till!Meduziz: Stort grattis till Ninja! Fatta vilken pärs du gått igenom! Jag läste din förlossningsberättelse och man bara känner hur stark du är tjejen!!! Lycka till i fortsättningen! Stor kram!Nudelbumsan, Kaffe latte, Felicia: Jättefina bilder!!! Ni är mina idoler!
     alls era ord gör att man kämpar! jag mår inte så himla bra alla gånger tyvärr min läkare säger att jag fått en komplikation av open, & jag hoppas d kommer försvinna men känner att jag kan leva med det om d skulle vara så att jag måste det. Har ju ändå gått 9 månader..
    Tack=)=)=)
  • nudelbumsan
    MissMarie84 skrev 2009-02-09 23:53:10 följande:
    Vad är sleev?
    det är när kirurgen gör om magsäcken till ett smalt rör och cirka 75 procent av magsäcken tas bort. Magsäcksvolymen minskar kraftigt av denna operation. I delen som tas bort ligger mesta delen av kroppens hungerhormon och detta bidrar till den stora viktminskningen. Har man ett BMI på över 50 så kan metoden användas tillsammans med en omkoppling av tunntarmen (duodenal switch) och ger då en mycket stor viktnedgång.
  • nudelbumsan

det heter Sleeve gastrectomy om d var den open du undrade över`?

• nudelbumsan

här kommer jag igen=)=)
    Lina posar.jpg

• nudelbumsan
    justmystica skrev 2009-02-15 01:12:32 följande:
    Felicia, okej, tack. Jag hoppas att jag ska slippa vänta så länge dock innan det lossnar. Nudelbumsan, du är fantastiskt snygg.
    Tack=)=)
  • nudelbumsan

Vet ni tjejer, jag har träffat världens finaste kille känner mej sååå glad weeeeeeiiiiii *lycklig* men hjärnan spökar vill inte visa mej, vill inte att han tittar på mej & om han gör d så säger man bara ursäkter hela hela tiden varför? varför kan man inte njuta av att vara "smal" varför ska hjärnan spöka så otroligt mycket? är ju rädd att han tycker jag är tjock... jaja fick lov att skriva av mej lite ni är d ända som förstår mej TACK FÖR ATT NI FINNS PÅ DENNA TRÅDEN... kram /TokLina

• nudelbumsan
    faster fia skrev 2009-02-15 17:25:29 följande:
    nudelbumsan. vadf fin du är.
    tack vännen
  • nudelbumsan
    MissFörstånd skrev 2009-02-16 15:50:12 följande:
    felicia - Tack för ditt svar! Jag förstår hur du menar och jag är jätteglad att du skriver som de är! Jag vill veta baksidorna också, men var ska man hitta folk som vill berätta om de?! Kanske men egentligen inte vill. De är ju alltidriskfyllt att göra en op, men är de mycket mer riskfyllt med denna? Jag vet vad som kommer hända i min kropp och jag får op och de känns ok. De känns som att jag inte har något annat val. Jag har börjat få ont i kroppen som jag antar har med vikten att göra. Höfter, knän. Orkar knappt komma upp från golvet när jag lekt med min dotter. De känns så tragiskt och jag blir lika ledsen varje gång jag tänker på det. Kan inte sitta på golvet för jag är stel och de bara gör ont. Jag går ju på viktväktarna just nu och de går sakta med säkert, vill gå ner men är samtidigt lite skeptisk trots att jag är med för kanske femte gången.. tror jag att jag ska lyckas denna gånger eller är de en fasad jag visar upp utåt eller kanske att de är något jag gör till jag kan få en op. Sorry, nu blev de långt..
    jag kan berätta att efter min op har d inte gått en dag utan att jag kräks mest på morronen o förmiddagen.. Ingen vet vad d beror på ja äter inte för fort jg tuggar väl osv osv men d är väl en bieffekt o den får jag leva med, som felicia säger d finns en baksida men d e d ingen som vill prata om då d väger mer att bli av med alla dessa kilon.. Jag ångrar inget men jag kämpar fortfarande nio mån som opad o jag kämpar även psykiskt..
  • nudelbumsan
    Moj Katile skrev 2009-02-16 23:07:21 följande:
    min mamma spyr dagligen fortfarande och gjorde en gbp 1989
    usch då kan vi ta varandra i hand då.. fy d e inge roligt alltså men man vänjer sig på nått sätt.. Har dom sagt nått till henne om varför?
  • nudelbumsan

mmm fy tusan, jag borstar mina, jag ska inte heller kunna spy så men gör d ändå..

• nudelbumsan

borstar dom efter varje gång ska d stå..

• nudelbumsan

usch nu blir jag rädd här hmmm

• nudelbumsan

japp d ska jag göra tack för att du sa det, kanske jag slipper tappa mina tänder 25 år gammal=)

• nudelbumsan
    Moj Katile skrev 2009-02-17 00:51:11 följande:
    Usch sitter här sååååååå kluven!Vet ju inte när jag ska opereras. April eller maj har de sagt TROR DE iallafall....Jag studerar ju. Skulle vilja söka arbete över sommaren men vet inte från vilket datum!!!Är ju viss skillnad på om jag blir opererad i början eller slutet av maj till exempel.Hur lång tid tig det innan NI varit tillbaka på arbetet!?! Detta är inom vården kanske jag ska påpeka! LSS omsorgen helst!
    Jag tycker du ska ta sommarjobb hur eller hur mitt op datum sköt dom upp hela hela tiden tillslut hade d gått öer ett halvår.. Jag jobbar med inom vården & gjorde öppet snitt så en månad prick va jag hemma men skulle kunnat gå te jobbet efter 3 veckor, dom som gör titthål får vara hemma 2 veckor tror jag..
  • nudelbumsan
    Moj Katile skrev 2009-02-17 01:17:24 följande:
    Bara 2 veckor!? Då karar jag det galant! De opererar inte efter första v i juni sa sköterskan så jag borde vara fit for fight i mitten av juni med andra ord Hoppas INTE de skjuter upp. Jag ahr fått veta att jag är uppskriven på kirurgbesök i april och operation sker 2-4 veckor efter det. Sköterskan jag pratade med sist sa att de itne kan garantera något eftersom operationsschemat sträcker sig till mars och hon jag prataade med gången innan sa att hon lovar att det blir operation innan sista maj om inget liknande strejken eller ant dyker upp!
    om du opar dig sista mars opar du dej på min årsdag jag opade mej 30 maj 2008 =)
  • nudelbumsan

sista maj menar jag inte mars =)

• nudelbumsan
    Mrs Kaffelatte skrev 2009-02-17 08:56:21 följande:
    Ni som är opade.. Hur mår ni efter?Det verkar som flera inte mår så där överdrivet bra..Jag menar som Nudelbumsan.. Hade jag inte en aning om att du kräks och håller på. Jag mår skitbra och kan äta nästan allt. Dumpar väl på en del saker man i största allmenhet så mår jag underbart bra...
    jo men d e inget jag pratar så mycket om då d goda överväger, jag skulle göra kunna göra om open igen & kräkas mer men jag ångrar den inte.. Man vet aldrig d kan ju bli bättre & jag håller på att jobba på det.. Tar bort Mjölken  osv osv jag tvingar i mej mat är aldrig hungrig ibland känns d som att jag skulle kunna låta bli & äta men d vet jag är farligt så därför försöker jag varje dag att få i mej något..
  • nudelbumsan

L i n n skrev 2009-03-17 20:24:00 följande:

Jag behöver inte flyta om jag inte vill.Får använda valfri metod för att gå ner 5-6 kilo.Frågade operationskoordinatorn som ringde om det var med valfri metod eller om det var flytande som gällde och hon sa att jag får göra som jag vill.
    Det är pga av di lever, jag flöt en vecka sen klarade jag inte av d & då fick jag äta vanlig man men gå ner i vikt.. När man går ner i vikt så går man alltid ner runt organen först & d är det dom vill med dina 5-6 att fettet runt levern ska försvinna..
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass