Inlägg från: sussiesnus |Visa alla inlägg
  • sussiesnus

Gbp=Gastric bypass

Jag har syndat! Det var bara en fråga om när. Och nu ikväll smällde jag i mig en burk med fiskbullar. Jag VILLE synda, men mår ändå kasst efteråt... Som vanligt.
    Helgen blir nog ännu jobbigare...

Trist att det kommer ännu ett depp-inlägg från mig...

• sussiesnus

smultronsaft: Nej, jag började köra med Nutrilett samma dag som jag skulle. Aldrig ens 1 dag tidigare. Inte värt det tycker jag.

Boppan88: Åh det är ju snart juh - vad härligt!

Efter idag så har jag 9 dgr kvar med flyt ( hi hi). Jag har ju nästan klarat 2 veckor (förutom mitt snedsteg igår kväll) och har tänkt äta påsar lite oftare på kvällen då det är som svårast att hålla sig. Och lägga mig tidigt, sova är ju ett bra sätt att inte äta :). Och från och med nu SKA jag inte laga mat! Jag klarar inte det.

Hur blir det med sex efter op? Närmaste tiden? 2 månader efter? Nån skrev att sexlivet blir bättre än någonsin efter op, men det var väl långt senare vad jag förstod.
    Och mensen. Kommer den tillbaka efter op? Min har alltid funnits här men försvunnit nu under flytet. Nån som vill svara på mina privata frågor? Här eller genom meddelanden...

• sussiesnus

Ska man dricka 9 dl vatten mellan målen, under hela dagen alltså? Och varje typ soppa man äter är ca 2 dl? Vore kul om justmystica eller zolen1 kunde skriva upp en matdag för min skull :)
    Jag är ju snart där! 1 vecka kvar. vågen visade -8,5kg imorse. Så trots mina fiskbullar så är det minus.

Ska ha fikaträff här alldeles strax - men fikabröd frestas jag inte av. Som sagt bara protein. Längtar till jag kan ha saker kvar i skåpen utan att jag äter upp dem... Men då är väl sambon där :(.
    Är det fler än jag med överviktig sambo? han är inte jätteöverviktig, BMI kring 29-30. Undrar hur det kommer bli, kommer han smittas av mina nyttiga vanor eller blir det värre tro?
    Nån med erfarenheten?

• sussiesnus

Jag har också PCO - men det kan alltså försvinna??? Har aldrig besvärats av det tror jag men låter ju bra om man kan bli av med det...

Tack Justmystica, jag ska in och kolla. Men vad jag förstår så kan man äta lite mellanfil, Kelda färdigsoppa, buljong, Nutrilett osv.
    Är det rätt fattat?
    Tänkte ju handla hem lite innan.

Idag har jag festat loss på en gurka med lite kryddor :). Livet är härligt!

• sussiesnus

Men hur viktigt var det med proteinerna i början? för nu ska du flyta i ca 2 v va? är det viktigt att tänka proteinrikt redan från start?
    Du skrev att du åt ensidigt, vad äter du då?

• sussiesnus

åh thaimat, hoppas inte jag reagerar på det... Men kan inte det vara väldigt mkt fett i?

Shit också! Jag har så ont i halsen, dottern ligger med halsont och feber. Jag är hemma idag och vilar... Men hur är det om man är förkyld och ont i halsen vid op?

• sussiesnus

jag har pratat med dom och vi avvaktar till ons om det är bättre eller sämre med mig. Shit vad tråkigt, kanske blir flytet utdraget 1 vecka till - jag dör!!!!

Åt riktig mat på lunch idag, är hemma. Shit vad gott, men vad mätt jag blev sen. Somnade när dottern sov middag och sov 2 timmar. Tror jag är van med flytet nu...
    Räknade ut att hela måltiden är som totalmängden Naturdietpåsar/dag.
    Nytt liv har redan börjat.

Lils : Jag har läst en del själv, men sen hänger jag på denna tråd ganska flitigt. Lär mig massor och får tips hela tiden. Och STÖD!
    Jag ska opas om 1 vecka. Helt klart nervöst. Dödsångest till och från...

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass