Inlägg från: Felicia6 |Visa alla inlägg
  • Felicia6

Gbp=Gastric bypass

Misery skrev 2009-02-16 18:11:39 följande:
    om man nu begär vårdgaranti får man själv bestämma till vilket sjukhus man vill komma till eller bestämmer vårdgarantin d...
    Jag fick välja fritt vad jag vet iaf
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Felicia6

Jag har tagit ett beslut idag

Jag ska boka tid på vårdcentralen i morgon för att få remiss till en bukplastik!
    Jag har egentligen 17kg kvar men är faktiskt ganska nöjd nu förutom med magen som har otroligt häng som jag vill ha bort.

Håll tummarna för att jag kommer få godkänt trots att jag inte har bmi25 än

• Felicia6
    sussiesnus skrev 2009-03-01 21:53:07 följande:
    Jag stötte på lite negativa reaktioner när jag berättade att jag stod i kö till GBP op. Speciellt svärmor har ett flertal tillfällen försökt övertala mig till annat. "Bara motionera och äta rätt" har hon sagt hela tiden. Jag blev förstås grinig, men kom på efter hand att om jag var tydlig från början att jag gjort mitt val, tagit ett beslut så sa inte folk något. Inte heller svärmor... ;)Nu är det ingen som säger nåt, och jag bryr mig inte heller OM någon skulle säga nåt. Tror jag är redo nu.
    Kan vara så att dom blir sådär av rädsla också. Min mamma var helt emot att jag skulle göra open och jag blev jätteledsen av hennes sätt men sen kom det ju fram att hon var tokrädd att det skulle hända mig något under operationen och då jag kom på det så gick detlättare att bemöta henne också.  Efter ett tag så hejjade hon mer på mig inför open och stöttade mig otroligt mkt
  • Felicia6
    vänat skrev 2009-03-02 14:26:18 följande:
    Racker de inte med ett BMI pa 27 eller har jag msiiforttt nagot?
    Jag har inte ens bmi27 än
    Tyvärr. Men jag ska försöka få det iaf
  • Felicia6
    vänat skrev 2009-03-02 14:36:45 följande:
    Ja de ska du absolut gora lycka till haller tummarna!! sa for du garna beratt sen hur de gatt for dig.Far jag fraga vad du har for BMI nu?
    Jag har ett bmi på 31 just nu. har 17kilo kvar att gå ner men folk ser inte vart jag har dom kilorna och inte riktigt jag heller om jag ska vara ärlig. Magen har jag ju men den ska ju bort med skinnet osv. Sen har jag kanske nåt fläsk på låren men annars är det inte så mkt.
    Har lagt in massa bilder i galleriet på mig om du sett dom kanske?
  • Felicia6
    Anna Paulita skrev 2009-03-02 21:47:09 följande:
    Finns det någon här som gjort en bukplastik och betalat själv? Vad kostar det?
    Det kostar mellan 30-70 000kr beroende på vart du gör den och hur stor du ska göra..

Kan man göra egenremiss även då det gäller till plastiken? Tror dock inte jag får ett nej på vc utan dom kommer nog skicka remissen, är snarare kirurgen jag är rädd för
  • Felicia6
    MissFörstånd skrev 2009-03-04 20:12:32 följande:
    Om man opar sig privat, har man då rätt till bukplastik inom landstinget?
    I Västerbotten så bryr dom sig inte om man är opad öht utan har andra "krav". Tex så ska man ha ett häng på 6-7centimeter för att få betalt via landstinget. Problem med svamp osv "hjälper" till att få open betald
  • Felicia6
    Anna Paulita skrev 2009-03-04 20:18:45 följande:
    Någon mer än jag som har svårt att äta när ni mår psykiskt dåligt och är stressad. Tidigare tröståt jag då och nu så kan jag kort och gott inte svälja maten. Efter ngn tugga tar det som stopp....Känner någon igen sig?
    Samma för mig. Igår åt jag endast två smörgåsar och lite cola light på hela dagen:S
  • Felicia6
    vänat skrev 2009-03-05 12:39:41 följande:
    Ok hur har du fatt den informationen?? undrar bara for at jag i flertalet ar forskot fa veta? Och inget svar nagon stans.
    Har kompisar som har gjort bukplastik
  • Felicia6
    vänat skrev 2009-03-05 20:35:34 följande:
    OK! tack for ditt svar! Varfor jag farga ar for att pa en arbetsplast jag var fanns en vardtager som varken fick remiss til plasti opertioen och vi ur personalen eller vardtager fick aldrig veta nagar kritere den person hade ett BMI pa 30-32 och hang som var 9-9cm och jate problem med svamp.Men som sagt helt omojligt att fa fram information om kriterena i vasterbotten.Sen har jag nu sett detta for en stund sedan i en annan trad.www.tillgangligvard.nu/remository?func=filein...Dar av blir jag ananu mer konfunderad nar jag sag de du skrev tigare men jag betivalar inte de du skrivet.Snare man yttreligar bevis pa dalig information man far fran vasterbotenslansting och hur godtyckligt de verkar var med sa remisser som att fa saker och ting beviljat.
    Det kan vara så att i vissa fall så säger dom åt en att gå ner i vikt innan om man uppenbart är väldigt stor, men i mina kompisars fall så har dom inte frågat något om vikten iaf utan bara mätt hänget
  • Felicia6
    vänat skrev 2009-03-05 20:54:18 följande:
    OK men de har vareke nat nagon om hang eller vikt da de galler remiss til den person jag tanker pa!!Men som sagt verkar beror pa vem man kommer i kontkat med.
    Sen kan vårdcentraler ha sina "egna" regler efter hur dom tror att det är också men detta är hos själva plastikkirurgen i Umeå där man får godkänt eller inte. Vårdcentralerna mina vänner har varit på har bara remitterat och inte kollat upp något utan låtit kirurgen göra det
  • Felicia6

Även jag fick åberopa vårdgarantin innan jag kommit till kirurgen. Dom på sjukhuset sa precis som kaffelatte, att man inte kunde åberopa vårdgarantin föränn man varit på första besöket men då jag pratade med hon som hade hand om vårdgarantin så stämde det inte. Man har rätt att komma till läkare/kirurg inom 3månader efter att remissen kommit fram och gör man inte det så ska man få åberopa vårdgarantin även då fick jag förklarat för mig.

Men ja, det, liksom allt annat, verkar ju vara olika på olika platser i sverige

• Felicia6
    vänat skrev 2009-03-08 15:02:01 följande:
    Undrar om de finns fler an jag som har sin hang buk aven pa sidorna och lite bak till ocksa??Eller ar en hag buk enbart fram till sa att sga?Funderar ocksa pa hur ni rensonerat kring malvikt? Har ni ex vis satt 52kg 75 kg Har ar malvikt andras under resans gang da menar jag inte detta med del malen som att ex vis komma under 100kg eller dylikt. Utan helt enkelt att ni forst satt 52kg och sen inser att de blir inget kvar av mig battre jag vager 75 ellereller later ni kommer fa besta sjalv sa att saga och nii ater sa bra ni kan och motionera sa gott ni kan eller?
    Jag hade bmi23 som målvikt från början, sen ändrade jag det till bmi25. Nu är jag rätt nöjd som det är och känner att går jag ner mer så gör jag, gör jag det inte så är jag nöjd ändå :) har en övervikt nu på drygt 15kg men folk kan inte hitta alla dom kilorna på mig tydligen
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass