Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Gbp=Gastric bypass

Svar på #2536
    Ja de känns faktiskt väldigt bra!

Vet ni om/hur man kan kolla upp mer ställer som opar privat? Tänkte jämföra lite priser och om någon har någon åikt om något annat ställe än sophia och cftk?
  • MissFörstånd

Lykkesmamma - Grattis! Vad roligt för dig att du kunde ha så många storlekar mindre!

Lycktan - Tack, tror att jag ska ringa imorrn.

• MissFörstånd

Passar på att fråga en gång till. Vad säger man när man ringer till cftk? Hej, jag skulle vilja operera mig , låter väldigt konstigt

Tänkte iaf ringa kir. i Falun idag och se om de öht fått min remiss och kolla om de är så att de kommer ta supermånga år innan op.

Detta med op känns bara mer och mer självklart för var dag.

• MissFörstånd

Jag vill vara vackert gravid nästa gång. Vill inte se ut som jag gjorde sist då folk inte vågade fråga om jag var gravid eller inte

• MissFörstånd

sussiesnus, felicia - tack för era svar!

ringde min vc igår och frågade om remissen var skickad och de var den för två veckor sedan, men ännu ingen remissbekräftelse och då sa hon att de kan jag få vänta på i en vecka till.

Jag är väldigt negativt inställd till LT Dalarna, men vi får väl se. Jag överväger verkligen privat op också.

Förväntansfull!
  • MissFörstånd

Äntligen någon som säger något som är negativt! Försökt några gånger att få någon att säga något, men jag tror att de inte pratas så mycket om de som inte är bra! Iaf, jag är negatvit inställd, kanske fel ord, men för att väntetidenär så lång. Ett år kan jag förstå, MEN att de först ska bli en remiss och sedan MINST sex månader innan man ens får komma till Säter och sen ett år där (eller ett år med prövoår menar jag) och sen träff med kir och OM man ens blir beviljad op då så ska man vänta ytterliggare..Tiden rinner iväg och den rinner ifrån mig. Tanken är bra att man ska tänka igenom beslutet noga och självklart se både de bra och dåliga, MEN som någon skrivit här eller i andra tråden innan så är de egentligen inte större risker än med gall-op. Är de bara att vänta i ett år så jaa då kanske jag är redo att vänta, men två eller tre år. De finns inte i min värld. min dotter är bara liten en gång och jag vill inte vara den mamma som inte orkar, som inte kan vara där för mitt barn för att jag är helt enkelt för fet! Jag orkar som de är nu knappt sitta på golvet och leka med henne, just nu orkar jag springa med henne, men de är ju för att hon nyss fyllt ett. De går bara snabbare och snabbare och snart måste jag säga de hemska orden: MAMMA ORKAR INTE! Då kan jag lika gärna skita i alltihopa.

Menar absolut inte att kritisera någon eller så med mitt inlägg, hoppas ni inte uppfattar mig fel. De jag också tycker är lite konstigt är at tnär man väl kontaktar läkare har man förhoppningsvis redan funderat och kommit fram till vad man vill och inte bara gör de för att de är lättast. JAg skulle inte gå med på några möten om jag inte var helt säker.
    Hoppas ni förstår vad jag menar/tänker.

la luna skrev 2009-03-05 08:10:22 följande:
    Missförstånd, varför är du negativ till Dalarna? Jag är opad i Falun och är jättenöjd med personal och kirurg. Att min mage krånglar efter op kan dom inte rå för men jag har fått massor med hjälp.Att systemet är lite krångligt och att det tar tid är väl kanske inte så kul men jag är glad över mitt prövoår. Tiden gick ändå fort och man fick tid att tänka över sitt beslut och läsa på hur det kommer att bli. Om jag skulle opas i Dalarna i dag så skulle jag tacksamt ta emot den hjälp de erbjuder med att först få gå kurs i Skönvikt, Säter. Open är trots allt inte en lätt lösning på problemet (vilket du säkert redan vet). Med tanke på att jag fått så stora problem med smärta och andra konstigheter från magen så ångrar jag min op i stort sett varje dag. Jag har varit opad nu i över två år.Ta reda på om vad som händer vid eventuella komplikationer. Om du gör open privat och du får problem så kanske inte Falun ställer upp med eftervård eller ev. omoperation. Då kanske du även får bekosta den själv. Bara en fundering...Jag är ju mycket för det här med komlikationer eftersom jag själv råkat ut för det. När man läser i forum mm så är det ju oftast solskenshistorier och man blundar lätt för det andra och tänker att det händer inte mig...Oj nu skenar jag iväg igen och blir OT... men jag vill dig bara väl!//Maria
    Förväntansfull!
  • MissFörstånd

penad - på cftk har jag uppfattat de så att man har uppföljning i tre år efter op. De låter bra tycker jag.

Förväntansfull!
  • MissFörstånd

Peand - Men varför säger man att man mår bra om man inte gör de?!

La luna - Jag kan ju tycka att Falun eller vilket sjukhus som helst kan inte neka mig vård oavsett varför jag är sjuk om jag nu skulle få en komplikation av open. FÅR sjukhus i Sverige verkligen neka vård oavsett om man opat siog privat eller inte?! Låter verkligen märkligt i mina öron, men jag ska absolut fråga.

Förväntansfull!
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass