Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Gbp=Gastric bypass

Maddisen80 skrev 2009-01-08 21:05:14 följande:
    Hanna du kan köpa dem på www.nuform.se men tänk på att de är förbjuddet i sverige
    Det är kanske dumt att "göra reklam" för preparat som inte är godkända i Sverige.
  • Anna Paulita
    Maddisen80 skrev 2009-01-08 21:08:22 följande:
    Anna Sol jag varnade henne om du läser längre upp ,fick reda på av en kompis att vissa har fått bytt lever pga dem ,så man ska inte köpa dem ,jag trodde först att de va godkända
    Jo, jag läste det. Jag tycker ändå det är onödigt, hon är bara 18 år och bryr sig kanske inte om varningar. Som många andra är hon kanske desperat och i den åldern tänker man inte alltid hela vägen.

(no ofense Hanna91)
  • Anna Paulita
    Hanna91 skrev 2009-01-08 21:16:18 följande:
    Men du, Anna Sol...Kan du berätta lite mer om hur du har haft det efter operationen? hur mkt har du gått ner på hur lång tid ochvad kan du äta, hur mkt.. osv =)
    Jag har gått ner 32 kg på ungefär 6 månader. Nu står jag på en platå, dvs jag står stilla i viktnedgången, förhoppningsvis ger det med sig snart annars får jag väl vidta åtgärder. Typ träna mer och hårdare, se över min kost och ätskeintag etc. Det är inte helt ovanligt att kroppen hamnar på en platå om man gått ner mycket snabbt då kroppen behöver tid at aklimatisera sig. Jag har typ 12-14 kg kvar till min målvikt.

Jag kan äta allt, det enda som min mage inte riktigt gillar är mjuk bröd, kolsyra och kyckling.

Jag äter ungefär 2-2½ dl till lunch och middag, 2 knäckemackor m pålägg till frukost , en kopp te en stund efter och några mellanmål bestående av knäckebröd med pålägg, ngn frukt med keso eller dylikt.

Ibland äter jag godis, men istället för att sätta i mig 4-5 hg äter jag kanske 0,5-1 hg, det händer att jag äter snacks medn jag äter väsentligt mindre mängder.

Vissa med denna operation reagerar negatovt på fet mat och mycket socker, jag verkar inte göra det däremot har mitt intresse för mat och onyttig mat blivit mindre. Jag är inte lika matglad helt enkelt.
  • Anna Paulita

Jaghar funderat på att köra en veckas detox, inte nödvändigtvis för att gå ner men för att rena kroppen lite. Kanske kommer viktminskiningen igång mer efter det. Och även om det inte gör det ska man tydligen må bra av att bli av med alla gifter.

Eller tror ni att det är jättedåligt??? Kan jag ta skada rent kroppsligen?

• Anna Paulita
    nudelbumsan skrev 2009-01-09 22:35:45 följande:
    vad är det??
    Man renar kroppen genom att enbart äta frukt och grönt i en vecka eller två. Två veckor känns för mycket, en vecka känns lagom.
  • Anna Paulita
    nudelbumsan skrev 2009-01-09 22:45:02 följande:
    Ja, det gör man ju, men det är inte huvudtanken utan det är  för att manjust ska rena kroppen.
  • Anna Paulita
    sussiesnus skrev 2009-01-09 22:50:57 följande:
    Kroppen behöver ju alla sorters näring, inte bara de man får från frukt och grönt. Tror inte det är bra för kroppen. Tror inte det hjälper dig heller.Som ni kanske förstår av mitt svar så har jag aldrig trott på ensidig kost/diet. Och hur bra mår man sen då???Vad ska du rena kroppen ifrån?
    Självklart behöver kroppen all sorts näring, men en vecka tror jag att man inte går under av. ;)

Från gifter, all djävla skit man stoppar i dig. Besprutningsmedel, sötningsmedel osv. Allt man får i sig som är mindre hälsosamt. På något sätt känns det fräscht att rena kroppen.
  • Anna Paulita
    sussiesnus skrev 2009-01-09 23:07:59 följande:
    har du gjort det förr? Vilken effekt blir det på dig?
    Nej, men jag har blivit mer intresserad av hälsa och alternativa vägar att må
    bra efter min operation och jag har en kompis som höll på ett tag, typ 8-10 dagar ochhon blev piggare, hennes hud blev bättre och hon mådde bättre helt enkelt.
  • Anna Paulita
    justmystica skrev 2009-01-09 23:08:30 följande:
    En detox lite då och då kan ju vara bra för kroppen. ^^ Jag tycker att du kan ha en vecka då du äter hälsosam mat och dricker grönt té men utesluter inte proteiner som det tjatas så mkt om. Hos hälsokosten finns det detoxté men hur gott det är vet jag inte.
    Bönor och linser innehåller ju proteiner, och det är ju baljväxter...förvisso, men det funkar kanske ändå.

Jag skakolla upp det där teet.
  • Anna Paulita
    Meduziz skrev 2009-01-10 07:36:19 följande:
     Morotsstavar med vitlöksdip är aldrig fel men lite väl fett kanske? Just nu orkar jag inte ens bry mig, bara jag får i mig nåt.Allt luktar illa/fel och allt smakar illa/fel.*gnisslar lite* Åååh va det är synd om mig
    Vitlöksdipp på gräddfil kan väl inte vara så farligt? Speciellt i relation till andra snacks som finns där ute....
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass