Hanna91 skrev 2009-01-08 21:16:18 följande:
Men du, Anna Sol...Kan du berätta lite mer om hur du har haft det efter operationen? hur mkt har du gått ner på hur lång tid ochvad kan du äta, hur mkt.. osv =)
Jag har gått ner 32 kg på ungefär 6 månader. Nu står jag på en platå, dvs jag står stilla i viktnedgången, förhoppningsvis ger det med sig snart annars får jag väl vidta åtgärder. Typ träna mer och hårdare, se över min kost och ätskeintag etc. Det är inte helt ovanligt att kroppen hamnar på en platå om man gått ner mycket snabbt då kroppen behöver tid at aklimatisera sig. Jag har typ 12-14 kg kvar till min målvikt.
Jag kan äta allt, det enda som min mage inte riktigt gillar är mjuk bröd, kolsyra och kyckling.
Jag äter ungefär 2-2½ dl till lunch och middag, 2 knäckemackor m pålägg till frukost , en kopp te en stund efter och några mellanmål bestående av knäckebröd med pålägg, ngn frukt med keso eller dylikt.
Ibland äter jag godis, men istället för att sätta i mig 4-5 hg äter jag kanske 0,5-1 hg, det händer att jag äter snacks medn jag äter väsentligt mindre mängder.
Vissa med denna operation reagerar negatovt på fet mat och mycket socker, jag verkar inte göra det däremot har mitt intresse för mat och onyttig mat blivit mindre. Jag är inte lika matglad helt enkelt.