Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Gbp=Gastric bypass

Vad ni än skriver och vad ni än svarar om de så är positivt eller negatvit så känner jag mig bara mer och mer säker på open. Inte så att jag struntar i de ni skriver, för jag tycker de är jättebra att få läsa både och.

En bekant var här igår och berättade att jag minsann kunde glömma att dricka en cider när jag var opad och att två köttbullar och en potatis skulle bli de enda jag orkade....

När ni var på ert första möte, hur blev ni bemötta då? Min bekant sa att de var typ skrämselteknik för att de skulle kolla psyket. Stämmer detta verkligen? Att de är elaka och försöker skrämma folk???

Förväntansfull!
  • MissFörstånd

Sanna - Tack för ditt svar! Kände mig lite dum igår när jag pratade med henne faktiskt OCH inte kunde säga emot för jag visste faktiskt inte. Men nu ska jag kunna de =). Tack!

Förväntansfull!
  • MissFörstånd
    myskatt skrev 2009-03-07 20:59:57 följande:
    Ang köttbullar så äter jag fem stycken, en potatis, 1 dl grönsker (minst) samt sås.Cider kan jag inte svara på, dricker inte alkohol. Men jag vet iaf en här i tråden som kan dra i sig både en och fem stycken . Hon mår finfint.
    Tackar så mycket för svaret!
    Förväntansfull!
  • MissFörstånd

Idag fick jag för första gången den hemska frågan: Ska du ha barn???
    Blir såå ledsen...

Förväntansfull!
  • MissFörstånd

Moj - Vad roligt för dig.

JAg har ringt vc idag och fått dem att skicka om min remiss eftersom den skickades fel första gången...

Förväntansfull!
  • MissFörstånd
    myskatt skrev 2009-03-09 16:56:40 följande:
    Den frågan fick jag av en tant på min mors begravning. Vecken efter knatade jag ner till VC...

Ja de var hemskt, jag blev så ledsen. De ledde till att jag åkte hem och åt glass! Blev då ännu lite mer besviken på mig själv...

vänat - Ja de var ingen rolig fråga, och faktiskt så har jag aldrig fått den förut... Så illa verkar de vara nu! Ja trist med remissen, men de skulle skicka en ny iaf.

Katja - Kan jag få komma in på din sida också? Har en frågar till dig som varit opad så pass länge. Ångrar du dig någongång? Tycker du att du "får" äta fastän du är opad? Förstår du min fråga?

Jag har pratat med cftk idag och tjejern jag pratade med vr väldigt trevlig och skulle maila massa information till mig och de känns bra. hon sa att de är en del att läsa och så. Kön där var 1-2 MÅN, då snackar vi inte år som här. MEN med de inte sagt att jag har bestämt mig för att boka tid, jag vill om möjligt ha ännu mer kött på benen.

Förväntansfull!
  • MissFörstånd

Tack så mycket för ditt svar, allt låter så vettigt tycker jag. Känns skönt att höra de från dig!

Nuttans Mamma skrev 2009-03-10 18:58:29 följande:

MissFörstånd: Nu får du också kika på min sida.. Jag har aldrig egentligen ångrat min operation på riktigt. Ibland har man liksom dumångrat sig. Tänk att få äta av smörgåsbuffén på Finlandsbåten när man kryssar. Det är så mycket gott. Men.. suck.. Ja.. men grejen är att nu har man lärt sig. Lite av varje räcker gott och väl och låta bli drycken till maten så blir man riktigt nöjd. Så har aldrig ångrat operationen. Har aldrig haft komplikationer, detta är det absolut bästa jag gjort i hela mitt liv, utan att tveka en sekund. Jag har ju fått tillbaks livet. Jag tycker verkligen jag får äta - jag blir nöjd med det jag får äta.. äter inte mycket mer än vad jag gjorde när jag var nyopad.. så det är bra. Man ska väl alltid äta lite å ofta :) Förstod du mitt svar Ni som är nyfikna.. så har jag och brorsan gått ner över 120 kilo ihop.. titta gärna bloggen och kommentera, även för och efter bilder på mig.. smultronduvan.blogg.se
    Förväntansfull!
  • MissFörstånd

Jag längtar till den dagen jag kan säga att revbenen sticker ut längre än magen, de lär dock dröja

Nu har jag börjat fundera på en sleeve. Har ni hört något om den? Vet inte om jag funderar på att göra en själv, men blev väldigt intresserad av att veta mer när jag läste detta http://www.cftk.se/overvikt_sleeve_gastrectomy.php

Hoppas någon kan svara mig!

Grattis till er alla som fått tider och till alla som gått ner så bra i vikt!

Förväntansfull!
  • MissFörstånd

Såg på viktdropp att någon skrev att sleeve (utan omkoppling av tarm) är en typ GBP- light. Kan de stämma?

Förväntansfull!
  • MissFörstånd

Maddisen - Då måste jag säga att de var bra att hon blev nekad! Open är ett verktyg och de använde hon tydligen inte på rätt sätt.

Förväntansfull!
  • MissFörstånd

peand - va kul att höra att du har haft de så bra! Kul att höra också hur bra de gått med alla saker som gbp opad.

Förväntansfull!
  • MissFörstånd

peand - ja de förstår jag och de är du verkligen värd när du är klar! Vi har planer på att åka i höst, eller vi SKA åka i höst! Har aldirg varit utomlands så jag är lite lagom nervös för allt du just skrev att du hade så lätt för

Förväntansfull!
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass