sussiesnus skrev 2009-01-21 09:05:37 följande:
Grattis faster fia! Nu är du också på andra sidan.Sitter här och antar att jag måsta avboka op på måndag... Ska vänta lite in på dagen + att mamma ska komma hit och bedöma om det är en förkylning jag blir frisk ifrån till på mån... Det är ju ändå 5 dgr kvar och jag har redan varit förrkyld i 3. Men det blir ännu inte bättre, ff lite feber och hostar slem (mest på morgonen). Inte så ont i halsen förstås... Men jag orkar ju ingenting här hemma, knappt klä på mig. Hur ska jag då orka åka till Uppsala och genomgå en op???Jag återkommer under dagen...
Läste att det nu blir uppskjutet, men bara en vecka - tur! Ta dig till hälsokosten och säga att du behöver ha dundermedicin mot förkylnig. Jag var sjuk innan op och fick några tabletter som man skulle intensiv äta och sedan äta för underhåll. Det funkade kanon på mig. Var frisk till open.
Lycka till.
la luna skrev 2009-01-21 11:59:16 följande:
Undrar om man kan ställa en "bajs" fråga..Ni som varit opade ett tag... Hur fungarar era magar med tömning? Bajsar ni som förr, är konsistensen annorlunda, doft mm?Anledningen till att jag frågar är för att lugna mig själv samt för att jag ska tillbaka till Kir på fredag och diskutera mina mag problem. Om det är fler som har det som jag så måste jag acceptera att det är så det är men är ni andra helt som vanligt i magen så har nog jag ett problem.Ska även dikutera ev plastik. Det ska bli intressant eftersom jag fortfarande har ett BMI på fetma.Har gått ner 39,6 kg sen op (2 år den 20/2) och 46,6 totalt. Väger i dag 75,5 och är 1,57 lång (jag har blivit 1 cm längre).Tacksam för svar!
Hm, har inte varit opad så länge, bara sedan september men jag märker skillnad på avföringen mot förr. Nu blir det intressant för intresseklubben

men avföringen är mjukare, men inte lös. Dock kan det vara vissa dagar då den är väldigt lös och akut om du förstår vad jag menar. Betydligt ljusare, näst intill helt ljus, men det kan även påverkas av att jag inte har någon galla längre. Normalt går jag en gång omdagen och det är nästan alltid förmiddagar, alltså magen är regelbunden.
Frågar man inte får man inga svar