Inlägg från: sussiesnus |Visa alla inlägg
  • sussiesnus

Gbp=Gastric bypass

I uppsala kan man nog räkna med 1,5 -2 år efter du pratat med läkare första gången. I Norrtälje verkar det vara betydligt snabbare 8-10 månader kanske...

Jag har hört att de ibland försöker dra ut på det minst nåt år för att man ska ha tillräckligt med betänketid... Men om det stämmer vet jag inte.

• sussiesnus

Grattis Jenny jens: Nu är det klart - härligt för dig!

• sussiesnus

Jag som ff flyter INFÖR operation har ställt mig på vågen idag. -10kg! inte illa, med mina snedsteg. Morsan tyckte det syntes på rumpan - byxorna satt hängigt. (inte många som blir glada över en sån sak, bara vi överviktiga)
    Hur länge får man flyta? Kan man hålla på hur länge som helst?

• sussiesnus

Grattis Felicia! Du har gjort ett strålande jobb!

• sussiesnus

Håller precis med vad justmystica sa här ovan... först är det blä, men efter ett tag så längtar kroppen efter det... Sjukt.
    Också mest Naturdiet, för det fanns på min närmaste affär + billigast. Men ibland köpte jag Nutrieletts soppa också. Den var god men dyr.

tinzi: Här i Uppsala kunde jag kolla med andra sjukhus och begära en "Valfrihetsremiss". Det tar väldigt lång tid i Uppsala också. Då blev jag skickad till Norrtälje, tror att man är klar inom ett halvår.
    Men sen måste jag också säga 20000 för att åka till Tyskland och göra det - Vilket fynd! Jag ska göra privat, det kommer kosta 115000! Och jag får ju ta banklån på det. Tycker du ska kolla banklån på dessa 20000, för det är verkligen en chans om du vill göra det snabbt.

• sussiesnus

Anna: tycker det låter som om du äter väldigt bra just nu! Men är det inte så att när man ska gå ner i vikt så måste man avstå från "det där lilla extra" ? Glassen och godiset alltså... Helt.
    Kanske har du tidigare lyckats gå ner trots lite bonus på helgen? Men det blir ju svårare och svårare ju längre ner på viktskalan man kommer.
    Tillslut hjälper det inte bara med bra kost utan man måste motionera. Efter den nivån så hjälper inte bara bra kost och motion, då krävs bra kost, motion och träning osv....
    Jag menar bara att när man börjar stagnera så får man lägga in lite extra "effort".
    Och visst kan mängden vätska påverka viktminskningen!
    Jag skulle aldrig börja på VV igen. Varför tror du att de kan gå runt ekonomiskt? Jo, för folk misslyckas gång på gång och kommer tillbaka ;)

Ff sjuk här. Diagnos: influensan. Dottern var hos läkaren igår, hon är ju så liten... Fick då diagnosen influensan och jag har ju samma... Trist. kan inte låta bli att tänka på att "tänk, i övermorgon skulle jag ha opats...."

• sussiesnus

Jag har ju min op-tid på måndag... Min privata tid som är väldigt dyr... Och Norrtälje säger ju nu att jag kan få göra open hos dem - gratis! och då blir open april-maj. Jag ska nog vänta tills dess faktiskt. Och sen tar jag op-pengarna och bosätter mig i Toscana nåt år... ;)
    Skämt åsido, vill ju opas nu när jag dessutom flytit 3½ vecka. Men mitt förnuft säger att jag ska vänta och det är ju inte _jättelänge_ liksom...

Min totaltid från 1;a besök till op blir då 14-15 månader = helt ok sett från min sida.

Tänkte fortsätta halvt med Nutrilett, byta ut frukost, mellis och lunch mot shaker och äta middag med familjen. Vad tro ni om det? kaloriintaget kommer då ligga kring 1200/dygn. Borde minska sakta då va?

• sussiesnus

Tack för respons! Nu är open avbokad! Nu ska jag till Norrtälje den 10:e...

Hoppas alla har en bra dag!

• sussiesnus

Misery. jag har skickat meddelande till dig.

• sussiesnus

Kul att se allas bilder! Mina dröjer... ;)

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass