Inlägg från: sussiesnus |Visa alla inlägg
  • sussiesnus

Gbp=Gastric bypass

På Sophiahemmet sa de att man kunde köra vilken pulverdiet som helst. De ligger ju på lite olika kaloriintag/dag, men bara man kör samma under en och samma dag ska det vara ok.
    Men viktigt att hålla sig till dessa då det finns alla näringsämnen man behöver. Jag frågade nämligen om man kunde köra med vanlig soppa istället (lite billigare) men nej då förlorar man en del viktiga näringsämnen.

• sussiesnus

Oj, har läst typ 15 sidor sen jag var här inne sist... Ni skriver ju massor juh!
    Några nya har jag sett, välkomna hit säger jag. Jag är visserligen ganska ny här själv :). Skulle opas på Sophiahemmet 26/1 -09 men blev sjuk i influensan och fick skjuta upp open, alltså bara nån vecka. Men dagen efter jag skjutit upp open så fick jag brev från Norrtälje som meddelade att jag äntligen var välkommen dit och skulle i princip vara opad inom 3 månader - GRATIS! (sophiahemmet kostar massor för mig). Så det tackade jag ja till och avsade mig open nu. April-maj blir det för mig.

Jag flöt i 3 veckor på Naturdiet och gick ner 10 kg. Fuskade 2-3 gånger under den tiden. Kunde inte liksom... Men nu vill jag ju så klart hålla vikten tills nästa gång jag ska flyta. På vardagarna dricker jag Naturdiet-shakes till frukost mellis lunch och mellis (4st) och sedan äter jag måttlig middag och ev en smörgås lite senare. Helgerna försöker jag äta måttligt.
    -7 kg står vågen på nu, så lite har jag ju ökat sedan jag börjat med vanlig mat. Nöjd ändå.

Skrotis: så härligt med dina bilder! Stor skillnad!
    Myskatt: Samma till dig - stor skillnad! Kan inte fatta vad härligt det måste vara för dig!!!

Felicia: Så fin du är i dina nya kläder!!!

Jag kommer nog köpa en hel del second hand + ta fram alla kartonger med just nu urväxta kläder, under viktminskningen. Men sen blir det dyrt. Bra att jag då spar pengar på open till kläder istället ;). (undrar hur mkt kläder det kan bli för 115000kr????)

• sussiesnus

Niferex åt jag när jag var gravid kommer jag ihåg. Men jag blev inte hård av dem, åt visserligen bara 1 om dagen. Men tror jag hade samma dipp i värdena som du har nu ungefär... En vän till mig drack Blutsaft istället, skulle tydligen vara skonsammare mot magen.

• sussiesnus

Jag blev som lite deppad efter jag skjutit fram min op... Jag var ju så laddad och flöt i drygt 3 veckor, gick ner 10 kg och .... sen föll allt, helt platt. Jag hade liksom inga planer under tiden jag skulle vara sjukskriven så nu är allt tomt i almanackan och på jobbet känner jag mig helt ostrukturerad.
    Sakta men säkert så planerar man ju in saker igen, men usch, första veckan var hemsk. Trodde inte jag skulle reagera så!

På tisdag ska jag till läkaren för första gången i Norrtälje. Precis efter jag träffat mitt medium... Behöver lite svar just nu känner jag.
    Spännande dag!

• sussiesnus

Anna sol: Oj det där med kläderna är svårt. Jag håller SÅ mkt med dig - man vill liksom sälja på tradera och få pengar att köpa nya kläder.... men ibland har jag gett saker till min svägerska för att inte skapa tryckt stämning, om du förstår vad jag menar... En sak du kan göra är ju att tänka ut ett ungefär-pris som du tänkt dig få för plaggen, sen ger du svägerskan "familjerabatt". Det hon inte vill ha kan du sälja på tradera. Vill hon inte köpa är det hennes problem.
    Ang. svärmor tror jag hon säger det som en komplimang faktiskt. Sånt där kan jag slänga ur mig, i välmening. Jag bryr mig inte om vad mina vänner väger, men säger en vän att hon ska gå ner 10 kg så säger jag ju inte, "ja, det skulle du kanske behöva!" utan mer "va, det kan du ju inte mena, 10 kg finns ju inte på dig. Du skulle bli skinn och ben". Och det säger jag ju för att vara snäll... kanske svärmor har samma mentalitet som jag?

Tycker det är bra att kunna köpa stora kläder på tradera!

• sussiesnus

lindarius: Medan du tänker - ställ dig i kö! Låtsas att du verkligen, verkligen vill göra denna op. För sen tar det väl 1-3 år innan du får ett datum och dessförinnan så får du massor av info av sjukvårdspersonal + oss + att du läser allt som läggs framför dina ögon. Du kommer inte tacka nej den dagen du får op-datum, jag lovar!!!

• sussiesnus

För det första: Vad är ditt BMI? Har du provat olika viktminskningsmetoder? Finns de dokumenterade av sjukvården? Såna saker kan ju underlätta för att vara övertygande menar jag...

Säg att du känner nån som gjort open (många i denna tråd), läst på massor osv och känner att du är övertygad om att detta är rätt för dig (du kan ju ändra dig sen, men bara för att passera första steget så att säga...).

• sussiesnus

Missförstånd: Tror absolut du kan få en op! Och du behöver nog bara säga som det är... Tycker du borde få en op...
    Men som sagt - ställ dig i kö först och främst. Husläkaren har ingen rätt att neka dig remiss till en överviktsenhet eller annan spec på området. Så inför husläkaren behöver du inte "hålla tal".
    Lycka till!

Meduziz: Stort grattis till Ninja! Fatta vilken pärs du gått igenom! Jag läste din förlossningsberättelse och man bara känner hur stark du är tjejen!!! Lycka till i fortsättningen! Stor kram!

Nudelbumsan, Kaffe latte, Felicia: Jättefina bilder!!! Ni är mina idoler!

• sussiesnus

Felicia och MelvinMaja: Vilka superbrudar! Ni är ju skitsnygga!!!! Och tänk så utseendet kan förändras genom viktnedgång, ni ser ut som helt andra personer. Grymt impad!

• sussiesnus

Älskar Norrtälje sjukhus!!! De jobbar så snabbt där! Och dessutom är de super-trevliga!
    Nu händer det saker; igår träffade jag läkaren där och kollade de viktigaste proverna. 4 mars ska jag till dietist. 6 mars träffar jag läkaren igen för "att knyta ihop påsen" och bokar op tid. Blir antagligen i april - helt kostnadsfritt. Känns ju som om jag tjänat 115000kr nu när jag inte ska göra det privat längre... ;)
    MEN, uppsala kan komma att krångla... Skulle inte förvåna mig om jag säger så... :( Efter sista besöket i Norrtälje så måste Uppsala godkänna att jag valt att göra op i N istället och föra över pengar till dem. Men då kanske uppsala säger att de gör op själva och då inom 90 dagar. Men då blir det inte förrän i början på juni.... Ok 2 månader kanske inte är hela världen i de flesta fall, men jag vill göra open imorgon (eller helst igår faktiskt)! När man har bestämt sig så är det pest och pina att vänta längre än nödvändigt!

Norrtälje vill att man går ner 5 kg innan op. Sist gick jag ner 10kg med flyt på 3 v men har nu gått upp 5 kg igen. Iom att jag började äta mat så började vikten öka igen också. Ska försöka tappa så mycket som möjligt innan open. Går ju aldrig upp dem igen... Kan man flyta i 2 månader tror ni? ;)

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass