• Anonym (?)

Lider jag av bukfetma trotts någorlunda *normalvikt* ?va har ni för midjemått som e 165cm långa (kvinnor)

Jag e 165cm ca 62kg midjemåttet e ca 80cm höftmåttet 100cm underbrösten ca 77
    lider jag av bukfetma,har tittat på du e va du äter en heldel därför jag undrar för verkar ju som jag lider av det eller?

• Svar på tråden Lider jag av bukfetma trotts någorlunda *normalvikt* ?va har ni för midjemått som e 165cm långa (kvinnor)
  • Lilla Mimsan

Innan grav:
    163, 57 cm; midjemått runt75, höft 90 under bröst ingen aning. Är då normalviktig.
    När jag vägde run53 så började jag se lite utmärglad ut.

Plus att jag alltid varit vältränad,

• Anonym (?)
    Lilla Mimsan skrev 2008-12-18 08:50:13 följande:
    Innan grav:163, 57 cm; midjemått runt75, höft 90 under bröst ingen aning. Är då normalviktig.När jag vägde run53 så började jag se lite utmärglad ut. Plus att jag alltid varit vältränad,
    okej
  • Anonym

Svaren du får här säger ju faktiskt absolut ingenting.

Rimligtvis måste det vara omöjligt för någon att bedöma det på din korta beskrivning. De som svarar är dessutom av tveksam medicinsk kompetens.

Kontakta vårdcentralen, besök din husläkare och prata om dina funderingar. Där får du hjälp och råd på ett kompetent vis.

• Anonym

Hej är exakt samam längd som du plus vikt,men tycker allt fett på ig sitter på magen (Buken), skit svårt att bli av med där
    Och nu är jag gravid också så jag får börja träna magen mycket sen efter man fått barn

• Anonym (?)
    Anonym skrev 2008-12-18 09:13:24 följande:
    Svaren du får här säger ju faktiskt absolut ingenting.Rimligtvis måste det vara omöjligt för någon att bedöma det på din korta beskrivning. De som svarar är dessutom av tveksam medicinsk kompetens.Kontakta vårdcentralen, besök din husläkare och prata om dina funderingar. Där får du hjälp och råd på ett kompetent vis.
    okej jag trodde att mina mått som jag har skrivit säger något iaf
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2008-12-18 09:15:03 följande:
    Hej är exakt samam längd som du plus vikt,men tycker allt fett på ig sitter på magen (Buken), skit svårt att bli av med där Och nu är jag gravid också så jag får börja träna magen mycket sen efter man fått barn
    okej ja tycker oxå allt mitt sitter på magen men de som sitter där e mest *löstskinn* efter 4 graviditeter
  • Anonym

Man säger väl generellt att kvinnor inte ska ha ett midjemått över 80 cm. Men det beror också på hur kroppen ser ut i övrigt, breda höfter och grov benstomme kan ge högre mått. Det handlar väl mer om hur magen ser ut, om den är platt eller om det är mycket fett på den.

• Anonym

Det är min andra graviditet och har gjort snitt innan och tycker fan det är svårare att gå ner sen snitt och magen ser lönnfet ut hela tiden hellre har jag fettet mer fördelat på tex låren,ansiktet som är så smalt

• Anonym (?)
    Anonym skrev 2008-12-18 09:23:17 följande:
    Man säger väl generellt att kvinnor inte ska ha ett midjemått över 80 cm. Men det beror också på hur kroppen ser ut i övrigt, breda höfter och grov benstomme kan ge högre mått. Det handlar väl mer om hur magen ser ut, om den är platt eller om det är mycket fett på den.
    surfade lite runt på nätet hittade en sida där de stog att en kvinna inte ska ha mer än 88cm i midjemått (men jag vet inte  om det stämmer) Jag har normalt benstomme har inte så mycke fet på magen utan mest löstskinn efter 4 graviditeter
Svar på tråden Lider jag av bukfetma trotts någorlunda *normalvikt* ?va har ni för midjemått som e 165cm långa (kvinnor)