• Tullemi

FebruariMammor, del 4

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 09:18
    Isema: Nellie 2 feb, Malmö
    Erika: Nikolina 3 Februari, Göteborg
    emarias; Filip 4 Februari, Uppsala
    78Suss: Hannah 5 Februari, Köping
    blueroose: adrian, 7 februari, limmared
    Makaronipuss1; Felix 7 februari, Blekinge
    busfröna: Matilda 11 februari, Göteborg
    Simben: Maja 11 februari, öland
    WimZy: Hugo - 13 februari - Stockholm
    Joasia: Matthew 13feb Stockholm
    CyberHarmony: Cornelia - 14 februari - Halmstad
    Maria1978: William - 14 februari - Göteborg
    Malin och två prinsar: Theo 15 februari, Kalmar
    Yemaya; Milton 16 februari, Göteborg
    Sandy 22 Patrik 16 feb Blekinge
    Elli80: Gabriel, 16 februari, Karlstad
    mileas mamma, Milea, 17 februari, Göteborg
    Niina: Alexander 17 feb, Umeå
    h hjärta m: ella 18 feb, bollstadbruk
    Skruttis1979; Elma, 19 februari, Göteborg
    lillamuan: Elin 19 feb, rydebäck
    tessan L: amanda 19 feb, vårgårda
    ericaobebben: Meja 21 feb, Vara
    gabriella83: Franz 24 feb, Göteborg
    kejtan: Jovana 26 feb, Solna.
    Vattukvinnan: Max, 26 feb, Överkalix
    myspys78: Anton 28 feb, Västerås
    Vi blir tre: Willma 28feb, Gävle
    LadyJo: Linnea 11 februari, Södertälje

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 20:28
    Imas: Eliina 14:e feb Göteborg

• Svar på tråden FebruariMammor, del 4
  • Niki

Hej! Nu har Nikki blivit sjuk, smittad utav mig antagligen, hon har hög feber och lite rinnande näsa, hoppas det går över snart att det är 3-dagars febern .....man känner sig ju hjälplös när man inte kan göra så mycket, lite alvedon, mycket vatten, inte mycket kläder......usch det är så hemskt! Hon brann verkligen i natt....var så het....men då hjälpte alvedon....

• Imas

Är inte 3dagarsfebern som ger lite lätta utslag vid magen?? Nu blev jag osäker, hoppas hon kryar på sig snart.

• Tullemi

Imas: Helt rätt. Milea hade 3-dagars febern i november och utslagen kom som ett brev på posten efter EXAKT 3 dagar och det ska vara exakt 3 dagar också - inte 2 eller 4 . Nu är jag kanske lite övertydlig, haha.

• Imas

Bra att veta att den kommer 3 dygn efter feber, trodde den kom ungefär samtidigt som febern höll i sig.

• Simben

imas; och går inte febern ner efter 3 dagar ring vc för då kan det vara njurbäckeninflammation så som det var för min tjej. Trodde ju oxå på tre-dagarsfebern men då den inte gick ner så åkte vi in och det var njurbäckeninflammation (uvi som går upp till njuren) Hoppas hon kryar på sig snart!!

Här var vi på vc idag med maja. Hon har ögoninflammation på båda ögonen, feber, hosta, rinnande näsa och dessutom öroninflammation på båda öronen så vi kom hem med pc och mollipect. Ögonen ville han avvakta med då det brukar ge sig av sig självt. så nu undrar jag bara...smittar öroninflammation?

• Imas

Simben ja fy det ska jag hålla koll på, kan inte varit roligt när det blev så illa.

• Simben

imas; nä som tur var så visade ju mucg-röntgen sen att allt såg okej ut och ingen reflux fanns vilket dom alltid misstänker vid njurbäckeninflammation. Ville bara berätta så du inte väntar för länge innan du söker för det när det inte längre kan vara 3-dagarsfeber..kram

Skruttis; hur har det gått för er? gjort mucg-röntgen än?

• Imas

Simben skrev 2009-01-30 19:05:37 följande:

imas; nä som tur var så visade ju mucg-röntgen sen att allt såg okej ut och ingen reflux fanns vilket dom alltid misstänker vid njurbäckeninflammation. Ville bara berätta så du inte väntar för länge innan du söker för det när det inte längre kan vara 3-dagarsfeber..kram Skruttis; hur har det gått för er? gjort mucg-röntgen än?
    Tur är då det att vi inte haft 3 dagarsfeber ännu det var NIKI som troligen hade det på sin lilla tjej om jag förstod rätt.

Nej ni tjejer nu blir det en filmkväll (hyrde Slaget av Poltava haha en krigsfilm som jag ska titta på med gubben bara för att retas) och sedan i sängen ska upp och jobba 10 timmar imorgon.
  • Skruttis1979

simben: Nä, vi har än så länge bara fått göra ultraljud och det såg okej ut då de preliminärkollade. Får ett definitivt svar på papper hem. Jag frågade hur det gått då vi var hos läkaren i veckan, pga Elmas hosta som inte vill ge sig, och då ringde läkaren till östra för att höra efter, så de gav ett prel. besked.

mucg-röntgen kommer väl nån gång framöver men vi har inte fått nån tid än iaf.

och som svar på ögoninflammation, så ja det smittar, men beroende på vad det beror på så klart också...  men en klassisk ögoninflammation smittar. Var noga med handhygienen och låt henne inte peta er i ansiktet med sina händer.

Elma är världens centrum
Svar på tråden FebruariMammor, del 4