• finafisken

Vad gör ni när ni är hemma?

Jag är hemma med barn nummer två och räknas ibland som en "expert" eftersom jag har ett barn sen tidigare. Men jag känner mig inte som någon "expert". Det känns nästan som om jag var "duktigare på att vara förälder" med mitt första barn, om ni förstår vad jag menar. Nu har jag hamnat i nån sorts negativ spiral, då jag inte hinner något för jag gör för mycket. Jag ska laga mat, baka bröd, diska städa och tvätta och för varje dag som går så kommer jag mer och mer efter med det. Jag struntar inte i mina barn, jag vill att de ska se de här bitarna också och vara delaktiga i det. Men nu har det blivit för mycket. Och när jag ibland stannar upp för att leka med min 6 månaders bebis så vet jag inte vad/hur jag ska göra.

• Svar på tråden Vad gör ni när ni är hemma?
  • BunnyBrown

Jag tar hand om bebis, djur, hem och lite pyssel samt sitter vid datorn en del.
    Disk? Har ni diskmaskin? Underlättar en del tycker jag. Förstår annars vad du menar med att komma efter. Tycker inte jag hinner med allt heller utan det blir mycket extra jobb på helgerna :/

• finafisken

jo tack och lov har vi diskmaskin. men den ska plockas i och ur. Men är du hemma och njter av tiden, eller stressar du med allt som ska göras. Jag vill göra mycket och njuta av det, men ibland plir det bara stress och press.

• Hefa 79

Åh, vad jag känner igen mig i det du skriver, finafisken! jag var nog också betydligt "bättre" förälder med barn nr 1. Fattar inte var dagarna tar vägen och ändå har jag inte hunnit allt jag "borde". Den yngste (snart 6 mån) får nästan ingen uppmärksamhet alls, och som du däger, när jag väl tar mig tid att leka med henne har jag glömt vad man gör med en så liten. Försöker hinna med storebror 3 år, så mycket som möjligt, leka, läsa sagor osv, men det blir ändå lite TV för honom...trots att jag egentligen inte vill det. Men det är enda sättet för mig att få liiiiite tid för mig själv, eller för att stöka undan det värsta.
    Jobbigt också att dagarna är så oförutsägbara för mig. Med barn nr 1 hade jag tydliga rutiner o visste när o hur länge han skulle sova osv. Med nr 2 blir det som det blir, o det gör det svårt att planera..Jag har likosm ingen riktig koll på rutiner för henne..Hoppas det löser sig bra för er!

Svar på tråden Vad gör ni när ni är hemma?