Någon med erfarenhet av Studemaskolan i Bandhagen?
Kände mig tvungen att skriva av mig lite när jag såg den här tråden.
Jag gick alltså studemaskolan från klass 0-9 alltså hela min grundutbildning redan i 5an visste jag vad jag ville hålla på med efter utbildningen skulle ta slut.. Hade lite problem i 8an med den första betygsättningen men fick hjälp att plugga upp de ämnena som gick sämre. Så att studema använder sig av studieteknologi av L.Ron.Hubbard, Ja. Kan tycka att det är nått som de flesta skulle kunna ha nytta av(har själv haft mycket användning av det på senare dagar, bara i arbetet), och det är väll bra om ens barn lär sig att studera på ett bra sätt?..Skolavslutningen kom, fick kuvertet med betygen, gick ut med ett snitt jag kunde söka mig in på vilket program som helst. Sökte byggprogrammet i Rönninge Gymnasium (som är kommunalt), jag kom alltså in på mitt förstahandsval. Efter utbildning kan jag ju kortfattat tycka att det var en bra utbildning men en skola som inte var tillräckligt etablerad(mycket kommunikations brister) osv. Hade heller inte samma stöd av lärarna som jag hade i grundskolan.
Är idag 21 år har heltidsanställning på ett av dem större byggföretagen i Stockholm. Vet inte vad ni tror att det är för skillnad mot en vanlig skola (till utbildningen). att det är mindre klasser är inte det nått bra? Att det inte är lika stökigt i klassrummen? Att läraren kan ge mer tid åt sina elever? Så till er som sitter & tycker eller hört saker som att det skulle vara en dålig skola... Gå dit skaffa er en egen uppfattning, se hur den känns för er.. Aja hoppas ni orkade med all läsning.
Har ni några frågor så svarar jag gärna.
Godnatt!