• SessanSessan

Kan man ha den här ringen som förlovningsring?

Jag och min kille ska förlova oss och jag har totalt fastnat för en ring som är alldeles för dyr... (Vi ska ha barn vid årsskiftet och har verkligen inte råd med extra utgifter.)

Nu tittade jag runt lite på internet och såg den här. www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=0350769&articleNoList=0350769&
    Det är ju bara en "vanlig" ring, varken vigselring eller en traditionell förlovningsring men skulle man kunna ha den som förlovningsring ändå?

Vill verkligen inte ha en helt slät ring, har aldrig velat det.

Tacksam för ärliga svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-18 19:56
    Tack alla ni sötisar som har svarat!

Titta gärna på den här också. indonordic2.addcms2.se/eShop/Guld/ringar/Designringar/article94.aspx
    Vilken tycker ni är vackrast? (Av den övre och den här?)

• Svar på tråden Kan man ha den här ringen som förlovningsring?
  • luzorsus

ja det är klart. Tycke man ska köpa sig de ringar man vill ha.....inte begränsa sig till det som finns under skylten"förlovningsringar".Gillar du den, köp den!

• zummar

klart du kan !

Den där vill jagockså ha!! Måste bearbeta min pojkvän känner jag=)

• Sexymala

VArför inte? Det är ju bara du/ni som bestämmer hur era ringar skall vara. Jag tyckte den va jättefin!

• Rabarbermums

Självklart kan du det. Fin ring!
    Själv har jag en förlovningsring med sten i från Hand.

Grattis till förlovningen!
    Kram

• Catbride

Absolut - men tänk på att du sen ska hitta en vigselring som passar ihop med den sen. (om ni tänkt gifta er vill säga). Å då kan det ju vara snyggt med en lite "slätare" vigselring till.
    Den var jättesnygg hur som helst.

Åsså kan man alltid ångra sig å byta innan bröllopet om man vill. Förlovningsringen är ju bara ett "tecken" på att man hör ihop. Gifter man sig så är ju ringen så att säga "välsignad" av prästen (om man gifter sig kyrkligt), så den är liksom svårare att byta ut - tycker jag...

Lycka till å grattis till förlovning å bäbis!

• Esprie

Känns detta som det är din ring ? den du vill ha ? osv... så självklart !

• FiaL

Köp den ringen du känner att du själv kommer att trivas med! Det är ju en ring som kommer att sitta på hela tiden! Inte måste det vara en klassisk förlovningsring heller! Jag har en silverring som vi köpte i Polen och det är ingen "förlovningsring" men det är det ju för mig.

Svar på tråden Kan man ha den här ringen som förlovningsring?