Vi gifte oss den 3/8 2002. Vi gjorde det borgerligt, men jag hade vit klänning och mannen hade frockcoat iallafall
. Vi gifte oss utomhus, vid en gammal "förr-i-tiden"-gård som finns på ett grönområde i vår stad. Vigselförrättaren stod på trappen till boningshuset och vi stod framför. Gästerna satt på "stockbänkar" snett på sidorna bakom oss.
Förutom det som förättaren alltid säger i en borgerlig ceremoni läste hon även två dikter för oss, "Den vardagliga kärleken" av Maria Wine och så ett stycke ur "Profeten". Min pappas fru, som är en rackare på att sjunga, sjöng "Kärleken kommer, kärleken går" av Nils Ferlin. Totalt tog väl hela ceremonin ungefär 20 minuter. Den blev inte alls stel och högtravande, utan personlig och riktigt varm. (Sånt beror nog mycket på vigselförrättaren.)
Efteråt hade vi bröllopsfest på ett värdshus som ligger i anslutning till de andra husen. Perfekt! Bröllopsvals blev det också, "Av längtan till dig".
Vi är toknöjda med vårt bröllop. Det hade inte alls blivit lika bra om vi inte hade gjort det borgerligt tror jag, i och med att det nu blev mycket mer personligt. Det är en fantastisk dag att ha och tänka tillbaka på. Lycka till!