Inlägg från: Anbe |Visa alla inlägg
  • Anbe

Skidsemester

Jag har också fastnat helt för skidåkning. Ska iväg till Sälen på lördag och sedan har vi en resa inbokad vecka 14.
    LÄNGTAR!!!

• Anbe

Hemma från en underbar vecka i Sälen.Bodde i Timmerbyn i en kanonfin stuga.Hade 4 sovrum, 3 toaletter,2 duchar samt bastu och öppenspis.Jag ville inte åka hem, speciellt inte som det var så soligt och fint när vi skulle åka.Jag ville ut i backarna igen.Ett litet minus för Salen 360 tv och hemsidorna som inte uppdaterade att stolsliftarna var stängda ena dagen men annars var allt kanon.
    Lilleman gick skidskola (Fräsarna) och hade jättekul.Jag åkte den svarta backen för första gången och kände mig riktigt stolt!
    Nu längtar jag bara till v. 14 när vi ska dit igen!

• Anbe

Det var en härlig känsla att klara av den.Jag åkte Adam men Eva var nog den roligaste backen.Tyvärr var den lite isig i mitten men jag klarade av det utan att trilla så jag var ganska stolt över det med.
    Sista dagen vi åkte gjorde jag en praktvurpa i en röd backe men jag slog mig inte alls, däremot såg staven ganska rolig ut.
    Jag tappade kontrollen totalt när lillkillen kom bakom mig och ropade se upp mamma...du har en fräsare i familjen!!!
    Jag började asgarva och skrattade så jag tappade kontrollen och for omkull!Där låg jag sen och skrattade åt mig själv.Måste ha sett ganska roligt ut.
    Har förresten redan bett om ledigt nästa år v2 för skidåkning...bäst att vara ute i god tid!
    Har ni bott i gula byn innan?

• Anbe

Åååå....längtar dit igen...just nu känns v. 14 väldigt långt bort.
    E d nån som åkt i Säfsen nån gång?
    Vi hälsar på svärföräldrarna 5 mil därifrån ibland och har funderat på att bara sticka dit och åka över dagen men hitills har d inte blivit av.

• Anbe

Funderar på att boka in nästa vinter redan nu.Eftersom vi brukar försöka åka 2 ggr brukar vi ta en tidig vecka och en lite senare.
    Vi har åkt i Åre(1 ggr) och sedan har vi varit ett antal ggr i Lindvallen,Sälen(där vi trivs väldigt bra) men nu funderar vi på typ Hundfjället eller Tandådalen.
    E d nån som har erfarenheter från dom olika anläggningarna, var tycker ni d e bäst?

• Anbe

Venna: Tack för svaret.Det verkar vara Hundfjället som gäller då.

• Anbe

Diskuterade åter nästa årsSkrattande skidsemester o e nu ganska inne på Åre igen faktiskt trots att d e långt att köra.
    Nån som har bra boendetips eller backar att rekommendera? Vi var i björnen sist tror jag att d hette...

• Anbe

Nu vräker snön ner härSkrattande Mysigt!!!! Tyvärr e man ju inte i fjällen nu o bara kan dra på sig pjäxorna o ut i backen....nänä....istället ska man jobbaSkrikandes

• Anbe

Ja jag hoppas också att d e snö då.
    Just nu har dom iaf 108 cm o allt e öppet{#lang_emotions_laughing}

Jag vinkar till er  när vi åker förbi Kläppen{#lang_emotions_wink}

• Anbe

Vi har också lagt Åre planerna på is och d lutar åt Linvallen nästa år.

Svar på tråden Skidsemester