• Emelianfian

Vågar jag ta Dulcolax/Microlax...

...är rädd att det ska sätta igång förlossningen eller något då jag hört att om tarmen stimuleras kraftigt i slutet av graviditetet så kan värkarna leda till en förlossning?

Är i vecka 37... gjorde en undersökning förra veckan och läkaren trodde att bebisen kanske kommer innan jul så jag var så extremt mjuk och bebisen är fixerad.. så vågar jag ta detta nu... känner mig konstant SKITNÖDIG (ursäkta ordvalet) men vet inte om jag är det eller om det är bebis som trycker på.. det är kanske båda delarna..

Vad hade ni gjort?! ska jag våga?....

♥ Nellie o712o7 ♥ Lillebror i magen - BF o9o112 ♥
  • Svar på tråden Vågar jag ta Dulcolax/Microlax...
  • Emelianfian

*puffar*

♥ Nellie o712o7 ♥ Casper i magen - BF o9o112 ♥
  • Lilla Mimsan

Av vilke orsak vill du ta detta?
    Har jag tog ett microlax, de är ganska milda. Köp annars plommonpuré på burk (barn), sätter igång magen också

• Emelianfian

Ja asså förstoppning... antar att det är det jag har eftersom jag känner mig toanödig... så tänkte om man kunde testa...

• Lilla Mimsan
    Emelianfian skrev 2008-12-18 16:58:09 följande:
    Ja asså förstoppning... antar att det är det jag har eftersom jag känner mig toanödig... så tänkte om man kunde testa...
    Blir så i slutet... microlaxen är som sagt väldigt mild så den vågar du nog ta en. Men prova annars med puréen. Katrinplommonpuré kanske det heter
  • Emelianfian

Jo skickade mannen till att köpa det nu så får vi se vad som händer... tänkte bara eftersom jag var så mjuk att så att läkarn trodde att lillen kanske kommer tidigare så att jag inte osakar att han kommer tidigare lixom..  iom att microlax/dulcolax är direktverknade precis som ricinolja att det sätter fart på magen och tarmarna.

• hoppasålängtar

Är du förstoppad på riktigt tycker jag absolut att du ska ta microlax. Vet en kvinna där förlossningen satte igång pga av en förstoppning, så jag tror nog att det är farligare än microlax. Men är du osäker ring sjukvårdsrådgivningen eller prata med din BM!

• Emelianfian

Jo det stämmer nog...

Dulcolaxen fanns i tablettform så skickade mannen till att köpa både det och Microlax... kanske är riskabelt att ta i tablettform då?

• Lilla Mimsan
    Emelianfian skrev 2008-12-18 17:11:16 följande:
    Jo det stämmer nog...Dulcolaxen fanns i tablettform så skickade mannen till att köpa både det och Microlax... kanske är riskabelt att ta i tablettform då?
    Jag skulle ta microlaxen. Inte det andra.
  • Emelianfian

Jo får nog köra på den så att jag inte riskerar att det blir sån effekt som ricinolja.. eller liknande iaf..

• riotflickan

Dulcolax gjorde extremt ont när jag tog det... var iofs tokförstoppad. Har förstått att Microlax är snälllare mpt tarmen, så jag skulle välja det... och sen när det "löst sej" lite kan du ju käka lite katrinplommonpuré och sånt, men är man jätteförstoppad kan man få mer ont av det...

• jason

Jag har använt dulcolax vid flera tillfällen och tycker att den är mycket "snäll" mot magen. Den ska inte vara något problem att ta medan man är gravid heller, jag frågade på apoteket när jag köpte den.
    Lactulos fungerar väldigt bra i förebyggande syfte för att inte bli förstoppad.

• Lilla jag2

Ta en Microlax du!
    Mild och helt ofarlig.
    Jag använde den ofta i graviditeten i början och på slutet.
    Den gör så man får skita ut det som blivigt en plugg.

Svar på tråden Vågar jag ta Dulcolax/Microlax...