• optimisten

Hur ofta ska man toppa sig för att få ett välskött och snyggt hår?

Jag är en som har torrt och tunt hår som lätt blir slitet fast att jag inte använder stylingprodukter. Försöker att spara ut till jämnlångt och har nu längd till axlarna ungefär. Det känns som att det spelar ingen roll om jag går till frissan efter några veckor eller månader för alla tycker att jag alltid måste klippa av mig minst 3cm så det blir ju aldrig långt.Jag stylar inte heller håret utan låter det oftast lufttorka.
    Hur ofta bör man klippa topparna när man har långt hår och för att det ska bli längre?

• Svar på tråden Hur ofta ska man toppa sig för att få ett välskött och snyggt hår?
  • Trill

Håller med Emmi.

Själv går jag aldrig till frissan längre. De klipper ALLTID bort den växt man lyckats få.

Min dotter klipper mig (och jag henne) ungefär var 3 - 4 månad. Och då ca 2 cm bara.

Vi har nu båda jämnlångt friskt hår och fina toppar.
    Hennes ungefär till midjan och mitt ungefär mitt på ryggen.

Jag vet att många här kommer protestera, men mitt hår blev inte långt, jämnt och fint förräns jag/vi började klippa det hemma. :-/

• optimisten

Hm det värsta är att jag har ingen hemma som kan klippa mig. Mitt hår är dessutom uppklippt för att det skulle se tjockare ut enligt friören. Men det ser fult ut när man har uppklippt och det växer ut, ser jätteslitet ut och ännu tunnare. Därför måste jag gå till frissan för att få det jämnlångt och det är en bit kvar .
    Vad brukar ni köra med för inpackningar? Äter ni vitaminer? Hur ofta tvättar ni håret?

• Lady Dahmer

sluta med shampoo. det sliter ut håret otroligt mycket.
    sluta borsta håret
    använd aldrig fön
    kamma aldrig blött hår

uppklipt sliter mer - hitta en frisör som vet vad TOPPA betyder.

Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • ThisIsMe

Lady Dahmer skrev 2008-12-19 08:25:42 följande:

sluta med shampoo. det sliter ut håret otroligt mycket. sluta borsta håretanvänd aldrig fönkamma aldrig blött håruppklipt sliter mer - hitta en frisör som vet vad TOPPA betyder.
    Precis de tipsen fick jag för nåt år sedan och tog dem till mig. Det har verkligen gjort skillnad. Särskilt sen jag slutade använda schampo.
  • Tikka

Provat silica tabletter? Finns nog på både apoteket och hälsohyllan på en välsorterad mataffär eller hälsokost affär. ca 50-60 kr för 100 tabletter. Gjorde mitt hår glansigt och naglarna växte bra med. Mitt hår växer fort så det märkte jag ingen skillnad på men min faster sa att hennes hår växte snabbare när hon åt dem...

• Tina83

vissa verkar ha en tendens till torrt hår, fast dom sköter det hyfsat.

själv använder jag bara schampo, inget balsam. ibland leave -in balsam.

lufttorkar alltid håret. använder sällan inpackning. borstar inte håret mycket heller

och jag har jättebra kvalitet på hår

• monsken87

men vad använder ni ist för schampo?

Svar på tråden Hur ofta ska man toppa sig för att få ett välskött och snyggt hår?