Avlastningsfamilj?
Kan man som ensamstående mamma få avlastningsfamilj till en treåring?
Är det något som kan ses som negativt om man ber om en avlastningsfamilj?
Ibland känns det som att jag håller på att gå på knäna av att aldrig någonsin (i princip) få vara barnfri. Jag har tidigare lidit av kraftig deprission men är numera helt medicinfri, dock så känner jag att ibland blir det lite jobbigt för mig. Jag skulle behöva bara nån dag/helg emellanåt för att hämta energi.
Hur ofta brukar man lämna bort barnet om man nu har avlasningsfamilj? För mig skulle det räcka med en helg i månaden, men det kanske blir för sällan för barnet då det inte lär känna nya familjen?
Pappan till barnet har honom väldigt sällan, en natt då och då kanske, och då hämtar han barnet sent på kvällen och lämnar tillbaka barnet tidigt på förmiddagen vilket i stort bara gör att jag sover själv och det gör varken från eller till för under den tiden så sover ju mitt barn ändå och kan egentligen lika gärna vara hemma.
Pappan tycker han är jätte generös mot mig som har barnet. Nu ska han ha honom på söndag i några timmar, då jag ska jobba. Han är dock ledig på lördagen och slutar i bra tid på fredagen, varpå jag tycker att han kanske kunde ha barnet hela helgen. Men pappan tycker att han måste få vara ledig lite oxå, herregud han är ju ledig jämt, så fort han går av jobbet så är han ledig, jag får aldrig vara ledig!!!
Hoppas nån kan svara.