• bustösen

shrek 2, några frågetecken!

För det första! Han som spelar fanfar och fortsätter spela när de andra slutat, de kallar honom Reggie, är det ngn kändis de försöker härma?? jag fattar inte

Och det andra, när Fiona får träffa den goda fen så visar hon en "snygg" kusk som heter Kyle! likadant där vem sjutton ska det föreställa??

jag känner mig allmänt trög

• Svar på tråden shrek 2, några frågetecken!
  • bustösen

är det ingen som kan svara på mina frågor??

• Alvi

Vänta till ikväll så kanske fler ser din fråga... Nu har det ju bara gått... inte ens en halvtimme...

• Dino78

Nu måste jag ju kolla på filmen, är det i början? Har den på DVD så jag kan kolla direkt i datorn och se om jag kan luska lite!

• bustösen

ja fanfar fjantarna är ju ganska tidigt i filmen
    kyle kommer lite senare fast ändå före mitten av filmen

• Dino78

Typiskt att man inte kan snabbspola förbi irriterande trailers på dvdn i datorn! Men jag är snart inne i filmen, hoppas jag!

• Dino78

Fanfaren, är det när dom kommer fram till kungen ochdrottningen?

• bustösen

nä innan de börjar åka dit

• silvia

Eller är det nån känd låtsnutt??

Kyle kanske bara är en parodi på alla "Kyle"typ av killar??

Har du kollat med director/producers commantary på? Då kanske de nämner nåt om det?

• Aquilon

Det finns en underbar resurs på nätet: www.imdb.com där står "trivia" om nästan varenda film...

• bustösen

aquilon tack för tipset! det stod mkt roligt om filmen där, men inget om fanfarfjanten eller kyle! är det ngn annan som vet?

• frulan

Fanfarscenen är ju skitkul! Vi asgarvar varje gång
    Har bara uppfattat det som att han lever sig in i sin roll o vill tuta på lite mer än han ska

• Mausiii

Jag har sett filmen miljarder gånger (det är sonens favvofilm) och funderat på samma sak faktiskt. Jag tror snarare att det rör sig om interna skämt, som t ex bilden på "Sir Justin" som hänger ovanför Fionas säng i flickrummet (= Cameron Diaz nuvarande pojkvän)

En annan sak som jag funderat över är "The muffin man on Drury Lane" som pepparkaksgubben och lord Farquaat pratade om i första filmen... Det låter ju som om Drury lane ligger i samma stad som de befinner sig i och så bor han i "Far Far Away" i tvåan?! (Och hur 17 får man till en så stor ugn så man kan baka en så stor pepparkaka i ett stycke?!)

Men det är ju sagans värld...

• silvia

Mausiii,
    filmmakarna hävdar envist att de inte visste att Camereon hade börjat dejta Justin när de hade satt postern över sängen!

Svar på tråden shrek 2, några frågetecken!