• Anonym (Kluven)

Tappar saker

Hej på er därute!

Jag har senaste halvåret upplevt att jag tappat saker precis som att handen plötsligt inte vill och släpper, helt oförberett.

Exempel på detta är tex när vi äter, då har det hänt att när jag ska föra gaffeln till munnen så släpper handen taget om gaffeln och den far ner rakt i talriken.

Eller när jag ska ta ngt litet i handen en knapp eller nått så släpper handen det bara så det far rakt ner.

Förra veckan var jag och min sambo på resturang med våra familjer, och jag skulle räcka honom ett glas fyllt med cola, plötsligt släpper handen och hela glaset fyllt med cola far rakt ner i hans knä och jag ser detta i slow motion men hinner knappt reagera.

Stackarn fick gå hem med helt ned dränkta byxor, och jag skämdes något oerhört.

Någon som känner igen detta?
    Det var inte förränns den sista incidenten som jag började tänka på detta på allvar, jag vet att det stört mig flera gånger senaste halvåret men då har bara jag drabbats.. men nu känns det skrämmande. Jag har lixom ingen kontroll över mina händer ibland känns det som.

Jag vill tillägga att jag dessutom är höggravid, kan det påverka på något sätt? Om ngn erfarat det dvs?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tappar saker
  • Anonym (anhörig)

Parkinson? Någon nervsjukdom?

• MikPel

Sådant tycker jag du ska tala med en läkare om

• MammaFia

Gör det ont oxå?
    Om du håller om tummen med övriga fingrar å sen vinklar handleden neråt. Gör det ont då?

• Anonym (12)

Har du fått ett fästingbett? Borelia?

• Anonym

Ja vet inte mkt om saken så vet inte ens om jag borde yttra mej, men en kompis fick karpaltunnelsyndrom när hon var gravid och fick gå med skena på handen/armen. Har förstått att nerverna hamnar i kläm pga vätskeansamlingen i kroppen. Kan det vara något sådant? Fast har de bara hänt några ggr låter de ju långsökt visserligen...

• Anonym (Kluven)

Anonym (anhörig) skrev 2008-12-18 22:46:43 följande:

Parkinson? Någon nervsjukdom?
    Min farfar hade parkinson... =/
  • Anonym (Kluven)

Anonym (12) skrev 2008-12-18 22:56:34 följande:

Har du fått ett fästingbett? Borelia?
    Nope inga fästingbett på ett tag nu, kanske 3 år, men det kan man väl gå runt med utan att man vet om det om jag förstått det rätt? Visste inte att det kan ge sådanna symptom iaf...
  • Anonym (Kluven)

Anonym skrev 2008-12-18 23:09:41 följande:

Ja vet inte mkt om saken så vet inte ens om jag borde yttra mej, men en kompis fick karpaltunnelsyndrom när hon var gravid och fick gå med skena på handen/armen. Har förstått att nerverna hamnar i kläm pga vätskeansamlingen i kroppen. Kan det vara något sådant? Fast har de bara hänt några ggr låter de ju långsökt visserligen...
    Det låter ju faktiskt inte helt fel med tanke på att jag fått detta under senaste halvåret och jag är nu i 7:de månaden. Visserligen långsökt, men man vet ju aldrig..
Svar på tråden Tappar saker