• Anonym (Kluven)

Tappar saker

Hej på er därute!

Jag har senaste halvåret upplevt att jag tappat saker precis som att handen plötsligt inte vill och släpper, helt oförberett.

Exempel på detta är tex när vi äter, då har det hänt att när jag ska föra gaffeln till munnen så släpper handen taget om gaffeln och den far ner rakt i talriken.

Eller när jag ska ta ngt litet i handen en knapp eller nått så släpper handen det bara så det far rakt ner.

Förra veckan var jag och min sambo på resturang med våra familjer, och jag skulle räcka honom ett glas fyllt med cola, plötsligt släpper handen och hela glaset fyllt med cola far rakt ner i hans knä och jag ser detta i slow motion men hinner knappt reagera.

Stackarn fick gå hem med helt ned dränkta byxor, och jag skämdes något oerhört.

Någon som känner igen detta?
    Det var inte förränns den sista incidenten som jag började tänka på detta på allvar, jag vet att det stört mig flera gånger senaste halvåret men då har bara jag drabbats.. men nu känns det skrämmande. Jag har lixom ingen kontroll över mina händer ibland känns det som.

Jag vill tillägga att jag dessutom är höggravid, kan det påverka på något sätt? Om ngn erfarat det dvs?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tappar saker
  • Anonym (Kluven)

MammaFia skrev 2008-12-18 22:56:29 följande:

Gör det ont oxå?Om du håller om tummen med övriga fingrar å sen vinklar handleden neråt. Gör det ont då?
    Nej inte alls ont, inga domningar eller så heller, enbart att jag tappar/släpper greppet ibland ofrivilligt...
  • Anonym (Kluven)

sallybuse skrev 2008-12-18 23:04:37 följande:

Du kan ha fått en tennisarm.De har jag haft.Och de gör ont.
    Oki, ska googla det, har aldrig hört om det förr.
  • Anonym (Kluven)

sallybuse skrev 2008-12-18 23:04:37 följande:

Du kan ha fått en tennisarm.De har jag haft.Och de gör ont.
    Juste det, har ju inte ngn värk alls... =S
  • stinalottalarsson

Jag var oerhört släpphänt under min graviditet, men inte riktigt så illa som du beskriver. Jag var mer fumlig, och tappade glas när jag diskade och så. Sedan hade jag lite svårt med motoriken, slog i glasen när jag skulle ställa in dem i skåpet t.ex. Men om jag vore dig skulle jag kolla med barnsmorskan...

• Anonym (Kluven)

stinalottalarsson skrev 2008-12-19 12:36:56 följande:

Jag var oerhört släpphänt under min graviditet, men inte riktigt så illa som du beskriver. Jag var mer fumlig, och tappade glas när jag diskade och så. Sedan hade jag lite svårt med motoriken, slog i glasen när jag skulle ställa in dem i skåpet t.ex. Men om jag vore dig skulle jag kolla med barnsmorskan...
    Känns en anning lättande att höra andra som varit gravida som haft liknande symptom... Om något så hoppas jag helst att det är relaterat till graviditeten och försvinner sedan.
    Ska absolut kolla med barnmorskan, hon är ju givetvis på semester nu fram tills 5:te Januari så det är ju bara att vänta..
  • stinalottalarsson

Har hon ingen kollega som du kan ringa till istället? Det finns ju hjälp att få om det är karpaltunnelsyndrom till exempel...Eller ring förlossningen eller kk, de kan ju också hjälpa dig.

• Anonym (Kluven)

stinalottalarsson skrev 2008-12-19 15:24:19 följande:

Har hon ingen kollega som du kan ringa till istället? Det finns ju hjälp att få om det är karpaltunnelsyndrom till exempel...Eller ring förlossningen eller kk, de kan ju också hjälpa dig.
    Bra tips ska kolla det! Tack!
  • emmsan123

Jag är också oerhört fumlig, men så har jag också blivit förvånad, så som du beskiver, att helt plötsligt tappa greppet så där. Särskilt om jag burit på något litet faktiskt... är också gravid, visserligen bara i 4:e månaden.

• Anonym (Kluven)
    emmsan123 skrev 2008-12-19 22:42:31 följande:
    Jag är också oerhört fumlig, men så har jag också blivit förvånad, så som du beskiver, att helt plötsligt tappa greppet så där. Särskilt om jag burit på något litet faktiskt... är också gravid, visserligen bara i 4:e månaden.
    Jo precis, för mig började ju dett i början av graviditeten, fast då visste jag inte att jag var gravid. Nu har det hållt i sig hela tiden, jag hoppas hoppas hoppas det är gravid-relaterat.. Blir ju aningen orolig.
    Har du ont eller så? Känner av några donningar?
    Jag har inget utav det men tappar fortfarande ofrivilligt greppet om saker och ting ibland...
  • emmsan123

Jag känner av lite lite domningar ibland. Händerna somnar lättare och jag kan få lite ont om jag har jobbat mycket med handen, typ stått och skala potatis länge eller nåt sånt. Men inget påtagligt direkt.

• Anonym (Kluven)
    emmsan123 skrev 2008-12-19 22:50:41 följande:
    Jag känner av lite lite domningar ibland. Händerna somnar lättare och jag kan få lite ont om jag har jobbat mycket med handen, typ stått och skala potatis länge eller nåt sånt. Men inget påtagligt direkt.
    Det låter faktiskt lite som : www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp

kolla det med din BM du med!
  • Anonym (Kluven)

Anonym skrev 2008-12-19 23:15:04 följande:

Jag tänkker direkt på MS
    Blir det så med MS?
Svar på tråden Tappar saker