havandeskapsförgiftning med huvudvärk?
Hur pass var/är din huvudvärk under tiden du hade havandeskapsförgiftning?
Hur pass var/är din huvudvärk under tiden du hade havandeskapsförgiftning?
Hade aldrig havandeskapsförgiftning men väl högt blodtryck som gjorde min huvudvärk (det är blodtrycket som orsakar om du har hf) min var olidlig, tryckande o inga tabletter hjälpte minns jag...
jag hade nog rätt konstant huvudvärk och beynnande havandeskapsförgiftning länge. hade högt blodtryck såg små prickar mest hela tiden. till slut fick jag medicinering mot högt blodtryck. men sen fick jag protein i urinen och högt BT ändå och havandeskapsförgiftning.
man ska ta huvudvärken på allvar tycker jag. jag klagade jämt och hade inte en lätt graviditet. jag åkte in då och då och tittade så allt stod rätt till.
hurdan huvudvärk har du? och hur långt gången är du?
glömde skriv att jag hade grav ödem överallt
Oj huvudvärken hade jag i stort sett sen jag blev gravid tills 1,5 månad efter jag födde. Vissa dagar var det migrän liknande så jag kräktes av den. I mitten av grav så steg blodtrycket till 160/100. Då började jag se pickar och svarta blixtar. Till och från så steg proteinet.
Huvudvärken var svårbeskrivlig tyckte jag. Den var allmänt jobbig. Klarade inte av att vara en bra mamma till de restrerande barnen
o konstant glömde jaag skriva
Hade blixtrande huvudvärk på kvällarna och sista veckan hela dagarna också. Ödemen var värst på kvällarna så tyvärr kunde jag inte visa barnmorskan då svullnaden gått ner varje fm när jag hade kontroller osv.
Men benen var som stolpar på kvällarna med tydliga märken efter strumpor och byxor och fötterna minst en storlek större. Fota och visa barnmorskan vid ett senare tillfälle om du misstänker HF.
Och jag hade ingen huvudvärk alls... Hade iofs en lätt form av hf, undertrycket låg mellan 90 och 100.
min kom efter 4timmar jag fick beskedet att jag hade fått Hf,eller misstanke att jag hade fått det..men det berodde säkert även på en annan sak också.
Extrem huvudvärk.
var i v.31+4 då
Nja jag hade väl haft HF 2-3 veckor utan ont i huvudet.. Sen plötsligt en dag, onsdag så hade en konstig huvud värk som inte ville gå bort.. var då i vecka 36.. En annan BM än det jag hade gått till sa att jag skulle så fort jag fick ont i huvudet eller något annat....
Så skulle jag ringa in till förlossningen.. Men jag tänkte att det skulle gå över.. Men åkte in ändå den onsdagen..
Det var väldigt tur.. Läkaren sa att jag inte skulle få åka hem fören sonen hade kommit ut..
Och dom skulle sätta igång mig veckan efter om inget hände..
Men dock fredag samma vecka så hände det saker som gjorde att dom fick göra sövd urakut kejsarsnitt på mig..
Son nr2 så hade jag ont till och från...
Min hf kom som en blixt från klar himmel. Hade mått super hela graviditeten utan några som helst tecken på hf.
Plötsligt på helgen i v 39 kom huvudvärken, det gjorde fruktansvärt ont! Har aldrig känt nåt liknande förut, inga tabletter hjälpte, det bara blixtrade. Satte det dock aldrig i samband med graviditeten, det var ju mitt första barn o jag var inte så insatt i olika komplikationer.
Då huvudvärken inte gett med sig på tisdagen ringde jag bm som gav mig en tid på torsdag morgon. Ingen av oss trodde att det egentligen var nån fara eftersom jag inte haft några symptom tidigare. När jag kom till bm hade jag mycket äggvita i urinen o skyhögt blodtryck. Blev skickad till förlossningen på vårt sjukhus men blev vidareskickad i ambulans till ett större sjukhus med bättre resurser om det skulle bli komplikationer...
Blev igångsatt på en gång.
Allt gick bra tillslut men det kunde slutat illa.
Ta alla tecken på hf på allvar o vänta inte i onödan på att söka vård! Det kan sluta illa...