Min Pappa vill inte ha kontakt med mig. Råd?
Jag skriver för att jag vill ha ert råd i en mycket jobbig fråga i mitt liv. Det är så att min Mamma dog för tio år sedan, hon tog sitt liv. Kort därefter träffade min pappa en ny kvinna.
Den här historien är mycket lång eftersom detta har pågått under tio år, men jag försöker berätta i korta drag.
Till en början hade vi alla en fungerande relation Trots att min Pappa lättade sitt hjärta för mig många gånger och berättade om att hon psykiskt misshandlade honom. Jag slutade tycka om henne därför att hon behandlade honom så illa.
Efter en tid, främst efter att jag blev gravid började hon tala illa om mig. När min son föddes räddade hon honom inte fast hon såg att han höll på att göra sig illa. Då fick jag nog och sade att jag inte ville träffa henne mer, att jag ville träffa min Pappa utan att hon var med. Det gick bra en tid till min Pappa slutade höra av sig. Jag ringde och frågade om vi fick komma (han bor 35 mil bort), men ha sa att han inte var hemma osv.
Nu är det ett och ett halvt år sedan jag träffade honom. Jag känner mig föräldralös och har inga morföräldrar till mina barn. Det gör mig så ledsen. Han ringde inte ens när vi hade det jobbigt i vintras och opererade min son tre gånger på tre månader..
Så nu undar jag vad ni tycker att jag skall göra. Skall jag kämpa för en relation med min Pappa (främst för småpojkarnas skull) eller ge upp?
Jag är jättetacksam för råd!