• cid

länsförsäkringar bank?

Vad tycker ni om att ha länsförsäkringar som bank?
    Fördelar?
    Nackdelar?

• Svar på tråden länsförsäkringar bank?
  • Dannee

Finns inga nackdelar. I och med att du kan samla allt på ett ställe så får du bra service och riktigt bra rabatter på försäkringar. Vi har sammlat allt hos dem. Jag ringer runt varje år till flera stora försäkringasbolag och kollar pris. Vi sparar ca 10 000:- om året. Vi har hos dem två bilar, en fyrhjuling, skogsgård, två personförsäkringar, två pensionssparanden och bolån. Har bara gott att säga om dem.

Kan varmt rekomendera dem.
    Har du några frågor?

MVH: En nöjd kund

• luftbulle

Fördel: Man får mycket rabatter om man samlar allt där.

Nackdel: Finns inget kontor i närheten där jag bor. Men man kan göra insättningar och uttag via forex.

• salsajenny

vi har precis bytt till dem, och är än så länge nöjda, om man bortser från strulet det ALLTID blir med autogiron osv när man byter bank.

Största nackdelen är dock att man inte kan sätta in pengar lika lätt, vi har 5 mil till närmsta LF Bank eller Forex-kontor, och visst, man kan sätta in på annan bank, men det kostar 35 kr, som man får tillbaka av FL Bank om man skickar in kvittot på det, men det blir bara bökigt och onödigt, så man skiter heller i att sätta in några pengar. De jobbar på en bättre lösning. Innan kunde man sätta in pengar på svensk kassaservice, men nu ska ju dom försvinna/har försvunnit.

Om man ska få riktigt bra rabatter genom att samla allt på LF så betyder det oxå ALLT. Alla försäkringar och banklån och pensionssparande....ska man pensionsspara måste man spara minst 400 kr i månaden. Vi sparade bara 100 kr på vår förra bank, vilket blev betydligt mer nu, så vi möblerade om lite och löste det ändå, utan att gå allt för mycket "back" varje månad pga det.

• mmonika77

Fördelar: Inga avgifter. Behöver ingen dosa förr att logga in.

Nackdelar: Inga pengar, alltså de har ingen pengahantering.

• Dixabilly

Jätte bra bank, bra lån och de är så snälla!
    Nackdelar är som en annan skrev, krångel när man ska sätta in pengar. Sen hatar jag verkligen att det är så segt att uppdatera kontot när man handlar på kort, så man hamnar jätte lätt på minus utan att man riktigt ville för de kan ta tre dagar för dom att uppdatera vissa köp, men o andra sidan är de jätte snabba att dra ytterligare 100 kr i avgift för att man hamnat minut. Suck. Men det lever jag med, för är mest nöjd över denna bank :)

Ingen är felfri :)

♥ (¯`°?.¸ ♥ Bebis kommer när som helst ♥¸.?°´¯) ♥
  • cid

Tack för alla era kommentarer!
    Låter som det överlag är bra, förutom det där med att de inte handhar några kontanter.

Salsajenny: Varför måste man spara minst 400?

• salsajenny
    cid skrev 2008-12-19 20:45:03 följande:
    Tack för alla era kommentarer!Låter som det överlag är bra, förutom det där med att de inte handhar några kontanter.Salsajenny: Varför måste man spara minst 400?
    fråga mig inte....vi satt på möte i 2 timmar, jag är inte ekonomitypen, och hade svårt att lyssna och ta till mig allt vi snackade om....
  • Smurfan JM
    Dixabilly skrev 2008-12-19 20:25:51 följande:
    Jätte bra bank, bra lån och de är så snälla!Nackdelar är som en annan skrev, krångel när man ska sätta in pengar. Sen hatar jag verkligen att det är så segt att uppdatera kontot när man handlar på kort, så man hamnar jätte lätt på minus utan att man riktigt ville för de kan ta tre dagar för dom att uppdatera vissa köp, men o andra sidan är de jätte snabba att dra ytterligare 100 kr i avgift för att man hamnat minut. Suck. Men det lever jag med, för är mest nöjd över denna bank :)Ingen är felfri :)
    Jag har aldrig varit med om att de dragit något "extra" för att man hamnat minus... Och iom att en del köp blir "oregistrerade" medans de uppdaterar med info hamnar vi nog minus på kortkontot någon gång i månaden iaf, men aldrig någon längre stund såklart.
  • Dixabilly

Smurfan JM, för mig drar de 100 kr inom ett dygn och är inte heller så att jag ligger minus länge, men det är så irriterande då man inte kan sätta in pengar på banken och för man över från ett annat konto kan det ta nån dag och då hinner de dra 100 kr.

• Smurfan JM

Elisabeth; Oj, jag vet inte hur länge vi varit minus som mest, men något dygn trodde jag nog det gått någon gång... Iofs har vi våra andra konton i LF också, så överföringen tar ju ingen tid, så vi kanske har hunnit in på banken innan dygnet har gått då.

• Dixabilly

Ah precis så kan det nog vara :)
    Men annars är jag ialf jätte nöjd med min bank :)

• Lilla plopp kanin
    Svar på #6
    Varför spara 400 kr- frågan.

Om du ska bli helkund på LF så krävs det att du pensionssparar och med deras försäkrad pension ( som är bra för alla under 40 år) så är minsta insättningen per månad 400 kr.

I dagens läge är det nästan alltid mest fördelaktigt om man är helkund/förmånskund hos en och samma bank/försäkringsbolag.

Jag har haft LF i mer 4 år och är hel nöjd.  Jag ser ingen nackdel i att LF inte har någon kontant hantering, det blir fler och fler banker som anammar detta. Det är en stor trygghet för personalen att inte hantera kontanter.
  • Nocia

Vi har haft LF både som bank och försäkringsbolag i 2,5 år och är jättenöjda. Framför allt med den snabba, personliga servicen. Att de inte har kontanter är sällan något problem då vi inte heller har det.

• Liten M

Vi bytte till Länsförsäkringar nu när vi köpte hus. 1000 kr direkt i present in till lönekontot fick vi samt att de bjöd på räntan första månaden på bostadslånet, dock "bara" 75% av hela lånesumman. Fick inflyttningspresent oxå: brandsläckare, brandvarnare och reflexvästar till hela familjen. Mycket trevlig bankman vars motto är: Ingenting är omöjligt, allt går att fixa/lösa. Lätt att få tag i och mycket trevlig.

• nassepånken

Det mesta är bra, men det det belopp du ser på internetbanken är inte riktigt pålitligt. Inte bara för att vissa kortbetalningar inte syns förrän efter en vecka, ibland "försvinner" pengar också, för att några dagar senare komma tillbaka.

en annan irriterande sak är att jag blir "utloggad av säkerhetsskäl" VÄLDIGT ofta.

• Nocia

nassepånken: Det kan vara så att du är för snabb, sidan MÅSTE laddas klart innan du kan gå vidare annars loggas du ut.

Nu i juletid har pengar dragits senare men deet gjorde det när jag hade Handelsbanken och Nordea också. Tror inte det är enbart LF som har det problemet. Men att pengar "försvinner", hmm.. har aldrig hänt. Har du påtalat det för din bankman, låter inte riktigt rätt.

Svar på tråden länsförsäkringar bank?