Inlägg från: salsajenny |Visa alla inlägg
  • salsajenny

länsförsäkringar bank?

vi har precis bytt till dem, och är än så länge nöjda, om man bortser från strulet det ALLTID blir med autogiron osv när man byter bank.

Största nackdelen är dock att man inte kan sätta in pengar lika lätt, vi har 5 mil till närmsta LF Bank eller Forex-kontor, och visst, man kan sätta in på annan bank, men det kostar 35 kr, som man får tillbaka av FL Bank om man skickar in kvittot på det, men det blir bara bökigt och onödigt, så man skiter heller i att sätta in några pengar. De jobbar på en bättre lösning. Innan kunde man sätta in pengar på svensk kassaservice, men nu ska ju dom försvinna/har försvunnit.

Om man ska få riktigt bra rabatter genom att samla allt på LF så betyder det oxå ALLT. Alla försäkringar och banklån och pensionssparande....ska man pensionsspara måste man spara minst 400 kr i månaden. Vi sparade bara 100 kr på vår förra bank, vilket blev betydligt mer nu, så vi möblerade om lite och löste det ändå, utan att gå allt för mycket "back" varje månad pga det.

• salsajenny
    cid skrev 2008-12-19 20:45:03 följande:
    Tack för alla era kommentarer!Låter som det överlag är bra, förutom det där med att de inte handhar några kontanter.Salsajenny: Varför måste man spara minst 400?
    fråga mig inte....vi satt på möte i 2 timmar, jag är inte ekonomitypen, och hade svårt att lyssna och ta till mig allt vi snackade om....
Svar på tråden länsförsäkringar bank?