• isisisis

Brukar du äta "julknäckebröd"?

Vi har alltid ätit det.
    Med skinka på och senap.

Har upptäckt att det är svårt att få tag på i Skåne.

Är det bara i Stockholmstrakten man brukar äta det???

Har ju flyttat.Får beställa det på ICA maxi ,men har glömt iår

Det är sånt veteknäcke med speciell kryddning.

Äter ni det hos er?Var bor ni?

• Svar på tråden Brukar du äta "julknäckebröd"?
  • Trailer T

Äter alltid det..Bor i stockholmstrakten.

• Censur

jaaaa! Det är så gott!
    Jag bor i gävleborg

• Blå Flygare

Äter alltid det. Kommer från mellansverige. Bor nu i Göteborgstrakten och här är det lite småsvårt att få tag på.

• Alvi

Näe, gillar inte knäckebröd. Vörtlimpa rules!!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • isisisis

Jag måste hitta det alltså......inget gott med julskinka utan julknäcke ju...

• AasaC

Åh, det är så himla gott ... med julskinka och senap på. Glad Vi har alltid köpt det till jul (är uppvuxen i Stockholmsområdet) och upptäckte att det var lite svårare att få tag på när vi flyttade till Åland. Men det finns en affär här, som brukar kunna ha det ... och idag hittade vi det där, så vi köpte tre paket.

• Blå Flygare

isisisis skrev 2008-12-19 20:00:22 följande:

Jag måste hitta det alltså......inget gott med julskinka utan julknäcke ju...
    Du skulle ha sagt till för några dagar sen, nu är det för sent för att skicka paket med posten
  • Trailer T

Det borde finnas i skåne också..Min moster brukar alltid ha det på Julbordet

• isisisis

AasaC skrev 2008-12-19 20:01:17 följande:

Åh, det är så himla gott ... med julskinka och senap på. Vi har alltid köpt det till jul (är uppvuxen i Stockholmsområdet) och upptäckte att det var lite svårare att få tag på när vi flyttade till Åland. Men det finns en affär här, som brukar kunna ha det ... och idag hittade vi det där, så vi köpte tre paket.
    Ahhh! Kan du skicka lite! ?

Vad jobbigt det är när man flyttar.Måste vara samma sak för invandrare som längtar efter nåt speciellt
  • isisisis

Trailer T skrev 2008-12-19 20:02:41 följande:

Det borde finnas i skåne också..Min moster brukar alltid ha det på Julbordet
    Ja,det FINNS ,men det är banne mig inte lätt att hitta,
    Har man inte sagt till om det så kan man åka runt hur länge som helst och leta.

Jag vet

Har bott här nere i 13 år nu.(och glömt att säga till i år)
Svar på tråden Brukar du äta "julknäckebröd"?