• isisisis

Brukar du äta "julknäckebröd"?

Vi har alltid ätit det.
    Med skinka på och senap.

Har upptäckt att det är svårt att få tag på i Skåne.

Är det bara i Stockholmstrakten man brukar äta det???

Har ju flyttat.Får beställa det på ICA maxi ,men har glömt iår

Det är sånt veteknäcke med speciell kryddning.

Äter ni det hos er?Var bor ni?

• Svar på tråden Brukar du äta "julknäckebröd"?
  • AasaC
    isisisis skrev 2008-12-19 20:02:41 följande:
    AasaC skrev 2008-12-19 20:01:17 följande: Ahhh! Kan du skicka lite! ? Vad jobbigt det är när man flyttar.Måste vara samma sak för invandrare som längtar efter nåt speciellt
    Ja, det måste ju vara jobbigt när man bor långt bort och inte kan åka "hem" och köpa så lätt. Vi brukar ju ändå åka till Sverige med jämna mellanrum och handla, men ibland har man inte passligt. Något jag gärna vill ha till julen är skånsk senap och det går inte att få tag på här alls ... och i år har vi inte haft tid att åka till Sverige för att handla, heller. Men vi får väl be svärföräldrana att köpa med när de kommer.
  • SchumiFerrari

menar ni det vita? Om det är det så äter vi det..

• isisisis

AasaC skrev 2008-12-19 20:06:12 följande:

Ja, det måste ju vara jobbigt när man bor långt bort och inte kan åka "hem" och köpa så lätt. Vi brukar ju ändå åka till Sverige med jämna mellanrum och handla, men ibland har man inte passligt. Något jag gärna vill ha till julen är skånsk senap och det går inte att få tag på här alls ... och i år har vi inte haft tid att åka till Sverige för att handla, heller. Men vi får väl be svärföräldrana att köpa med när de kommer.
    Ja!
    Samma här.Jag ringde precis till brorsan och sa han skulle kolla om han kunde köpa med sig.
    De ska köra ner i jul,de bor i sthlm
    Han var på julbord! hehe!
  • Blå Flygare

SchumiFerrari skrev 2008-12-19 20:08:07 följande:

Nä. Dessa är som frukostknäcke fast med kryddor.
  • Jasmina

Nä, för jag upplever det.. hrm.. laxerande. Men jäkligt gott är det!

• SchumiFerrari
    Blå Flygare skrev 2008-12-19 20:09:04 följande:
    Nä. Dessa är som frukostknäcke fast med kryddor.ok..
  • AasaC
    isisisis skrev 2008-12-19 20:08:30 följande:
    AasaC skrev 2008-12-19 20:06:12 följande: Ja! Samma här.Jag ringde precis till brorsan och sa han skulle kolla om han kunde köpa med sig. De ska köra ner i jul,de bor i sthlm Han var på julbord! hehe!
    Vilken tur! Då kanske det löser sig.
  • L W

´åh det är så gott.Södermanland här

• isisisis

SchumiFerrari skrev 2008-12-19 20:08:07 följande:

Jaa,det är vitt.Med frön på och specialkryddat
  • Tainted

har aldrig varken smakat eller sett förut men köpte hem ett paket för ett par veckor sen från Hemköp, tänkte ta fram det till julbordet sen, lite nyfiken på hur det smakar..
    bor vid göteborg

• Krabbolina

wasa har ju ett knäckebröd som heter julknäcke.
    Finns iaf här i Perstorp som ligger i skåne.

• isisisis

Krabbolina skrev 2008-12-19 20:24:30 följande:

wasa har ju ett knäckebröd som heter julknäcke. Finns iaf här i Perstorp som ligger i skåne.
    Det finns ett knäckebröd som de saluför som "julknäcke" men det är i stort sett ett vanligt knäcckebröd i röd förpackning.

Har sett det.

Det ska vara det vita knäcket med #tror det är aniskryddning".
  • Krabbolina

isisisis skrev 2008-12-19 20:26:36 följande:

Krabbolina skrev 2008-12-19 20:24:30 följande:
    Det finns ett knäckebröd som de saluför som "julknäcke" men det är i stort sett ett vanligt knäcckebröd i röd förpackning. Har sett det. Det ska vara det vita knäcket med #tror det är aniskryddning".
    men det är ju kryddat med fänkål, anis och koriander. Ett vitt knäcke med frön på.
  • isisisis

Krabbolina skrev 2008-12-19 20:29:17 följande:

isisisis skrev 2008-12-19 20:26:36 följande:
    men det är ju kryddat med fänkål, anis och koriander. Ett vitt knäcke med frön på.
    Oki! Då är det det rätta! Då får jag be kompisen i Perstorp att handla ett par år mig då!

Har iofs inte julhandlat än.
    Kaaaanske minns de att jag tjatat varje år på Maxi,så de kanssske har tagit in utan att jag bett om det!

Bor i HBG.
  • Krabbolina

isisisis skrev 2008-12-19 20:31:05 följande:

Krabbolina skrev 2008-12-19 20:29:17 följande:
    Oki! Då är det det rätta! Då får jag be kompisen i Perstorp att handla ett par år mig då! Har iofs inte julhandlat än. Kaaaanske minns de att jag tjatat varje år på Maxi,så de kanssske har tagit in utan att jag bett om det! Bor i HBG.
    Det borde ju finnas i Hbg, det är ju typ 100 ggr större än Perstorp!
  • isisisis

Jaa.Men jag har hafyt problem i alla år,jag får leta.Ordentligt.
    Det har hänt några gånger att jag inte fått tag i nåt.
    Jag handlar ändå på både Willys,maxi,icanära ,hemköp mfl...occh även i Arlöv i Malmö.

Svar på tråden Brukar du äta "julknäckebröd"?