• Alvi

Jag är verkligen ingen mamma som passar att vara "hemmamamma". Men nu kommer många lediga dagar, då jag är själv med barnen. Vad i hela friden ska vi hitta på?

Nu på söndag, måndag, tisdag jobbar min man. Sen de två mellandagarna. Jag känner mig inte alls peppad, för jag tycker det är skittråkigt och skitjobbigt att behöva "sysselsätta" mina älskade barn.

En pojke på 1,5 år och en flicka på 4,5 år, men som kanske snarare är som 3 pga utvecklingsförsening.

Vad gör alla andra som är hemma JÄMT?! Vad ska jag göra av våra dagar?!

Once you try menskopp you´ll never go back!
  • Svar på tråden Jag är verkligen ingen mamma som passar att vara "hemmamamma". Men nu kommer många lediga dagar, då jag är själv med barnen. Vad i hela friden ska vi hitta på?
  • lia76

Måla, leka med play dough, läsa sagor, bada, ute och gå, busa,

• yatsy

Jadu.. åk till badhuset en dag.. få med dig nån kompis eller syster som kanske har lite ledig tid? har ni snö? ta en pulka och dra dom i till nån liten backe och ta med varm choklad och fika på? åk till en nån kompis åt nått av dina barn eller öppen förskola kanske? lek kurragömma hemma?.. ja.

jag e precis som du. är ingen bra hemmamamma heller.. ideér finns det gott om men initiativen e det värre med :/

• Fille Fjonkan

Dvd-filmer

Klä granen? Baka lussebullar och/eller pepparkakor?

/ Fille med Kisen -03, Tösen -05 & Pysen -07
  • Alvi
    lia76: Åh, ÄNNU mera "Ebba dansar", "Ebbas hund" och "Ebbas kläder" än vi redan läser! Yay...
    Joo... allt du skriver är ju bra grejer, som vi redan gör på lediga stunder, men att döda hela daaaagar på det... och ja, det är hemskt att jag ser det som att "döda dagar", istället för att njuta av mina barn, men... åh...
  • fruis

Det är alltid lättare att vara ute om vädret tillåter det. Min erfarenhet är att barnen sysselsätter sig bättre själva utomhus. Gå ut en stund efter frukost och var ute i 1½ timme ungefär. När de kommer in är de lite trötta och kanske gärna leker lite själva en stund.

Har du någon kompis med jämngamla barn som du kan besöka? Det gör ju dagen roligare åtminstone för dig och då känns det lättare.

Läsa böcker och spela spel är sådant jag själv föreslår mina barn eftersom det är vad jag tycker är roligt. Själva tycker de också om att rita i korta stunder och leka sina rollekar. Rollekarna är jag själv helst inte med i men då och då ger jag mig hän.

• Alvi

Kan man verkligen vara i badhuset ensam med en 1,5-åring + syster? Känns lite vådsligt...
    Har inte så många polare och de jag har, har sina karlar hemma och vill nog inte leka med oss...
    Gran har vi inte plats för, filmer intresserar inte... Men TACK för förslagen!! Ska sysselsätta oss så gott det bara går...!!

• Lilla jag2

Baka, promenera i skogen, lämna in dem på lekställe åldersgräns från 3 år.
    Lekland? Hälsa på vänner, titta i affärer samt fika på stan.
    Vid snö åka pulka och grilla korv.
    Klippa,klistra.
    Åka och titta på stallet, ridlektioner.

• flowerLowa

gå på ett mysigt fik, gå till lekpark med en fikakorg... hmm.. inte lätt

(¯`°?.¸♥ ~Lill~Karlsson BF 2009~01~09~♥¸.?°´¯)
  • yatsy

ja där sa du oxå nått Lilla jag.. det där med stallet. men kanske det finns nån 4 H gård?
    Men fråga om nån av dina polare vill följa med till badhuset och bada ed er? så kanske dom lämna karlsloken hemma ;)

• memlan83

Hmm... Du kan ju youtuba i stort sett alla barnprogram som finns

Du har inget lekland i närheten, typ Andys?

Gå ut, bara promenera.. Nä, jag måste fundera över vad vi gör hela dagarna.. återkommer

♥ William ♥ 6/5-06 & ♥ Elliot 13/10-07 ♥
Svar på tråden Jag är verkligen ingen mamma som passar att vara "hemmamamma". Men nu kommer många lediga dagar, då jag är själv med barnen. Vad i hela friden ska vi hitta på?