• SisselaM

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

hej på er,
    hoppar in här efter att ha läst både här och skrivit i andra tråden om upprepade missfall och det här med media. När det gäller dr B, eftersom han nyligen gått i pension, borde det inte gå att intressera någon tidning för att också göra ett stort personporträtt av honom med anledning av att han nu slutat, och få någon att vinkla det så? lite nyhetsvärde i sig.
    och sen få så många andra medicin/vetenskapsjournalister som möjligt intresserade av att skriva om situationen i Sverige när det gäller upprepade missfall

• SisselaM

Nu går jag igång lite på opinionsbildandet:
    Här kan man om man vill starta en namninsamling för att sjukvården ska utvecklas när det gäller att bistå och bemöta personer som genomgått flera missfall. Men insamlingen måste i så fall startas av någon som kan formulera det så relevant som möjligt (och jag är nybörjare här och kan inte tillräckligt mkt). Sen skulle den kunna skickas vidare till både sjukhus, politiker på länsnivå och riksnivå.

www.namninsamling.com/site/

• SisselaM

Hej Mamarazzi,
    Har du testat vårdcentralen? Jag fick hjälp där av min vanliga läkare en gång när min gyn hade stängt. Progesteron kan ju inte vara skadligt så jag förstår inte varför de krånglar.
    Hoppas du hittar nån. Man borde ha en underjordisk medicinutdelningsverksamhet i såna här lägen.

• SisselaM

hej på er,
    Vad bra mamarazzi att du fick recept till slut! Heja dig. Inte klokt att du fick kämpa så.
    Jag har varit lite halvförkyld de gånger jag blivit gravid. Och länge funderat på om det är det som hjälper till. Har inte tänkt i termer av immunologiska problem från början, utan bara på det här att det behöver bli en inflammation i kroppen. Sen när jag började undra om jag har endometrios började jag grunna mera på det.
    Och mina missfall ( totalt tre efter konstaterad graviditet) har alla skett i perioden slutet av december-slutet av januari.