• Bling1975

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Det kanske kan vara en sund affärsidé med en missfallsklinik i Sverige. Skulle säkert inte kunna bli landstingsansluten för vi skulle vilja ge för mycket vård och beställa för många prover. Men att det inte ens finns någon privat är konstigt. Kan det bero på att läkarna i Sverige inte har samma möjligheter som i tex England att arbeta deltid för landstinget och deltid privat?

Kajolajo - avskriv inte din gamla gyn helt, hon har nog bättre koll än många för just det är ju något som man testar i England och USA. Vissa kombinationer kan vara ogynnsamma och det verkar ha med immunförsvaret att göra om jag har förstått rätt. Där behandlar man dock.

Kom just att tänka på det, tänk om det är felet för oss, då kanske det löser sig av sig självt om vi behöver spermiedonation. Spännande...

Mama - vad ska man med FL till om man inte får gnälla lite när man är nere. Förstår att det var jobbigt för dig! Kram

Mike - håller alla tummar för att det inte är druvbörd.

Olyckssystrar - imorgon skålar vi alla för att det här skitåret är över, för det kan ju inte bli sämre. För er andra höjer jag glaset och önskar er fortsatt lycka och framgång för det är er väl förtjänt.

Kramar i massor

Stitch längtar efter Lilo
  • Bling1975

Kajolajo - jag vet att de suger på att behandla i sverige, de behandlingarna som finns mot det problemet har jag aldrig hört talas om att de har använts här och jag vet inte riktigt om de finns studier som stöjder resultatet. Men bara att erkänna andra "fel" än otur och hormoner är en bedrift för de flesta läkarna i detta fantastiska land.

Kajsa 1 och Kajsa 2 tycker jag låter strålande. Snabba på lite med studierna bara, kan man läsa läkarlinjen på minst dubbel hastighet? Eller kan man få strunta i oviktiga kroppsdelar för att snabba på processen?

Men ärligt, vi har ju en hel del personer här i tråden med känningar i vårdsvängen. Känner ni inga gynekologer som ni kan tipsa om detta fantastiska ämne att fördjupa sig i och alla sköna pengar de kan tjäna på oss desperata?

• Bling1975

Gott nytt år kära vänner! Ni är fantastiska på alla sätt och vis.

• Bling1975

Va bra att du blev nöjd Kajolajo, jag har haft en liten klump i magen hela dagen för att det skulle bli en katastrof. Men visst är hon helgalen, man får knappt ur sig ett ord och hon säger ju de mest lustiga saker. Men va bra att du fick allt du ville ha nu ska det bara till ett litet plus så får du förhoppningsvis ett hårigt litet flickebarn eller en helt vanlig liten pojke om nio månader

• Bling1975

Mamarazzi, jag har ett gäng med crinone, lite annorlunda än vanliga proggarna men med samma effekt (mindre rinniga men äckligare). Om det inte ordnar sig så kan jag också posta. Konstigt att inte skriva ut innan VUL, det är ju precis i början de kan behövas innan bebisen får mat via navelsträngen.

Grattis till plusset i alla fall! Kram

• Bling1975

Massor med kramar till Mikes Bride och Laban, tänker på er!

Jag tänker på er allihopa här i tåden även om jag inte orkar skriva så ofta just nu.

• Bling1975
    EMND skrev 2009-01-13 12:14:12 följande:
    Vet du inte din blodgrupp? Jag trodde att man alltid tar den vid en graviditet, även om det slutar i mf. Speciellt om man skrapas då är det viktigt att veta vilken Rh man är. Är det -  får man en spruta (immunoglobilin-D) efteråt.
    Är det så även vid tidiga missfall (innan v12) om man inte skrapas. jag har mig veterligen minus men har aldrig fått någon spruta. Kan det ställa till det framöver? Kan man göra något i efterhand?
  • Bling1975

Skit också, men det verkar ju vara mer ok om man inte blir skrapad. Vet någon om man kan ta något prov för detta?

Hjälper det om ens man är minus också? Jag tror att min är plus, men om vi behöver donator i framtiden så kan man ju specialbeställa lite minus spermier...

• Bling1975

Mama - precis, om jag inte är helt ute och cyklar så är jag minus och min man plus och jag har aldrig fått någon spruta. Nu har jag ju aldrig skrapats så det kanske inte är något problem, blev bara lite nervös...

• Bling1975

Hänger inte riktigt med i alla turer just nu, hoppas det går bra för er alla!

Angående brevet så kikar jag gärna på det, vet inte om jag har något att komma med bland alla experter här. Men jag skriver gärna under med mitt namn då jag tycker att det här är en viktig fråga, om det inte är så att jag känner annorlunda för innehållet såklart men det tror jag inte.

kram på er

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8