• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • BettanB

LillaD: Vi vill se en liten dans här i tråden efter UL imorgon. *kraam*

Ang prover: tänker att fragmin/innohep nog är bra, men det räcker väl inte alltid. Blir helt paranoid av att läsa i SISforumet och vill gardera mig så mycket som det bara går. Orkar INTE fler missfall nu. *stampar-med-foten*

Nosce Te Ipsum
  • babblar på

copcat: jag tog prog innan plus denna gången och blev gravid och är än Har tagit prog 2 ggr förr från plus då det inte hjälpt. Slump eller ej vet jag inte
    Kan påverka mensen dock och även att eventuellt mf inte kommer igång förrän man slutar med dem.

• Mikes bride

Hello alla go-gummor!

Först blev jag glad för att jag fick se att lilla söt D är tillbaka hos oss... sen insåg jag att hon har en växande mage också! Skickar en stor lycko-kram till dig.

Grattis också till Iske och "Tösen", Franka till sparkar och Mamarazzi till "gräddfilen"!

Passar också på att säga hej, hej till alla er som jag "inte känner"!

Hinner inte med i alla svängar i den här tråden, men jag försöker att läsa ikapp emellanåt.

Kram på er alla!!!

• babblar på

oj jag missade att läsa 2 hela sidor...men jag tror inte de syntes på min dator först Konstigt

ang. omega3 och blodförtunnande säger de som säljer nu att man inte ska blanda dessa. Vi som pratat om det förr här och inte vetat riktigt. Min kompis tog ipren ihop med omega och fick näsblod(hon brukar inte ha det och har precis börjat med omegan men ipren brukar hon äta) Kan ju varit slump men lite skumt ändå.
    Jag tar ju bara en del i omegan DHA vet inte om det gör nån skillnad i det blodförtunnande? Men det verkar iaf vara vad bäbisar behöver eftersom bara detta finns i gravidvitaminerna.

spirit: tråkigt ...har inga bra tips tyvärr

speransa: hej hej Lennart verkar snäll. Hoppas det går bra för dej!

jemena: hej hej på dej också

LillaD: håller alla mina tummar och tår för dej!

• Jemema

hrm, så en kombination av omega3 o Trombyl skulle inte vara bra? Jag har tagit kapslar som är en kombination av omega3, 6 o 9, som enligt min akupunktör ska vara bra för att bygga upp slemhinnan. Glömde dock att ta dem ibland, så jag fick nog i mig max halva dosen av vad han rekommenderade...

• BettanB
    Svar på #2645
    Fast alla andra jag hört om det säger att Omega3 absolut kan tas ihop med tex trombyl och fragmin. Fördelen med omega3 är väl att det även ger NKcellerna en omgång i viss omfattning?
    Nosce Te Ipsum
  • babblar på

Jemena: jag vet inte hur det är men har nu hört många som säljer det som säger att man inte ska blanda. Men det spelar kanske ingen roll i små blodförtunnande doser? Och samtidigt så kasnke vi här behöver det blodförtunnande ju?
    Men man ska nog inte överkonsumera av de båda ihop
    Jag tar ju svag dos fragmin och DHA just nu iaf, men jag vet inte om DHA är blodförtunnande. Vet bara att det ingår i omega 3

• BettanB
    Svar på #2648
    Å andra sidan säger de flesta att man inte skall ta ASA när man är gravid eller vill bli gravid heller, och det stämmer ju inte heller i vårt fall. *funderar*
    Nosce Te Ipsum
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8