• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • EMND

Grattis Linan! Hopppas lille brorsan blir frisk snart.

LF jag går på akupunktur.

Mamarazzie jag har svagt förhöjda TPO-ak, och TSH ca 3,0. Läste någonstans att selen kan trycka ner TPO-ak aktivitet men vågar inte testa då selen höjer immunförsvaret. Jag har ätit Levaxin 50 ug i flera månader nu men det går svårt att få TSH under 2,0. Sista värde var 1,7, men den pendlar. Dr B sa inte mycket om TPO-ak. När proverna togs i LKP var resultat neg. Men dr B tyckte att TSH kan så väl vara orsak till mina MF.

Krus, vad mysigt. Ahhh hoppas man sjäv får uppleva den lyckan. Du är en riktig hopphöjare och beviset att det visst går. Klappa magen från mig!

• londonfredrika

DND, du sitter visst på alla svar

Tycker du att det har gjort någon skillnad i ditt välmående eller tom i bebis verkstaden? Har alltid varit lite sugen på att prova och nu har jag läst mycket om att det kan hjälpa till.

Har väl dock inte hittat någn ren fakta om akupunktur men som sagt, känns som om det kan vara värt ett försök.

• EMND

LF, väl 3 mf och en hel höst 07 sommar 08 med datorn i knä har bidragit till en del kunskap. på gott och ont. Sedan vet jag hur tufft det är att vara ny i det hela, därför svarar jag på dina frågor. Det finns nog inga västerländska fakta att AK förhindrar mf men det finns publikationer att den hjälper vid infertlitet och IVF. Men inom traditionell kinesik medicin (TKM) infertilitet omfattar båda oförmåga att bli gravid såväl som missfall.
    Jag började med akupunktur (västerländsk akupunktur som man använder vid IVF) innan sista graviditet, och blev gravid under samma månad. Det slutade dock med mf. Jag hade inte svårt at tbli med barn. Efter detta hittade jag en TKM akupunktör och han sa att det gäller 150 dagar innan man ska försöka med bäbisverkstan. Han behandlar mig med båda piller, örter, nålar och moxa. Enligt honom min kropp är i obalans och det tar tid att ställa allt till rätta. Jag har hållit på sedan i augusti och vi öppnade verkstan i oktober igen. Det finns en bra bok i fall du vill läsa. The Infertility Cure. Finns att köpa på Adlibris. Jag mår si så där, men mitt tillstånd beror nog mest på att jag psykiskt tryckt av mf-en. Jag känner av visa behandingar väldigt väl och trots att jag hoppades på en snabb vändning börjar jag inse att förändringen tar sin tid. Min AK ger mig mycket stöd. Så om inte annat hjälper det att lätta sin hjärta och diskutera symptomen med honom.

• Finessan

Linan, GRATTIS! Otroligt vackert namn.

Håll i hatten, lilleskutan! Nu är det du snart.

LF, har missat att hälsa dig välkommen. Jag gick på akupunktur mot upprepade mf. Jag plussade och fick behålla efter min "kur". Jag valde att köra hela konceptet som min kinadoktor (Dr Nie) ordinerade, vilket innebar ångkokta franska duvor och annat konstigt. Kika in i mitt galleri. I mappen TCM ser du lite av det jag stoppade i mig.

Själv var jag beredd att testa allt efter fyra mf. Varför inte liksom? Självklart kan jag inte säga att det var akun som gjorde det, men det kanske spelade in. Vad vet jag. Glad

Om du orkar någon gång så läs gärna igenom min blogg "Jakten på den försvunna Skatten". Den handlar om vägen till bebis och jag skriver om allt jag gjort för att komma dit jag är idag. Läkare, prover, orsaker, akupunktur m.m.

• ginkgo

Grattis till fin liten Agnes, Linan!

Och grattis till lyckat vul, Krusbär.

Mamarazzi: skriver här också. Så skönt att det ordnade sig med prog och att de hjälpte dig på citykliniken. Fråga du efter trombyl om du fortsätter gå där och gör vul. De erbjöd det till mig. Känns ju bättre än att självmedicinera med albyl...

• Poppy Lee

Grattis Linan och Krusbär!

mamarazzi: vad skönt att det ordnade sig med proggen. Och blindtarmen, det låter ju lite märkligt om det skulle var det, då har man väl jätteont?

cia: nyfiken på djungelrummet! Tror inte jag har adressen till just den bloggen dock

EGO: så jävla mätt är jag! Maken gjorde "chocolate con churros" till efterrätt. Har ni ätit det? Förmodligen det onyttigaste som finns, men ack så gott! Ett glas rött till satte fint

• mammawannabe

Tittar in en sväng på kvällskvisten.

Linan: Grattis till Lilla Agnes!

Mama: Super! Grattis till plusset!

Krus: Härligt med det luckade VUL:et!

Franka: Vad härligt med hjärtljuden!

Önskar också alla nya välkomna!

Ego: Har jobbat min första (3-dagar korta men ändå) jobbvecka. Inget utrymme alls till FL-surfande på arbtid har getts, skitställe .

Kram på er alla!

• Poppy Lee

Mwb: hej på dig i natten! Jag sitter vaken i en "sugar rush" efter all choklad. Hur verkar nya jobbet? Var det inte något IT-relaterat, kan man inte surfa då? Eller är ni övervakade av chefen

• mammawannabe

Hej poppy!

Aha, sockerchock är inte lätt att sova på . Har inte koll på din dessert, vad är det för gött?

Japp, jag har sålt mig till IT-branschen igen Fundersam och har hamnat på en sunkig cubical-plats i ett kontorslandskap. Inte läge att ha FL uppe på skärmen där .

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8