• Zimp

    hjälp

    Hjälp!
    Min flickvän är rätt ung förstföderska, och detta leder till att hon har lite panik i kombination med hormoner och tidig foglossnin började v 12.(är i v16 nu)
    detta leder till att hon stöter bort mig ordentligt, pressen av ett förhållande blir för mycket, vi är tillsammans men det blir tungt att inte kunna vara där för henne, vi hann inte vara tillsammans så länge innan hon blev gravid o detta spelar nog roll med, vi bor inte ihop än men har planerat att flytta snart, men det är ömojligt att veta vart man har henne, tillvaron för mig är ett enda stort frågetecken. försöker stötta henne så gott jag kan och ge henne utrymme, men får panik snart!! Någon som har liknande erfareheter,, vad ska man ta sig till??

  • Svar på tråden hjälp
  • Sniffy

    Hm, lite erfarenhet har jag väl. Jag flyttade ihop med min sambo efter 6 veckor och blev gravid efter ytterliggare 6 veckor. Tror det sista du ska satsa på är att ge henne "utrymme", det är något vi män tror att tjejerna behöver(och menar) när det egentligen är tvärtom (oavsett vad dom påstår). Det handlar om hormoner och osäkerhet inför framtiden.

    Lösningen är enkel

    1) Sitt ner och prata om vad ni båda vill, sätt upp tydliga mål.

    2) Flytta ihop så snart som möjligt.

    3) Dumpa dina kompisar (inte helt), för när tjejen är gravid så är det en orättvis sitiuation som kan uppkomma av att du kan festa men inte hon (svartsjuka får du räkna med, min tjej trodde jag hade ihop det med mina arbetskamrter och att deras ålder är +50 spelade inte direkt mycket roll). Det är där det hela med att "ge utrymme" inte går ihop.

    4) Bli Askungen, du kommer behöva hjälpa till extra mycket i hemmet och har tjejen en dålig dag så kan det bli gnabb om att du inte torkat upp efter dig när du diskade eller torkade av bordet efter maten. Men det är bara Hormoner.

    5) Bit ihop och håll ut, det är bara början. När barnet är fött börjar en helt ny prövning som jag tycker var mycket värre än dom första månaderna vid graviditeten.

    Lyckat till och Grattis!! hoppas allt går bra för er.

  • cjm80

    Lösningen är inte enkel och jag tror inte det finns en lösning...

    Det är så det är och för oss lugna det inte ned sig förrän nån gång efter vecka 21 eller 22... innan dess var det, intensivt...

    Det var en lång väntan, stå på dig men inse också att det är en situation du bara måste rida ut men för den sakens skull lämna henne inte för mycket ifred bara för hon säger det, för ni ska ju ändå leva ihop.

    Lyssna på henne, underlätta vardagen och försök ha egna intressen så när du väl går undan, så behöver du inte tänka så mycket på vad hon sagt eller om hon slängt något glåpord efter dig.

    Det går över men det är en jobbig tid framför dig, stå ut och stå på dig om hon är allt för elak och förklara hur du känner.

    En sista sak, använd aldrig, aldrig aldrig ironi i närheten av en gravid kvinna eller sarkasm, då smäller det!

  • TobbeKillen

    Va bara där för henne...behandla henne som en drottning vare sig hon vill eller inte....för innerst inne tror jag hon vill....

Svar på tråden hjälp