FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)
såg att ni prata om mat...vad gav ni till era barn när dom var 6 månader??
såg att ni prata om mat...vad gav ni till era barn när dom var 6 månader??
jag har givit: torsk,potatis,morötter,majs,köttbullar,frukter,gröt,välling,majskrokar,tomat...i pureform eller mosform...och olika juicer som dricka...
men finns de något man ska akta sig för att ge mer än honung och mangold?
kan jag börja ge våran mat och göra i prueform till honom om jag ej kryddar den?
när kan man börja ge bröd på riktit?små bittar med smör till frukost när vi äter de....
så dom ej får i halsen....
han älskar att sita o tuga/suga på majskrokarna ...dom försvinner som bara den...
jo sen har han fått barnmatsburkar olika från 6månader.....tror de va någon lassagne en gång...
men de kan väl inte vara farligt om jag provar att ge honom en liten liten smörgås bit med smör i morron när ja äter frukost...så sliper han sitta me majskrokarna varje gång jag äter frukost o sucktas av min smörgås...eller kan han kvävas av den tror ni? han är bara 6 månader igentiligen 5 månader...(han är ju förtidigt född)
jo saltad mat vet jag att dom ej ska äta så mycke...och spenat oxå då vet jag...
Playing the angel skrev 2009-01-21 22:26:16 följande:
men de kan väl inte vara farligt om jag provar att ge honom en liten liten smörgås bit med smör i morron när ja äter frukost...så sliper han sitta me majskrokarna varje gång jag äter frukost o sucktas av min smörgås...eller kan han kvävas av den tror ni? han är bara 6 månader igentiligen 5 månader...(han är ju förtidigt född)
jo saltad mat vet jag att dom ej ska äta så mycke...och spenat oxå då vet jag...
Playing the angel skrev 2009-01-21 22:26:16 följande:
ok, de ska jag tänka på...filen allså
ska testa i morron me smörgås en liten tuga o se...
äppeljuice som är gjord på bara äpplen...morotsjuice och svartvinbärssaft (hemmagjord)
nån som ska till stan i morron?
ja tänkte ta en sväng dit efter lämning vid 9-tiden åker jag nog (tar nog bil) e lat hehe)....me måste vara hemma till 13,45 igen o hämta den stora på dagis...
finns barn juicer i affären dom är från 4 månader eller var de 6 månader....
men jag köper vanliga som e gjorda på koncentrat allså bara frukt och inget annat...icas äppeljuice och euroshoper är gjorda på bara äpplen
nu är de sova time för mig...natti natt....jag tittar in i morron om ni bestämt någon träff till i morron..
o ja vet att de e bättre me vatten men han ratar de o vanlig mjölk kan han ej dricka...
o jag ger bara då han äter gröten vissa morrnar
o ibland när vi andra festar så han oxå ska ha lite skoj då äter han majskrockar o dricker juice