Inlägg från: Cmon baby |Visa alla inlägg
  • Cmon baby

FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)

Hej och tack snälla ni för era tips!

Vi har faktiskt inte provat att massera magenFörvånad, fattar inte att vi missat det med tanke på att Charlie var rätt hård i början när vi kom hem från BB. Ska genast prova det, ska ta en sväng till bvc imorgon på drop-in för att se om man kan komma till läkare och bara kolla upp det.

Inatt höll han oss vakna (elle ja MIG) mellan 3-5. Inte nog med att han vaknar en gång varje timmeSkrikandes. Tror att det kan vara magen dock så nu jäklar ska vi kolla upp det här.

Jenn: Sakta men säkert....

Hoppas alla mår bra och hostbarnen är piggare!

• Cmon baby
    bakabakalitenkaka skrev 2009-02-03 15:31:20 följande:
      Tjejer Hoppas ni inte är upptagna lördagen 21 februari, då tänkte jag öppna mitt hem för er och bjuda er på vin, mat, sällskapsspel, vin, snacks, No Kids Allowed  Jag måste bara få iväg man och barn, så än så länge är det preliminärt, men tror att det ska gå vägen
    Jag är klart på!!! Älskar att spela spel på fyllan Bokar in direkt och ger Order till sambon att vara barnvakt haha.....nää ska lägga fram det snyggt såklart ;)
  • Cmon baby

Tjejer
    Hoppas ni inte är upptagna lördagen 21 februari, då tänkte jag öppna mitt hem för er och bjuda er på vin, mat, sällskapsspel, vin, snacks, No Kids Allowed 

Jag måste bara få iväg man och barn, så än så länge är det preliminärt, men tror att det ska gå vägen

(om det absolut inte skulle funka hos dig Johanna så kan vi alltid vara här/Janet)

Ja, vi kommer!

Janet
    Claudia

Joanna

Linjo

• Cmon baby

Tjejer
    Hoppas ni inte är upptagna lördagen 21 februari, då tänkte jag öppna mitt hem för er och bjuda er på vin, mat, sällskapsspel, vin, snacks, No Kids Allowed 

Jag måste bara få iväg man och barn, så än så länge är det preliminärt, men tror att det ska gå vägen

(om det absolut inte skulle funka hos dig Johanna så kan vi alltid vara här/Janet)

Ja, vi kommer!
    Janet
    Claudia

Joanna

Linjo

• Cmon baby

Tack tack.

Jag hoppas ni andra har någorlunda bra nätter med era bebisar för här är det minsann en väldigt frustrerande period som lille herrn har. Han vaknar så ofta att man undrar om det är nån idé att lägga sig på nätterna. Sen får han för sig ganska ofta att vara vaken ca 2 timmar och är inte hungrig, bara grinig och piggSkrikandes. Nu har det hållit på rätt länge och det börjar kännas riktigt ledsamt. Jag kan ju sova nån timme på dan när han gör det, men det vore trevligt att sova flera timmar i sträck på natten istället......vet inte vad det är för period, han är väldigt känslig och mammig, men jag antar att det är ganska normalt, har läst lite om det.

Anyway, han blir 1 år på lördag så det är bara att bita ihop och orka dona och baka idag hm.... Fundersam

Angående den 21a med tjejkväll så är det ju typiskt att vi igår fick en inbjudan till en födelsedagsfest hos en kusin till Robert den dan.Ledsen

• Cmon baby

Hej alla och tack för hälsningarna. Som Charlie säger "tatta"

Vi hade kalas fredag och lördag, fredan för polarna och lördan för hela tjocka släkten och fy fasiken vad trött man är nu.
    Charlie är ialla fall en riktig underhållare och ger sig inte förrän ALLA skrattar åt hans små shower, sen kan man inte föra en konversation för han ska lägga sig i och prata som bara den. Ja, riktigt kul är det ju, men man undrar hur kommande tillställningar kommer bli när han har lite mer kött på benen ....jag tror det blir utmattande.

Hoppas ni haft en bra helg!!

Lilja: Du är duktig du som syr!

Melodifestivalen är inte alls min grej men sambon kollar så man kan ju inte undvika att höra. Kanske kommer nån bra låt i år?

• Cmon baby
    oofje skrev 2009-02-13 12:13:19 följande:
    Tyst i traden... da far jag i allafall inte daligt samvete for att inte ha varit inne har. Vi ar i Holland sen 10 dagar och halsar pa mina foraldrar. De saknade Sofia sa mycket och erbjod sig att betala resan hit. Tack pappa & mamma :) Vi stannar 10 dgr till. Rena semestern.. nastan. Jag slipper stada, laga mat och allt det dar husarbetet man fatt pa sig. Pappa och mamma leker med Sofia nar de ar hemma och jag har fatt gratis sylektioner av mamma och sytt en jattefin klanning till lilltjejen (man kanske ska borja en blogg och visa upp den, ar sa stolt!).Men sa ansvarar jag for natterna sjalv och det ar lite slitsamt. Men men...Pa sondag ska mina foraldrar till djurparken med Sofia och jag ska halsa pa en kompis i Amsterdam. Mamma sa sjalv att jag kan vara borta till 9 pa kvallen nar Sofia ska lagga sig. Ahh... vilken lyx!!!Hoppas det loser sig med era ungar som inte vill sova.
    Härligt!! Ja, det var verkligen snällt av dom så du kunde "halsa" på dom Du behövde l verkligen lite semester också, vill jag minnas
    Här rullar allt på. Charlie var på "10-månaderskoll" i onsdags och det kändes lite kontigt då han är 1. Men han är tidig för att vara en prematur sa de och han ligger mest på en 1-årings nivå än en 10-månaders. Men sånt märker man ju själv som mamma också, speciellt när man är på öf eller i andra sammanhang med andra barn. Sen gillar jag verkligen inte dessa kurvor på BVC (jag gillar inte bvc överhuvudtaget, går dit för att få ad-droppar bara känns det som ) Charlie kunde ju lika gärna varit sen med allt till och med om han fötts när han skulle....så vad säger kurvorna egentligen? Nä, tanterna där kan gå o dra nåt gammalt över sig.
    Han har också varit hård i magen en längre period och de frågar "har du provat katrinplommon?" "Näää, va? kan man ge DET för att det ska bli lösare?" Nej, vi bara sitter o väntar på att det ska gå över........Jag kanske överreagerar lite, men jag tycker man oftast blir dumförklarad, man har ju lärt sig en hel del under det första året. Hursomhelst, bvc behövs ialla fall, så långt håller jag med
    Hoppas ni får en toppenhelg!
  • Cmon baby
    Teresia: Gråter
    Hälsa henne såå mycket och säg att vi tänker på henne. Varför ska det vara så jäkla orättvist ibland?
  • Cmon baby

Hallå i tråden!! Usch vad dålig man är på att skriva här.

Lilja och tjejerna: Hoppas ni hade supertrevligt!

Vi var på en födelsedagsfest i Vallentuna och det var jättetrevligt. Ja, medelåldern var sisådär 50 men

Nu tycker jag att det är dags att ses! Så jag bokar in en dag denna vecka så hoppas jag de flesta kan. Eftersom Kulturhuset fortfarande är bästa alternativet när vi är många så kan vi väl ta det, eller nåt annat om vi skulle bli få. Vid lunch är det ju så mkt folk där så vi kanske kan ta lite senare?

Nu är det dags!! Kulturhuset torsdag 26/2 kl 14?

Claudia & Charlie
    the sweeit is not as sweet without the sour
  • Cmon baby
    jenn79 skrev 2009-02-23 20:19:03 följande:
    Nä Jag hinner inte alls kl 14. Hämtar Emma kl 15, så det blir bara in och vända.kl 13?
    Jag tycker det är så jobbigt när det är så mkt folk och man ska jaga stol, 13 är det ju fortfarande många som har lunchFundersam
  • Cmon baby

Halloj!

Synd att vi inte kunde ses idag, men man kan ju aldrig veta med dessa småttingar. Jag och Charlie åkte upp till rum för barn och han skulle kunna vara där hela dan, men vi var där nån timme. Det var ju kö för att komma in också, men inte så lång som tur var. Sportlov och fullt med folk Fundersam.

• Cmon baby
    lu97jewi skrev 2009-02-25 05:12:41 följande:
    www.kulturhuset.stockholm.se/default.asp?id=3...Sista dagen på lördag.Om ni undrar varför jag sitter här och postar inlägg i denna arla morgonstund beror det på att min dotter har legat och sparkat på mig i sängen ien timme och samtidigt smuttat intensivt på mina bröst, vägrat ta nappen och sedan kräkts på mig. :(

Idag vad vi på 0-3 på Kulturhuset. Men helt underbart där inne! Så ljust, härlig musik och man bara kände hur endorfinerna frigjordes. Man märker hur man behöver dagsljus och avkoppling. O Charlie blev lite rädd förstFörvånad. Jättekonstigt, han ville inte komma ner på golvet och såg sig oroligt omkring. Men efter en stund så var han som vanligt igen och tyckte det var jättehärligt.

Jag ska få gå på floating, fick det i födelsedagspresent av svärmor, någon som varit på det?
    www.expressen.se/1.55521

Det lät jätteskönt. Man flyter som en kork. Tänk att få känna sig tyngdlös! Hur ofta händer det liksom?Skrattande eller jag menar, det är klart det händer ju hela tiden.....

Hörni, den här tråden känns väldigt död. Har ni försvunnit? Flyttat? Åkt utomlands?

• Cmon baby

Halloj!

Kul att småttingarna börjar gå. Charlie tog sina första 3 steg idag alldeles själv Man blir så varm i hjärtat.

På torsdag ska vi på inspelning av reklamfilm för barncancerfonden. Så får vi se på vilket humör lillherrn är, men riktigt kul ska det bli att se hur det går till. Vet inte var och när detta kommer sändas men jag rapporterar vidare 

• Cmon baby

JAAAAA Chipotle!! Håller med fullständigt, barnfritt snart! En fika i veckan ialla fall? Men jag startar inget, ingen dyker upp ändå

• Cmon baby
    Chipotle skrev 2009-03-08 21:07:57 följande:
    Men fikade inte ni förra veckan, eller vad hände? Hängt med dåligt tror jag. GÖÖRLS, vakna nu  Fikaplan. Någon dag då någon kan?
    Jo JAG dök upp, men drog till rum för barn sen tur man ändå kunde ha roligt en trappa upp. TACKAR GUD för Kulturhuset haha!!
  • Cmon baby
    lu97jewi skrev 2009-03-08 21:37:40 följande:
    Cmon baby skrev 2009-03-08 21:02:41 följande: Oj, jag har dåligt samvete för att jag inte dök upp! Nästa gång ska jag se till att ha tfnnr till nån.
    Inge fara hörni, ni hade faktiskt inte mitt nummer, svårt när det är samma dag också.
    Vi kan absolut fika på torsdag.
Svar på tråden FIKA tråd för oss avslappnade STHLMs mammor (Vol 2)