• tullan84

plötslig dövhet - sudden deafness

hej på er, glad att jag hittade denna tråd!
    Drabbades för ca 5-6 veckor sedan av plötsligdövhet, har fått tillbaka en del av hörseln Skrattande fick även svår yrsel... Yrseln har blivit bättre den med men det är väldigt obehagligt och så känner man ostadighet Rynkar på näsan. Någon som oxå har problem med det? Går det bort?
    Har även en del ångest Rynkar på näsan.
     Kände mig ganska bra för 3 dagarsedan och kände hopp om livet...Men dagen efter så kände jag mig sämre som man gått bak några steg i tillfrisknaden Gråter och det har inte blivit bättre nu heller....Någon som oxå känner att det hoppar fram å tillbax?? Eller det kanske kommer vara så här? Rädd att bli så dålig igen...

kram på er/ sandra

• tullan84
    Anonym skrev 2011-03-27 13:14:48 följande:
    Jag hade också så med yrsel, men det gick över med tiden. Jag hade också ångest, även den lättade när yrseln avtog.
    Fick du tillbaka hörseln? va det så att det kunde kännas sämre vissa dagar med balanssinnet ? Hur lång tid sedan var det du fick denna hemska åkoma ?
  • tullan84
    Moppis skrev 2011-03-29 16:25:02 följande:
    Min sambo drabbades i nov 2010, dagen efter att han tog vaccinet för svininfluensan (han är ju 100% på att det är därför men det vet ju ingen säkert). 
    Han har inte fått tillbaks hörseln på örat så hoppet är väl ute nu, han har brus i örat konstant men har inga andra större problem med ex. balansen.
    MR visade som tur är ingenting.
    Man kan ju inte låta bli att tänka på hur det blivit om han inte tagit vaccinet.
    Okej, jag har oxå tagitt vaccinet, men det var 1 el 2 årsedan...skumt! jag har ju fått yillbax en del av hörseln iaf tack å lov!! Men mår ju skit av balansen och ångesten som inte vill släppa....blir ju orolig att det är något mer som är fel på en Rynkar på näsan.  Har oxå brus å lite sus i örat men inte så det stör jätte mycket, bara när jag lyssnar efter det.
    Det med balansen kunde sitta i i ett halv år sa dom Förvånad.
  • tullan84

någon mer som tappade känseln runt örat ? Det gjorde jag + lite i halva ansiktet...

Svar på tråden plötslig dövhet - sudden deafness